Kodulehe omanikul võib üsnagi tihti tekkida kiusatus keskenduda lihtsalt oma ettevõtte ja selle pakutavate teenuste või toodete tutvustamisele, sest see justkui tundub kõige olulisem. Tegelikult pole see aga üldse oluline kliendi vaatenurgast, kes otsib veebides surfates lahendust oma probleemidele. Kui suudad nende lahendamisele keskenduda ja lahendusi pakkuda, oledki võitnud, soovitab agentuuri Must Uba tegevjuht Rannar Remmelgas ning toob välja viis olulist lahendust, mis võivad kliendid just sinu juurde meelitada.
Siin on mõned näpunäited selle kohta, kuidas oma kodulehel keskenduda just kliendi probleemidele, mitte iseenda tutvustamisele.
1. Mõista sihtgrupi probleeme
Enne kodulehe loomist tuleb mõista oma sihtgrupi põhilisi probleeme. Selle väljaselgitamiseks võib läbi viia näiteks küsitluse, rääkida klientidega või uurida olemasolevat statistikat.
Kui oled välja selgitanud põhiprobleemid, mida su sihtgrupp kogeb, saad kodulehe sisu vastavalt kohandada, et nad sealt omale lahendusi leiaks.
2. Kirjuta maakeeles
Kodulehe sisu peaks olema kirjutatud selges keeles, mis on kõigile arusaadav ja lihtne.
Räägi samadest probleemidest, mida sihtgrupp kogeb ning paku nende mõistlikke lahendusi. Ära räägi liiga palju endast ja oma ettevõttest, sest see võib jätta mulje, et sulle on oluline ainult enda ettevõtte läbimüük ja see mõjub pealetükkivalt.
3. Näita, kuidas sinu toode või teenus lahendab probleeme
Ära räägi ainult sellest, mida sa pakud, vaid näita ka seda, kuidas sinu toode või teenus lahendab sihtgrupi probleeme.
Kasuta veebilehel häid praktilisi näiteid ja ära unusta jagamast ka seniste klientide positiivset tagasisidet selle kohta, kuidas sinu ettevõtte toode on aidanud teisi sarnaseid probleeme lahendada.
4. Võta kasutusele õiged märksõnad
Märksõnad on kodulehe optimeerimisel üliolulised. Kui soovid, et firma koduleht oleks hästi leitav, tuleb kasutada samu märksõnu, mis on seotud sihtgrupi probleemidega.
Näiteks kui ettevõte pakub toitumisnõustamist, võiksid kasutada sisus märksõnu “tervislik toitumine”, “kaalulangetamine” ja “toitumisalane nõustamine”. Tõmba veebilehitsejas Chrome käima lisand Keyword Surfer ning vaata järgi, mida sinu klient tavaliselt on otsinud.
5. Lisa kodulehele sisulisi elemente
Lisaks tekstile võib kodulehele lisada ka teisi olulisi sisuelemente, mis aitavad lahendada sihtgrupi probleeme juba peale vaadates.
Näiteks võib lisada lihtsaid juhendeid, huvitavaid artikleid, videoid või infograafikuid, mis selgitavad erinevaid probleeme ja nende lahendusi.
Kokkuvõtteks võibki öelda, et kodulehe loomisel on oluline mõelda kõigepealt alati sihtgrupi probleemidele ja nende lahendustele. Kui suudad veenda oma sihtgruppi, et ta saab abi just sinu juurest, tunneb klient, et on õiges kohas ning tõenäoliselt teeb ostu või võtab ühendust ja küsib lisa.