Kuidas panna veebilehe sisu paremini müüma?

Ostmine toimub tavaliselt emotsiooni najal ning koduleht peab selle emotsiooni tekitama. Kuidas teha selliseid sisutekste, et emotsioon ja ostuhuvi tekiks, sellest räägib lähemalt veenmispõhiste meetoditega veebilehtede agentuuri Art Media Agency kaasasutaja Üllar Tamm.

Kui oluline on kodulehel tekst, kui oluline pilt ja kui hästi müüb veebis video?

Turunduses on teada, et klient ostab emotsiooni põhjal ja põhjendab seda loogikaga.
Inimene ei osta Rolexi kella, sest see näitab täpsemat aega. Ostetakse emotsiooni, staatust. Hiljem põhjendatakse seda loogikaga (tegemist on käsitööga, kvaliteetse toodanguga, sisaldab vääriskive, ei kaota ajas väärtust jne). Tekst on oluline element emotsiooni jaoks põhjenduste loomiseks, aitamaks külastajal pildist või videost tekkinud ostusoovi endale põhjendada.

Valdkonniti on pildi ja video tähtsus erinev. Kinnisvara, autokuulutuste, puhkusereiside jms juures on pilt kindlasti olulisem. Praktilisemate teenuste puhul on teksti tähtsus suurem.

Videot on aga ideaalne kasutada võimsama tunde tekitamiseks ja keerulisemate teemade lahti seletamiseks.

Pilt ja video tekitavad esmase meeleolu. Edasi on vaja ehitada tekstiline sisu, et lugejal oleks võimalikult lihtne põhjendada oma ostusoovi loogikaga. Ta vajab kinnitust, et emotsioon on põhjendatud ja ost õigustatud. 

Vajalik on kasutada kõiki võimalikke elemente (nii pilte kui videosid). Kinnisvarafirmad kasutavad tihti pilte ja videosid, sest see on põhiline, mis emotsiooni tekitab. Fotod on neil tihti lausa üle töödeldud suurema emotsiooni saavutamiseks.

Kasuta head pilti ja videot esmase emotsiooni tekitamiseks ja tekstiga lükka ümber ostuhirmud, too välja eelised ja kasud.

Mis on need põhjused, miks sisule nii vähe tähelepanu pööratakse, kui kodulehte tehakse?

Põhjus on lihtne. Sisutekstid tuleb kliendil endal teha. Ehk see töö tuleb ise ära teha. Tekstide tegemine tundub alguses lihtne, aga tegema hakates tekib tunne, et ma ei tea, kuidas ilusti kirjutada, kuidas müüginippe sisse panna, kuidas veenda jne. Üritatakse luua ideaalset sisu. Tihti on tulemuseks liiga müügile orienteeritud tekst, mis pole enam siiras ja usutav.

Lisaks on firmades vähe aega. Sisu kokkupanek võtab aga aega.

Tihti arvatakse, et konkurentide võitmiseks peab olema ülivinge müügitekst ja selle koostamiseks ei ole oskusi vaja. Siis tundubki ülesanne liiga suure ettevõtmisena.

Mis on lahendus?

Räägi tootest/teenusest, nagu räägiksid sõbrale õhtul veiniklaasi taga. Räägi ausalt, lihtsate eelistega, arusaadavalt ja selgelt. Teksti kirjutamisel öeldakse, et hea tekst on keeleliselt 5. klassi tasemel. Peenemalt kirjutades muutub loetavus halvemaks.

Millised on põhitunnused, mis teevad veebisisust hea sisu, mis aitab müügile kaasa?

Hea sisu loob usalduse. See veenab, et oled spetsialist ja tead oma alast. Siin on ka ohukoht, et ei tohi kirjutada keeruliselt ja teisele spetsialistile, vaid ikka nii-öelda 5. klassi tasemel ja lihtsalt.

Tekst toob välja põhjused, miks sa oled parem. Eeliste väljatoomisel enamus firmasid eksivad. Tihti on enamustel pakkujatel ju üsna samad eelised. Näiteks tasuta transport alates tellimuse kindlast summast, personaalne lähenemine, head spetsialistid jne. Turg paraku rikub kõik ilusa ära. Kui teistel on samad eelised, siis on see juba turustandard, mitte enam eelis.

Hea sisu…

  • omab väärtust
  • oskab lihtsalt ja usutavalt selgitada, miks su toode või teenus on parem
  • lükkab ümber toote või teenuse headuse vastuväited ja maandab hirmud, Amazoni e-poe toodete juures on näiteks kasutajate teemakohased küsimused ja vastused
  • kutsub lõpus mingile tegevusele.

Mis peab olema teksti pealkirjas, et see kutsuks lugema?

Pealkirja koostamisel võiks jälgida neid viite reeglit:

  1. sisaldab SEO märksõna (kääne peab olema 1:1 sama sõnaga, mida külastaja otsib)
  2. tõmbab tähelepanu
  3. räägib, millist kasu saad
  4. tekitama soovi edasi lugeda
  5. olema lühike ja selge.

Kuidas seda aga saavutada? Siin on mõned soovitused hea pealkirja kirjutamiseks.

1. Kasuta testitud pealkirja valemeid. Nii saad muuta ülesande lihtsamaks, täites ainult vajalikud lüngad. Näiteks [Number] tõestatud [tegevust], kuidas [saavutada soovitud tulemus].
2. Muuda pealkirjad küsimusteks. Pealkirja küsimuseks muutes paneb see külastaja teistmoodi mõtlema. Kui on küsimus, siis aju eeldab, et tekstis leidub sellele vastus. Näiteks “Tööstusroboti omadused” vs “Kas tead, milliste parameetrite järgi eristatakse üht tööstusrobotit teisest?”. Esimese pealkirja puhul eeldab külastaja, et tegemist on igava omaduste loeteluga. Teise pealkirja puhul on esitatud küsimus, millele tõenäoliselt külastaja vastust ei tea. Ta eeldab, et tekstis on midagi kasulikku, mõni vastus, väärt info.

