Kuidas teha veebilehte, mis tõesti müüb?

Mida teha selleks, et veebiavaruste tohutus info-ookeanis silma paista ja teha veeb, mis ka müüb? Sellest kirjutab lähemalt veebiagentuuri Wolf Agency juhatuse liige Marcus Lumi.

“Inimesed ei loe enam veebilehti, nad skännivad neid” (“People don’t read websites anymore; they scan them”), on öelnud turundusfirma StoryBrand asutaja Donald Miller. 

Põhinedes Milleri öeldule, toome välja kolm olulist aspekti, mis muudavad veebilehe silmapaistvaks, meeldejäävaks ja tõstavad müügitulemusi. 

  1. VIIE SEKUNDI REEGEL: avalehe nn hero sektsioon peab olema piisavalt põnev, et hoida kasutaja sellel vähemalt viis sekundit.
  2. VÄHEM ON ROHKEM: kuidas hoida ära infoküllust kodulehel? 
  3. HEA STRUKTUUR: veebilehel peavad olema olulisemad sektsioonid ja lehed lihtsasti leitavad ja äratuntavad.

VIIE SEKUNDI REEGEL: selle aja jooksul peab saama vastused

Keskmine veebilehe külastus kestab vähem kui minut, paljudes olukordades isegi 10 sekundit või veelgi vähem. Miks? Arvestades, et teenusepakkujaid on palju ja külastajatel aega vähe, ei hakka inimesed kunagi iga sõna veebilehel lugema, vaid märkavad ainult seda, mis jääb paremini silma.

Millist infot ja kuidas peaks siis oma veebis nähtavamaks tegema? See on oluline küsimus, sest esimese viie sekundi jooksul peabki potentsiaalne klient saama vastused oma kolmele tähtsamale küsimusele:

  1. Mida pakutakse?
  2. Kuidas see peaks klienti aitama ehk millist väärtust pakutakse?
  3. Mida peab tegema selleks, et teenust osta?

Vastused nendele küsimustele peavad olema juba veebilehe avakuvas.

Heaks näiteks on meie varasem klient Andu Trepp.

Veebilehe külastaja teab nüüd, mis ettevõttega on tegu, millega ettevõte tegeleb ning millist väärtust talle pakutakse. Külastajal on veebilehel ka väga selgelt silme ees “Võta ühendust” nupp, mis ei peaks olema saadaval ainult veebilehe avakuvas, vaid igal pool mujalgi, kust leitakse uut infot.

Kui klient on huvitatud väärtusest, mida pakutakse, saab ta edasi lugeda. Igal sammul peab tal olema silme ees “Võta ühendust” nupp. Sel puhul ei pea kliendid üles-alla lehel kerima või erinevate lehtede vahel klõpsima. Mida mugavamaks on kontakteerumine tehtud, seda tõenäolisem on ka päringu saatmine. Kui aga inimestelt ei küsita mingi tegevuse tegemist, siis nad ei tee seda.

Nupp peab olema kuvatud väljapaistva värviga, et torkaks visuaalselt paremini silma.

Tekstilõigud ei tohi olla rohkem kui 3-4 lause pikkused, sest lugemiseks palju ei kulutata. Kui paned avalehele pikema teksti, siis seda tõenäoliselt eiratakse. Sellest aga pikemalt juba järgmises punktis.

Mida peaks üks veebileht veel võimalikult selgelt kommunikeerima? Seal peab selgelt kirjas olema väärtuspakkumine ja tööprotsess. Selle eesmärk on anda külastajale teada, mis hakkab juhtuma, kui ta peaks kliendiks tulema.

Tööprotsessi kujutatakse veebilehel kolme-nelja sammuga, mida on lihtsalt ja lühidalt kirjeldatud. Potentsiaalsele kliendile on tänu sellele tööprotsess arusaadavaks tehtud.

VÄHEM ON ROHKEM: kuidas hoida ära info üleküllust?

Paar korda on juba siin mainitud võimalikult väheste sõnade kasutamist.

Kui räägime avalehe olulistest sektsioonidest, siis tavaliselt peaks seal piirduma 3-4 lausega. Pikemaid tekstilõike tõenäoliselt eiratakse

Alati saab luua eraldi alamlehed, et seal midagi pikemalt kirjeldada. Avalehele saab lisada “Loe rohkem” nupu, mis viibki sellele lehele, kus on kõik pikemalt lahti seletatud.

Proovi veel, kas teksti, mida veebilehele plaanis lisada on võimalik vähemate lausetega kokku võtta, asendada piltidega, pöörata kolmeks või neljaks loetelu punktiks? Mida vähem sõnu, seda tõenäolisemalt loetakse. 

STRUKTUUR: millised on avalehe olulisemad osad ja veebi struktuur?

Milline peaks olema ühe kodulehe struktuur ning milliseid sektsioone või lehti peaks sinna lisama, oleneb muidugi sellest, mida täpselt pakutakse. Alati on siiski vajalikud mõned sektsioonid ja lehed, mis peaksid pea igal veebilehel olemas olema.

Teenuslehtede sektsioonid- nagu sai varasemalt mainitud, siis teenuseid tuleks avalehel kirjeldada 3-4 lausega ning lisada nupp, mis viiks eraldi lehtedele, kus need teenused on detailsemalt lahti seletatud.

Klientide tagasiside- las teised müüvad sinu eest. Tagasiside annab uuele külastajale selge sõnumi, et varasemad kliendid on olnud rahulolevad. Nagu kõige muuga, olgu ka tagasiside pikkuselt lühike

Statistika- mõned kliendid armastavad numbreid rohkem kui tekstikirjeldusi. Kui palju on kliente? Kui palju aitab lahendus kliendil säästa? Mitut inimest on toode/teenus aidanud? Too pakutav väärtus numbrites esile.

Partnerid- piisab koostööpartnerite logode lisamisest, sest logod jäävad paremini silma. Kui on väärtuslikke või mainekaid koostööpartnereid ja tulevane klient neid juba tunneb, siis seostab ta ka seda firmat hea mainega. 

“Meist” sektsioon- kuigi see on miski, mida ei pea väga esile tõstma, on “Meist” leht endiselt oluline. Inimesed usaldavad firmat rohkem, kui näevad, et sellel on oma “nägu”. Selle all mõeldakse nii päris meeskonna nägude näitamist kui ka ettevõtte missiooni, visiooni ja väärtuste kirjeldust. Läbi nende tekib inimestel suurem usaldus, kuna nad teavad, et ostavad teenust päris inimestelt.

Müügiargumendid- kuidas erined konkurentidest? Mis on sinu eelised? Miks peaks ostma sinult, mitte sinu konkurentidelt? Esita müügiargumendid, mis selgitavad, miks ja kuidas erined oma konkurentidest. Need argumendid võivad sisaldada näiteks pikaaegset kogemust, hinnatud koostööpartnereid, kvaliteeti, hinda või kiiret tööprotsessi.

Kolme sammu plaan- paiguta lehele 3-sammu plaan, mis teeb tööprotsessi külastajale võimalikult arusaadavaks. Niimoodi ei pea ta arvama, mis peale päringu esitamist edasi saab.

Arvestades nende aspektidega saad luua veebilehe, mis on arusaadav, silmapaistev ja meeldejääv. Ehk veebileht, mis müüb.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.