Veebimajutus.ee blogi

Kuidas teha meiliturunduses head kaasturundust?

Kuigi meiliturundus on üks vanimatest digitaalse turunduse liikidest, on see siiski kõige efektiivsem turunduspraktika. Kuidas kasutada sellega koos kaasaegset kaasturundust (inglise keeles affiliate marketing), sellest räägib lähemalt Smaily turundusjuht Tanel Rand.

Neile, kes kasutavad e-kirju ainult suhtluseks, võib tunduda meiliturundus igavana, kuid ekspert-turundajad teavad, kui väärtuslik on meiliturundus, kui brändi tutvustav kanal. Ka lähitulevikus tundub, et meiliturundus ei kaota oma tähtsust ega väärtust, kui põhiline osa digitaalsest turundusest.

Kaasturundus ehk affiliate marketing seevastu on kaasaegne praktika, mis näitab samuti väga kõrget efektiivsust ettevõtetel oma eesmärkideni jõudmiseks. Selles artiklis vaatlemegi lähemalt kaasturunduse ja meiliturunduse ühenduskohti ning seda, kuidas need koos töötavad.

Väga tihti ajatakse sassi ka meiliturundust ja kaasturundust, kuigi need pole samad ning selles artiklis vaatleme lähemalt sedagi, kuidas identifitseerida meiliturunduse potentsiaali kaasturunduse vallas.

Mis on meiliturundus?

Meiliturundus on digitaalne turundus, kus saajatele saadetakse e-kirju, et teha müüki või tuua juurde potentsiaalseid kliente. Näiteks Gmailis on olemas eraldi kaust, kuhu turundusmeilid saabuvad. Meiliturunduse eeliseks on see, et saab pakkuda otseturundust, luues personaliseeritud sõnumeid segmenteeritud gruppidele, et informeerida ja veenda neid tegema brändi poolt soovitud samme.

Samuti on võimalik niimoodi lihtsalt suunata kliente oma veebilehele. E-kirjad on kujundatud sel viisil, et veenda saajat klõpsama meilides olevatele nuppudele. Seetõttu on meiliturundus ka hea konversioonimäära tõstmiseks.  Huvilistest saavad edaspidi kliendid ning olemasolevatest klientidest lojaalsed kliendid.

Mida saab teha meiliturunduse abil?

Siin on paar head eelist, mida saad kasutada meiliturundusega tegeledes:

1.      Jõuad potentsiaalsete klientideni

E-kirjade abil on võimalik jõuda kõige kiiremini potentsiaalsete klientideni. Peaaegu kõik inimesed kontrollivad oma e-postkasti vähemalt korra päevas ning sellepärast on see kõige kasulikum tööriist, et jõuda oma sihtturuni ning informeerida kõiki uue brändi, uue kollektsiooni, allahindluse või muu vajaliku sõnumi kohta, mida bränd soovib edastada.

2.      Parandad konversioonimäära

Nagu eelnevalt välja toodud, aitab meiliturundus muuta potentsiaalsed ja olemasolevad kliendid väga tugevateks fännideks. Konversioonimäära parandamine tõstab kampaania tasuvust (inglise keeles ROI). Mida rohkem ostjaid, seda rohkem on ka kasumit.

Seega on meiliturundus väga hea viis, kuidas tõsta oma müüke. Selle kohta, kuidas meiliturunduses konversioonimäära kasvata, loe näiteks siit.

Mis on kaasturundus? 

Kaasturundus ehk affiliate marketing on turundusstrateegia, mis põhineb tulu toomisel. Ettevõte palkab erinevad partnerid või kaasajad, kes võivad olla üksikisikud või organisatsioonid, et turundada oma brändi. Kui need kaasajad promovad brändi või kindlat toodet või teenust, siis brändi nähtavus muutub laiemaks, tuues bränditeadlikkust rohkemate inimesteni ning seetõttu võivad nad jõuda ka ostuni.

Siin tulebki mängu tulususe kontseptsioon. Partneritele makstakse toote või teenuse pealt, mida klient ostab partneri tegevuse tõttu. Seega kaasturunduses on kaasajad ja partnerid vastutavad turundusmaterjali jagamise eest ning nad saavad tulu iga tehingu pealt.

Mis on kaasturundus meiliturunduses? 

Kaasturundus meiliturunduses on turundusliik, kus kaasaja keskendub e-kirjade loomisele, et saata brändi sihtgrupile toodete või teenuste linke. Seega kaasaja kasutab meiliturunduse kanalit, et müüa oma partneri tooteid.

Kui praegu võib tekkida tunne, et meiliturundus ja kaasturundus on sarnased, on nad siiski erinevad juba oma struktuurilt ja ülesehituselt. Kaasturunduses on nimelt oluline jõuda võimalikult paljude potentsiaalsete klientideni ning teha neile müüke, meiliturunduses ei pea aga see olema ainus eesmärk, vaid eesmärke võib olla mitu.

Kaasturunduses ei pea kaasaja tegema valmis oma meilipõhja olles müügiesindaja rollis, vaid pigem kliendi rollis, kes on toodet ise kasutanud. Seetõttu peab e-kiri olema ka väga loomuliku ülesehitusega ning ei tohi välja näha nagu tavaline turundusmeil. Samuti peavad kaasajad oskama kasutada veenvat kirjutamis-stiili, et mõjutada oma meilisaajaid e-kirjas olevatel linkidel klõpsama.

Meilide kasutamine kaasturunduses nõuab veenvat ja inimlikku stiili

Kaasturundus ja meiliturundus on kaks väga erinevat turundusstiili, aga mõlemad on märkimisväärselt vajalikud, et ettevõte jõuaks oma eesmärkideni.

Kindlasti ei ole võimalik neid segamini ajada. Meiliturundust saab kasutada kaasturunduseks ning samuti kasutatakse ka sotsiaalmeediat, et juhtida liiklust partneri veebilehele. Turundajad kasutavad tihti kõiki oma kanaleid, et jõuda parimate tulemusteni.

Kuidas teha kaasturundust meiliturunduse abil?

Siin on mõned soovitused, kuidas e-kirjadega kaasturundust teha.

  1. Tee valmis meilipõhi

Partnerid teevad valmis e-kirjad ja nende meilipõhjad ning lisavad sinna lingid brändidele, keda nad reklaamivad.  

2. Juhi kliendid linke klõpsama

Peale linkide klõpsamist viiakse kliendid partneri veebilehele ning nad saavad partneri potentsiaalseteks klientideks.  

3.  Kliendid ostavad toote

Kui klient klõpsab lingile, juhatatakse ta partneri veebilehele ning ta ostab toote. Seega on kaasturunduse tsüklis kliendi viimane samm tehtud.

4. Partnerid ja kaasajad saavad protsendi müügist

Kaasajad ja partnerid saavad protsendi igast müügist, mis tuleb nende turunduskanalite kaudu. 

Kokkuvõtteks on kaasturundus väga kasulik

Meiliturundus on üks turundusmaailma kõige kasumlikumaid turundusviise ning seda saab kasutada mitmetel erinevatel viisidel, ka kaasturunduses. Kuigi meiliturundus ja kaasturundus on erinevad, on kaasturunduse partneril võimalik efektiivselt kasutada meiliturundust endale kasumi teenimiseks.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.