Meiliturundus e-kaubanduses: 10 täiuslikku strateegiat müügi kolmekordistamiseks

E-poe pidajana on sul vaevalt võimalusi oma klientidega isiklikult suhelda. Kui aga silmast silma suhelda ei saa, võib olla väga keeruline näidata, et ta pole sinu jaoks pelgalt number, vaid tõeliselt hinnatud. Kuidas meiliturundusega saada võimalus kliente kaasata ja panna neid tundma väärtuslikuna, sellest kirjutab lähemalt Smaily turundusjuht Tanel Rand.

E-kirjade siia-sinna loopimisest ei piisa. Sinu kaup väärib strateegilist meiliturundust, et tõsta tarbijate seotust ning kasvatada tellimusi ja tulu. Sellest artiklist saab teada kümme läbiproovitult parimat e-kaubanduse meiliturundusstrateegiat oma poe müügi suurendamiseks.

Lisaks sellele arvesta müügi ja käibe suurendamiseks ka teiste e-kaubanduse turundusstrateegiatega.

Enne veel, kui liigume edasi, on aga oluline mõista, mis on üldse meiliturundus ja miks see on oluline?

Mis on meiliturundus e-kaubanduses?

Internetikaubanduse puhul on meiliturundus suunatud inimeste rühmale, kes on sinu toodetest huvitatud ning kellele saadetakse e-posti teel nende huvidele vastavat reklaamsisu ja muud vajalikku teavet.

Meiliturundus aitab sul mitmete e-kirjade kaudu suhelda olemasolevate ja uute tarbijatega, andes neile teada, et pakud midagi, mida nad otsivad.

Enne e-kaubanduse meiliturundusstrateegia detailidesse süvenemist vaatame, miks peaksid e-kaubanduse ettevõtted seda turunduskanalit kaaluma.

Miks kasutada e-kaubanduse jaoks meiliturundust?

Lisaks teistele digiturunduse strateegiatele on meiliturundus suurepärane kvaliteetsete ja orgaaniliselt saadud potentsiaalsete klientide allikas.

80% maailma elanikkonnast omab nutitelefoni. 90% nendest loeb oma e-postkasti igapäevaselt. Seetõttu on meiliturundus nr 1 suhtluskanal oma sihtrühmaga rääkimise alustamiseks. See võimaldab sihtida suurt lugejaskonda ning rikastada kliendibaasi tõhusalt, madala kuluga.

Meiliturundusel on tohutu tootluse protsent ehk ROI (return of investment).

Lihtsalt öelduna on e-kiri kõige tõhusam viis kasvatada veebimüüki. Mõistes nüüd meiliturunduse olulisust, vaatame üle selle parimad meetodid.

Meiliturunduse strateegiad silmapaistvate tulemuste saavutamiseks e-kaubanduses

Eduka meiliturunduskampaania jaoks vajad kõige tõhusamaid meetodeid. Vaatame igaühte neist täpsemalt.

1. Loo huvitav ja nutikas teemarida!

Teemarida on oluline element, mis loob kliendile esmamulje. Nagu me teame – esmamulje on üsna tähtis.

Seetõttu tuleks e-kirja avamise määra tõstmiseks teemarida koostada eriti hoolikalt. Vali teemarida, mis on lühike ja täpne.

Pea meeles, et mobiilikasutajad ei näe pikka teemarida, seega lisa sinna ainult kõige olulisem teave. See peaks olema piisavalt atraktiivne, et tekitada uudishimu.

Alati väldi läbivalt suurte tähtedega sõnu ja liigsete hüüumärkide kasutamist! Kui sul on oma poe kohta edastada tähtis teadaanne või on vaja jagada infot uuendustest, siis kasuta teemareana näiteks sellist lauset: “Meil on teile midagi erilist”.

Kui sinu e-poes on allahindlus või soovid klientidega jagada sooduskoodi, siis maini seda kindlasti kohe teemareal. Raha säästmise võimalus meelitab inimesi rohkem, kui miski muu!

