Kontoris on e-kirjad üheks enimkasutatavaks suhtlusvahendiks. Tiimijuhid saavad niimoodi mugavalt oma teateid edastada näiteks kõigile tiimiliikmetele korraga, ühe e-kirjaga. Lisaks sisekommunikatsioonile sümboliseerib e-kiri ettevõtete jaoks ka väga tähtsat turunduse osa. Kuidas meiliturundust lisaks brändikuvandi esitlemisele kasutada ka näiteks personalivaldkonnas mainekujunduse ja värbamise eesmärgil, sellest annab põhjaliku ülevaate Smaily turundusjuht Tanel Rand.
Vaatame alguses üle, millised põhiteemad peaksid olema meiliturundusega tegelemiseks paika pandud ning siis uurime, kuidas võiks sinu firma uudiskiri ka personali valdkonna jaoks kasulik olla.
Eeltöö – mida esmalt oma e-kirjade puhul kindlaks teha?
Enne, kui turundus- ja personalitöötaja käed löövad, et uudiskirjadega kõik vajalik edastada, tuleb nii mõndagi enne plaanides paika panna ja uudiskirja tehnilises pooles üle vaadata.
Heidame pilgu peale – millist eeltööd on vaja teha?
1. Kasvata oma meililisti
Mida rohkem uudiskirja tellijaid sinu firmal on, seda laiem on haare ja tõhusam meilikampaania. Nimekirja kasvatamine võib tunduda üsna keeruline, kuid leidub teatud nippe, mida saad selleks edukalt kasutada.
Ajenda inimesi meililistiga liituma, pakkudes potentsiaalsetele tellijatele liitumise puhul eeliseid. Nendeks võivad olla näiteks tasuta näpunäited, programmiuuendused või allahindlus sinu teenustelt või toodetelt. Enne nende boonuste saamist peab uus tellija uudiskirjaga liituma ja seejärel saab ta selle eest ka väärtusliku tasu.
Loe lisaks Smaily blogist, kuidas oleks sinu kodulehel võimalik läbi CTA (Call to Action) nupu oma meililisti kasvu märgataval kiirusel suurendada.
2. Analüüsi, milline on ettevõtte sihtrühm
Kui oled inimesi usinalt oma uudiskirjaga liituma meelitanud, pead sa tellijate edasiseks säilitamiseks ka nende ootustele vastavat sisu pakkuma.
Sinu uudiskirja tellijad eeldavad, et pakud neile kvaliteetset ja vajalikku teavet. Nende ootuste jätkuvaks täitmiseks peab läbi mõtlema, milline on nende profiil ning vajadused. Kes on sinu uudiskirjade tellijad?
Selle väljaselgitamiseks võiks tiimiga pead kokku panna, et tavapärase uudiskirja tellija erinevad profiilid kaardistada.
Mõelge ühiselt välja, milline on see inimene, kes soovib teie tooteid või teenuseid kasutada? Milliseid inimtüüpe võiks teie brändikuvand meelitada ning keda senine suhtluslaad kõnetada? Millisesse vanusegruppi kuulub uudiskirja keskmine lugeja, mis on tema huvialad ning – personalivaldkonna vaatest erilise tähelepanuga – mis on tema erialavaldkond ja tööstaatus?
Uudiskirjaga liitumise võimalus peab olema korrektselt esitatud ja inimeste jaoks lihtsasti täidetav, seega ei saa siinkohal demograafilisi andmeid hilisemaks analüüsiks juurde küsida.
Küll aga saab appi võtta teisi turunduskanaleid. Näiteks võib visata pilgu peale oma Facebooki lehekülje statistikale. Seda, mis mõjub sinu uudiskirjade tellijaskonnale, saab välja selgitada näiteks läbi A/B testimise. Abistamaks end meiliturunduse analüütika osas, saad sellest täpsemalt lugeda koos kõigi vajalike märksõnadega Smaily blogist.
Brändi jälgijate liigitamise kaudu saab vajaliku ülevaate oma edasiste uudiskirjade planeerimiseks. Mida selgema pildi oled oma meililistist saanud, seda täpsemini saad luua just lugejate vajadustele vastavat sisu.
3. Lähene isiklikumalt
Ka sinu konkurentidel on oma meililist. Võib-olla on nemad juba mõelnud eelnevalt käsitletud sammude peale. Seega tuleb nüüd küsida, mis sind neist eristab?
Vastuseks on sinu suhtluse toon.
Esiteks pead sa oma e-kirjad personaliseerimise kaudu isikupäraseks tegema, et lugejatele oleks see asjakohasem ja nad tunneksid end hinnatuna. Mitmed uuringud on aidanud tõestada, et personaliseeritud e-kirjadel on suurem avamis- ja konversioonimäär.
