Mida teha, kui koduleht on vananenud ja Google´i otsingus seda esimeste seas ei näidata? Just selline oli olukord möödunud aasta maikuus Eesti trepitegijal Andu Trepp OÜ-l. Nende digikeskkonda asus uuendama Wolf Agency, mille juhatuse liige Marcus Lumi räägib lähemalt, mida veebilehe edukaks tööle saamiseks tehti.
Kõigepealt võeti ette veebilehe andutrepp.ee välimuse ja sisu uuendamine ning selle nähtavuse parandamine. Eesmärgiks seati kaasaegse, kasutajasõbraliku ning selge kodulehe loomine.
Kirjutasime sellest, kuidas luua taolist veebilehte juba juulikuus avaldatud postituses.
Lisaks uuele disainile ja kodulehe struktuurile tuli teha ka muid tehnilisi töid, millest olulisemad olid järgmised:
- Veebilehe arendustööd TS (TypeScript) programmeerimiskeelel.
- Treppide hinnakalkulaatori loomine.
- 3D mudelite lisamine veebilehele.
- Sotsiaalmeedia postituste integreerimine veebilehega.
- Mitmekeelsuse lisamine eesti ja inglise keeles.
- Kõikidele nutiseadmetele optimeerimine.
Lõpptulemus nägi välja värske, moodne ja loetav kõigilt seadmetelt.
Uue veebilehe eelised sai panna ettevõtte kasuks tööle mitmel viisil. Sellel on nüüd selge ja kaasaegne disain, sisu annab kliendile firmast hea ülevaate ning kõik teenused on loogiliselt esile toodud.
Värskendatud kodulehe fookusesse tõusid trepitootja juba tehtud tööd, sest need näitavad külastajatele kõige paremini, kui ilusad ja kvaliteetsed trepid on varasemalt selle tegija poolt valmis tehtud.
Nähtavus on väga oluline
Ükskõik kui ilus veebileht ka poleks ja kui kasulikku infot ei sisaldaks, veelgi tähtsam on see, et inimesed selle otsinguga üles leiaksid.
Veebilehe positsioonid Google´i otsingutulemustes olid vana veebiga väga kehvad. Esilehele jõudis Andu trepid vaid mõne üksiku mitteolulise märksõnaga. See oli ka loogiline, sest koduleht oli aegunud, sealt puudus mobiilisõbralik versioon, mida Google hindab kõrgelt ja SEO ehk otsingumootorile optimeerimine oli tegemata.
Kuna Google´i algoritm on vahepeal edasi arenenud ja konkurendid samuti hoogu juurde saanud, siis oli vaja midagi kiiresti ette võtta, et nähtavus Google’is paraneks.
Mida tehti?
Wolf Agency soovis koos kliendiga kõigepealt võimalikult vähese vaeva ja eelarvega saavutada võimalikult head tulemust.
Alustati märksõnade ja konkurentide kaardistamisest.
Vastavalt sellele sai juba luua uue veebilehe struktuuri ja SEO jaoks optimeeritud sisu.
Ühtlasi parandati uue veebilehe URL-ide ehk veebiaadresside struktuuri kui ka lehesisest struktuuri. Parandati mitmed esinenud veateated, mis Google´i otsingus positsioonidele halvasti mõjusid.
Üle vaadati ka konkurentide tagasilingid (backlink) ning kohandati oma backlinke vastavalt sellele. Edasi tuli seadistada veebianalüütika, et külastuste statistikat ja veebi tulemusi täpselt jälgida.
Ühtlasi kaardistati firma äri jaoks kõige olulisemad märksõnad, millega neid võimalikud kliendid otsivad ja leiti, et olulisemad olid “trepp”, “trepid”, “trepi kalkulaator”.
Milline on tulemus?
Graafikud räägivad enda eest – uue kodulehega saavutati Google´is välja tulevate teemakohaste märksõnadega hüppeline populaarsuse kasv.
Juba esimese kahe nädalaga oli külastuste arv veebilehele viimase paari aasta suurim ning läbi aegade teine, eelneva kuuga võrreldes aga 97% kõrgem. Esimese viie nädalaga oli uuel veebil 71% rohkem just orgaanilisi külastusi.
Nüüdseks leiab Andu Trepp OÜ veebilehe kõigi oluliste märksõnadega Google´i otsingutulemuste esilehelt ja paljude kõige olulisemate sõnadega lausa esimese kolme tulemuse seast.
Ühekordse investeeringuga on nüüd Andu Trepp OÜ jõudnud oluliste märksõnadega Google´i otsingutes esimeste hulka. Uuendatud koduleht on aidanud äril ka keerulistes majanduslikes tingimustes kiiremini kasvada.