2. Edasta sõnumeid oma uuele tellijale

Tervituskirja saatmine uuele liitujale on võrdlemisi uus lähenemine, mis aitab kaasa uue suhte loomisele ja näitab kliendile, et ta on väärtustatud.

Kui soovid tavalist poodlejat muuta püsikliendiks, siis pead talle jätma fantastilise esmamulje niipea, kui ta registreerub sinu uudiskirjade saajaks.

Samas annab tervituskirjade seeria suurepärase võimaluse tutvustada oma kaubamärki, saada teada tarbija ootustest ja esitleda, kuidas erinete teistest.

Lisaks võib pakkuda esimese ostu puhul allahindlust, mis võib julgustada edasi poodlema.

3. Loo oma sihtrühma jaoks isikupärastatud lähenemine

Potentsiaalsete ja olemasolevate klientide järgi kujundatud ja isikupärastatud lähenemisviis töötab tõhusamalt. Iga kasutaja on ainulaadne ja erinevate huvidega. Oma kliente peab tundma nende vajaduste ja huvide alusel, et saaksime jagada nad rühmadesse.

Pärast seda saad luua juba e-kirju, mis on iga kliendirühma jaoks kohandatud.

Lisaks rõõmustab endiselt uudiskirja saajat oma nime nägemine meili alguses – ka siis, kui ta saab e-kirja, mille edasise sisuga ta otseselt ei suhestu.

Asjakohane sisu on meiliturunduses olulisem, kui kunagi varem. Saad rohkem ettevõttele ustavaid kliente, kui suudad neile näidata, et pead oluliseks pakkuda neile just seda, mida nad soovivad. Nii lood täpselt kohandatud e-kirju, mis köidavad inimeste tähelepanu.

4. Loo atraktiivne ja seadmetele kohanduv e-kiri

Ligikaudu pooled kõigist e-kirjade avamistest tehakse mobiilsetes seadmetes. Kui meilid pole mobiilsete seadmete jaoks optimeeritud, võib märkimisväärsest hulgast lugejaskonnast ilma jääda.

Soovitatav on muuta harjumuseks selliste paindlike e-kirjade kirjutamine, mida saaks kohandada erineva suurusega seadmetele. Ükski kiri ei jää seadmetundlike meilide puhul nägemata, kuna need kohanduvad automaatselt erinevate ekraanilaiustega.

Sisu lugemiseks sisse ja välja suumimine on viimane asi, mida e-kirja tellija soovib teha ning lisaks ei näe see hea välja.

Kujunda mobiilisõbralikud meilid nii, et need oleksid lihtsad lugeda ja nende disain vähendaks e-kirjade kustutamise ohtu. Lisaks saab e-kirju isikupärastada pilkupüüdvate meilimallide ja ainulaadsete meilikoodide abil.

Olenemata sellest, millises seadmes sinu e-kirjade tellijad oma meile loevad, saada alati suurepärase kvaliteediga e-kirju.

5. Paku püsikliendile toekat allahindlust

Truud kliendid on sinu ettevõttele suurepärased kasumitootjad. Kliendi eluea väärtus (lifetime value) on püsiklientide puhul tunduvalt suurem, kui teiste klientide puhul. Tänutäheks selle eest, mida nad sinu ettevõtte heaks teevad, võiksid neid premeerida või pakkuda neile lisa-allahindlust.

Püsikliendid annavad ettevõttele elujõudu, mis võimaldab äril areneda ja õitseda. Samuti on võimalik luua ja kliendi e-postkasti saata sooduspakkumiste flaiereid. Kasuta tasuta kujundamise tööriistu, et luua atraktiivseid flaiereid mõne minutiga.