Mida peaks veebi sisutekstide ülesehituses arvestama, et see oleks loetav ja ühtlasi meeldiks ka otsimootoritele?

Loetavuse kohta pakun järgmised soovitused:

  1. Kasuta lühikesi lauseid ja lõike. Külastaja ei loe tänapäeval enam pikki tekste. Ka kõik Facebooki reklaamid on 1-2 lauseliste lõikudena.
  2. Kasuta palju vahepealkirju. Ainult 16% inimestest loevad tekste, ülejäänud skännivad seda silmadega, otsides pidepunkte. Vahepealkirjad annavad kogu sisust kiire ülevaate.
  3. Kasuta pilte ja illustreerivaid materjale, et külastaja tähelepanu pikemat teksti lugedes ära ei väsiks.

SEO ehk otsimootorile optimeerimise soovitused teksti koostades oleksid sellised:

  1. Kirjuta soovitud SEO märksõna sisuteksti esimestesse lõikudesse.
  2. Kirjuta märksõna H1 pealkirja, tiitlisse ehk HTML-is <title> märgendisse ja kodulehe aadressiriba aadressi sisse ehk URL-i. Neid saad tavaliselt ise muuta kodulehe halduspaneelist. Küsi veebiarendaja käest, kuidas. Pealkiri võib olla erinevates formaatides. H1, H2, H3 on kodulehe pealkirja formaadid, mida tihti saab valida või on ette määratud veebiarendaja poolt.
  3. Ära kasuta sama mõrksõna pealkirjades üleliia palju. Google saab sellest aru, kui üritad liiga palju märksõna pealkirjadesse sisse panna.

Turundusteksti ja SEO teksti vastuolu lahendamiseks on soovituseks eristumine. Turunduses räägitakse, et tuleb eristuda. Siin on aga üks ohukoht. Kui rääkida, et su pakutavad kleidid on nii ilusad kui Tuhkatriinu kleidid, siis võib juhtuda, et Google ei saa enam aru, et kas sa oled kleidimüüja või räägid hoopis Tuhkatriinust ja tema kleitidest muinasjutus.

Millised on peamised vead sisu optimeerimisel otsimootorile, mis halvendavad teksti loetavust? Mida vältida SEO juures, et sisu ei kannataks?

Igav pikk sisu tähendab, et inimene klõpsab “Tagasi” ehk Back nuppu, mis suurendab Bounce Rate´i ehk lehelt äraminemise statistilist näitajat Google´i jaoks. Google saab aru, et kui inimene ei viitsi lehte läbi lugeda ja klõpsab tagasinuppu, siis halvendab see ka Google ´i otsingus veebi positsiooni.

Teiseks veaks on see, et ei kasutata head pealkirjastamise struktuuri. Mõistlik on kasutada ühte <H1> pealkirja ja lisanduvalt <H2> pealkirja formaati.

Hea pealkirja formaat on midagi sellist:

<H1> märksõnaga pealkiri
<H2> toetava märksõnaga pealkiri
    <H3>
<H2>

jne.

Millega peaks üks hea veebitekst lõppema?

Tekst peab lõppema tegevusele kutsumisega. See võib olla nupp, veebivorm, üleskutse millegi tegemiseks, mida veebilehe omanik soovib.

Mis on veenmiselemendid ja kuidas jätta kodulehel nendega endast usaldusväärne mulje?

Hästi lihtsustatud kujul on veenmiselemendid näiteks…

1. …numbrilised näitajad. Need on konkreetsed ja nendega ei saa vaielda, seega on usutavamad. Näiteks:

  • See telefon muudab su elu
  • Telefon, mis muudab su elu
  • Telefon, mis on muutnud minu ja 1,2 miljoni inimese elu
    (Viimane neist on kõige parem lause, sest numbriline näitaja omab suuremat kaalu)

2. …see, kes räägib. Oluline ei ole ainult mida räägitakse, vaid kes räägib. Sellepärast töötavad kliendiarvustused ja nn testimonial´id väga hästi. Tuntud inimeste arvamusel on suurem kaal, sest seda arvamust usaldatakse rohkem.

3. …tõestused ja faktid, et asi toimib. Võimalikult neutraalsed.

4. …nimekad kliendid. Too välja nimekad kliendid, sest kui suured nimed on sind usaldanud, siis on külastajal lihtsam ka sind usaldada, sest ta näeb, et teised nimekad kliendid on seda juba teinud.

Veenmiselemendid tuleb paigutada müügilubaduste lähedale. Ära pane kliendi arvustusi eraldi alamrubriiki, vaid pane see kohe toote/teenuse lehele. Numbrilised näitajad paiguta aga pealkirja või muust tekstist eristuvana (et numbrid eristuksid paremini). Ostupõhjused pane aga enne “Osta” nuppu. Kõik oluline tuleb tekstis ettepoole.

Kui Google´i otsingus ei õnnestu saada esimeste sekka, siis kuidas peaks oma kodulehe tekstid ümber tegema, et neist siiski kasu oleks?

Siis tuleb koostada võimalikult hea turundusliku ülesehitusega tekst. Kasuta selleks valmis mudeleid.

Näiteks selliseid:

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!