Kui sinu kodulehe eesmärgiks on enda või firma töid võimalikult hästi näidata, siis võibki teha veebi, mis esitleb tehtud töid. Siin on mõned soovitused, mismoodi portfoolio lehte kõige paremini üles ehitada.
Kõige esimesena tuleb portfooliolehena silme ette muidugi mõni kunstniku või fotograafi pildigalerii veebis. Kuid tegelikult võib samasugust esitlusveebi vaja minna ka käsitöömeistril, ehitajal, miks mitte ka vanade autode remontijal või vannitoa plaatijal. Kõigil on midagi ette näidata ning parim reklaam on alati just tehtud (korralikud) tööd. Seega sobiks selline galerii- või kataloogi-tüüpi lehekülg väga paljudele.
Kolm asja, mida enne kodulehe tegemist läbi mõelda
Veel enne, kui süveneda tehnilistesse detailidesse või WordPressi võimalustesse, tuleb läbi mõelda kolm olulist asja. Need on sellised:
- Kellele koduleht peab midagi pakkuma?
- Mis on sinu erilisus, sinu lugu?
- Millised on sinu parimad tööd?
Ehkki tööd räägivad tavaliselt juba iseenda eest ja veebikülastaja saab aimu, mida sinult on oodata, peab selle juurde käima ka lugu, mis jutustab, miks just sinult on mõistlik tellida ja kuidas see tellijale kasu toob. Vastavalt sellele, millist kasutajat oma veebi ootad, saab jutustada talle ka lugu ning kolmandana alles valida välja tööd, mis kutsuksid tellima.
Minimaalistlik disain, ohtralt õhku
Kui sa ei müü just veebikujundusi, siis võiks portfoolio leht olla lihtne ja minimalistliku välimusega. Siis pääseb kõige paremini esile just see, mida näidata tahad ehk tehtud tööd.
Olenevalt teemast võiks kasutaja saada ka tulemusi kohendada. Näiteks võib hea olla hinna või töö tegemise aja järgi sorteerida, valida asjade arvu ühel lehel, piltide puhul miks mitte ka pakkuda musta tausta piltide vaatamiseks.
Erinevate elementide vahel galeriis peab olema palju õhku ja avarust, et iga töö esile tõuseks.
“Minust” käib kõige prominentsemale kohale
Kui tavaliselt räägitakse, et kasutajat ei huvita, kes sa oled, vaid mida sul talle pakkuda on, siis oma tööde portfoolios on väga tähtis koht ka sellel, kes sa ise oled. Kui tegemist on loomingulise tööga, siis mängib tegija suuremat rolli kui lihtsas rutiinses tööd, mida kõik teevad niikuinii ühtemoodi.
Tähtis on teha endast korralik pilt profi abiga, lisada elulugu ja olulised faktid tööga seoses, näiteks haridus ja kogemused.
Kuidas oma töid esitada?
Pilt räägib alati rohkem kui tekst, ükskõik millist tööd sa soovid näidata. isegi kui esitad muusikat, oleks hea iga töö juurde mõni illustratsioon või kaanepilt teha. Fotod võiksid olla ühtlases stiilis ja ühtlase kvaliteediga, seega väiksemate asjade pildistamisel võiks olla enam-vähem sama koht. Interjööride või suuremate asjadega võiks ka mingi stiil säilida, et kasutajal oleks galeriid vaadates selge ülevaade ja arusaamine, millises stiilis töid on tal oodata.
Iga esitatud tehtud töö juurde on vajalik lisada ka kirjeldus. Lisaks endale tuleb jutustada veebis lugusid ka oma tööde kohta. See aitab ka paremini otsimootorites esineda, sest loo sisse saab pikkida vajalikke märksõnu, mille järgi soovid, et külastajad otsingust just sinu veebi tuleks.
Töövahendid, mida vaja
Üks võimalus portfoolio veebi luua on võtta mõni galerii moodul ja esitada kodulehte kui suurt galeriid. Piltide juurde saab tavaliselt esitada tekste, galeriis on võimalik tavaliselt ka sirvida järjest lisatud töid ilma mujale lehtedele minemata.
Teiseks heaks töövahendiks on ka mõne e-poe kataloog. Nii saab iga töö juurde panna mitu pilti, lisada olulisi parameetreid ja mis kõige tähtsam, panna ka hinna ja ostunupu, millega võimalik uus klient võib oma tellimuse kohe ära teha.
WordPressi jaoks võib portfoolio jaoks sobivaid lisamooduleid ehk plugin´e vaadata näiteks siit.