Suhtle oma uudiskirja tellijatega võimalusel nii, et pöördud nende poole nimeliselt. Kujunda erinevate toodete ja teenuste reklaame vastavalt konkreetse tellija varasemale huvile ning läkita erinevaid automaatseid e-kirju vastavalt mingile varem täideviidud tegevusele uudiskirja tellija poolt. Jää oma brändi häälele kindlaks, kuid kasuta oma tellijatega rääkimisel sooja ja isiklikumat tooni.
4. Optimeeri oma e-kirjad mobiilisõbralikuks
Väga suur osa inimesi vaatab oma e-postkasti mobiili kaudu ning nende protsent on tänu mugavusele tänapäeva kiires keskkonnas aina tõusuteel.
Kas oled mobiili kasutades sattunud vahel mõne e-kirja või kodulehe otsa, mis on ilmselgelt seadistatud ainult arvutis vaatamiseks? See on kindlasti tüütu ning kui sul on kiire või pead antud lehekülge vigaseks, lahkud sealt ja leiad selle asemel mõne teise firma infokirja. Sellepärast on ülioluline oma e-kirjad mobiilile optimeerida, et ka mobiilivaates oleks kenasti loetav.
Oma e-kirju luues saad mobiilivaate olulisuses veenduda ka ise, tutvudes kampaanialehel oleva infoga. Loe lähemalt mobiilivaate statistikast ning sellest, kuidas oma kirjad mobiilisõbralikuks teha.
5. Pane personalilood meiliturundusse
Nagu eelnevalt viidatud, on hea turunduse ülitähtsaks osaks see, kuidas sa tellijatega e-kirja teel otse suhtled. Nüüd jõuame kõige tähtsamani – millise sisuga sa e-kirjades oma lugejaid kostitad?
Jagamist väärt sisu leidmine võib mõnel vaiksemal perioodil osutuda üsna keeruliseks ülesandeks. Et koguda selleks inspiratsiooni, loe Smaily blogist.
Süveneme nüüd edasi juba meid painavale küsimusele – kuidas kasutada uudiskirja lisaks toodete ja teenuste reklaamimisele ka personalivaldkonna hüvanguks?
6. Tunnusta töötajaid!
Kindlasti töötavad sinu firmas inimesed, kes paistavad silma oma panuse poolest ning väärivad selle eest ka tunnustust. Kui hinnatud töötaja on sellega nõus, saad teda tänada ka uudiskirja kaudu.
Tänuloo avaldamise võid planeerida näiteks ülemaailmseks töötajate tunnustamise päevaks – märtsi esimeseks reedeks. Või kui tublisid töötajaid on palju ning töökollektiiv suur, siis miks mitte seda tihemini teha, kui korra aastas. Niimoodi toonitad, et sinu ettevõttes märgatakse pingutusi ning ollakse oma töötajate üle uhked. Tehes seda läbi uudiskirja, näitad seda mitte ainult oma töötajatele, vaid ka brändi järgijatele – uudiskirja tellijatele.
Personaalsest lähenemisest ja elulisest sisust on peaaegu iga tüüpi lugeja huvitatud – ükskõik, kas tegu on käsitöömööbli poe, ilusalongi või idufirma uudiskirja tellijaga. Alati on hea teada, kes on need inimesed, kes on mõne toote või teenuse taga. See tekitab turvatunnet ja teadmist, et toetad oma ostude kaudu päris inimesi. See tugevdab usaldust brändi vastu.
7. Veeda kolleegidega ühiselt aega
Kas olete kollektiiviga just vägevatelt suvepäevadelt naasnud või näiteks külastasite meeskonnaga hiljuti keraamikakoolitust? Kas korraldate hoopis töötajate initsiatiivil ettevõttesiseseid spordipäevi, edendades niiviisi ka tervislikku eluviisi?
Ükskõik mida eelmainitust või muust sarnasest oma kollektiiviga ette võtate – kindlasti jaga sellest põnevaid lugusid ja pilte ettevõtte turunduskanalites. Peale piltide jagamise sotsiaalmeedias saad ühe lõbusa pildi pikkida ka firma uudiskirja.
Lisaks eraüritustele pakuvad erinevad tähtpäevad ja pühad eriliselt magusat võimalust selleks, et kollektiivi tegemisi oma uudiskirja tellijatega jagada. Näiteks saad edastada uudiskirja tellijatele kõikide ettevõtte töötajate poolsed jõulusoovid, millele lisad jõulukampsunite päeval tehtud ühispildi. Sellist sisu võtavad pühademeeleolus olevad lugejad ilmselt keskmisest parema meelega vastu.
Lisaks piltidele võib mõelda meeleoluvideo tegemisele, mida saab jagada mälestuseks kolleegidele kui ka huvitavaks vaatamiseks ettevõttest huvitujatele ja potentsiaalsetele tulevastele töötajatele.
Tänapäevane tööotsija ei langeta otsuseid ainult töö eest saadava palga järgi. Lisaks sellele on väga oluliseks aspektiks ettevõtte poolt pakutavad boonused, sealhulgas ka kolleegidega ühiselt veedetud aeg. Töötajate rõõmuhetkede jagamine on äärmiselt mõjus meetod kinnitamaks, et firmat ehk brändi ning tema töötajat ei seo mitte ainult leping, vaid ka sügavam solidaarsus ja soojad suhted.
CTA nupp karjäärilugude ja töökuulutusteni
Kas sinu firma kodulehel on alamlehekülg, milles olete välja toonud vabad ametikohad?
Personaliosakonna jaoks on selline lehekülg äärmiselt tähtis, et leida just neid õigeid töötajaid oma kollektiivi.
Vabade töökuulutuste leheküljele satuvad ainult need inimesed, kes on siiralt huvitatud selles firmas töötamisest. Samuti tellivad sinu uudiskirja vaid need, kes on sinu brändist huvitatud. Seega lisa oma uudiskirja CTA nupp (Call to Action), mis juhatab klõpsaja vabade töökohtade lehele. Nii laiendad oma otsingut ning suurendad tõenäosust sobivate kandidaatide leidmiseks.
Mõtle sellele, kuivõrd oled personaliteemade osas tegelenud kuvandi loomisega. Teisisõnu – kui palju infot on huvilistel võimalik leida boonuste ja tegelike arenguvõimaluste kohta, mis kaasnevad sinu ettevõttes töötamisega?
Selle kajastamiseks saad laadida kodulehele üles intervjuusid firma töötajatega, kes räägivad oma teekonnast antud ettevõttes ning siis antud lehekülgi oma uudiskirjades jagada.
Intervjuu võiks ideaalis olla vahetu, rõõmsameelne ning vabamas vormis esitatud – ametlikuma tooni võid jätta töökuulutuste tarbeks. Antud lugude rääkimine on äärmiselt mõjus meetod selleks, et “levitada sõna” selle kohta, milliseks võib töötaja reaalne arengulugu antud ettevõttes kujuneda. Seda loomulikult sellepärast, et töötaja käest otse saadud info on lugeja jaoks olemuslikult kõige usaldusväärsem.
Vabad ametikohad uudiskirja sisusse?
Võid katsetada mõne konkreetse töökuulutuse lisamist otse uudiskirja sisusse, soovitavalt e-kirja lõppu. Oleneb küll valdkonnast, kuid tavapäraselt on uudiskirjade lugejad eelkõige huvitatud sinu erinevatest toodetest ja teenustest. Siiski, kui oled oma e-kirju juba ilmestanud aeg-ajalt inspireerivate lugudega töökollektiivi kohta, siis oled sedasi toonud uudiskirja tellijad oma brändile lähemale.
Niisiis, kui seda kuvandit on juba mõnda aega loodud, võid uudiskirja lõpus teatada, et olete uue toreda kolleegi otsingul. Ära karda tõmmata sellele rohkem tähelepanu, tekita lugejates põnevust ning kuuluta välja näiteks konkurss! Võid seda oma e-kirjas kirjeldada lühidalt ja lõbusamal viisil ning suunata huvilised edasi juba ametliku töökuulutuse lehele.
Eraldi uudiskiri firma tegemistest
Viimaks, kui see on valdkonna jaoks asjakohane ning oled veendunud, et su meililisti liikmed tahavad veelgi enam olla sinu firma tegemistega kursis, siis miks mitte luua selleks eraldi uudiskiri?
Toodete ja teenuste otsese reklaami asemel saad selles uudiskirjas jagada lugusid firma eduloost ja selle edasiviivaks jõuks olevatest inimestest. Pea aga silmas ainult parimat ja huvitavamat sisu ning antud e-kirja võiks harvemini välja saata – näiteks korra kvartalis. Nii püsivad brändikuvandi ja personalivaldkonnaga seotud teemad lugejate jaoks värskena.
Kui muudad antud e-kirjad oma meiliturundusplaanis korduvaks ning jagad piisavalt erisugust ja positiivset sisu, teavad uudiskirja tellijad seda ka edaspidi huviga oodata.