Püsikliendiprogramm toob kõige lojaalsemad kliendid aina uuesti sinu e-poodi tagasi. Teavitage oma hinnatumaid kliente nende ainulaadsest staatusest ning saatke neile boonuseid või pakkuge lisaallahindlust! Ainulaadse lojaalsusgrupi loomine parimatele klientidele on üks kiiremaid ja lihtsamaid viise pühendunud ja ustava kliendibaasi arendamiseks.

6. Seotuse suurendamiseks looge soovitusprogramm

Ka digiturunduse ajastul on suusõnaline soovitus endiselt kasulik ja tõhus tehnika. Inimesed sooritavad kolm korda suurema tõenäosusega ostu, kui pereliige või sõber sellele kaubale või teenusele viitab.

Läbi lihtsa soovitamise sõbrale võimaldab soovitusprogramm klientidel teenida järgmisel tellimusel preemiat või erisoodustust.

Kindlasti pea meeles, et lisaksid oma e-kirjale ka viitelingi! Peale seda lihtsalt lõõgastu ja vaata, kuidas uued kliendid uudiskirjaga liituma hakkavad.

7. Veendu, et saadad sobivas koguses e-kirju

Kliendisuhte säilitamiseks pead oma lugejaskonnale saatma regulaarseid kaubanduslikke e-kirju, kuid ära koorma nende postkasti üle. Eesmärk on püsida oma klientidel meeles, kuid mitte muutuda tüütuks. Määra oma ettevõtte jaoks sobivaim turundusmeilide sagedus.

Majandusuuringutes on ilmnenud, et kui ettevõtted saadavad igas kuus kuni 19 e-kirja, suureneb nende keskmine uudiskirja tellimuste arv – eelkõige kehtib see veebimüüjate kohta.

Siiski pea silmas, et ideaalne sagedus varieerub sõltuvalt ettevõtte tüübist.

Seetõttu soovitame proovida e-kirjade saatmisel erinevaid sagedusi, et teada saada, milline neist sinu ettevõtet kõige rohkem mõjutab.

8. Saatke ostukorvi hüljanud klientidele e-kirju

On tõsiasi, et e-poodides hüljatakse igapäevaselt enam kui 70% ostukorvidest! Kas arvad, et see müük on jäädavalt läinud? Muidugi mitte, sest nende mahajäetud ostukorvide konversioonimäär on üle 10%.

Juhul, kui kogud e-posti aadresse ja mõõdad saidi külastajate arvu, on edasine plaan lihtne ja selge. Edasta käsitsi kirjutatud või automatiseeritud e-kirjad neile lehe külastajatele, kes on lahkunud poest ostu sooritamata. Niimoodi sa mitte ainult ei taasta kaotatud müüki, vaid täiustad ka kliendikogemust läbi eduka meilivoo, mis on saadetud ostukorvi hülgamise järgselt.

9. Ära unusta sooviloendis oleva kauba kohta saata “tagasi laos” teavituskiri

Ära lase laost otsa saanud kaubal lõpetada kliendisuhet. Kauba saidilt eemaldamise asemel anna klientidele võimalus saada soovi korral märguanne, kui kaup on taas poes saadaval.

Lase klientidel luua nimekirju oma soovitud asjadest ning koosta e-kirjad, millega jagad nendega värskeimat tootevalikut. Klientidele meeldib olla kursis sellega, mida nad tegelikult tahavad. See on ka suurepärane strateegia, et hoida neid sinu meilidest huvitatuna.

10. Kaasa mitteaktiivsed kliendid uuesti, saates hooajalisi reklaamkirju

Kas klientide huvi toodete või teenuste vastu näib langevat? Saates neile uusimaid allahindlus- või hooaja reklaame, saad neid uuesti kaasata.

E-poe müük kõigub aastaringselt dramaatiliselt, kuid strateegiline ja tõhus meiliturundus võib sinu e-kaubandusettevõtte müüki festivalihooaja või pühade ajal suurendada!

Ettevõtetel on suurepärane võimalus teenida aasta viimasel kuul ja pühade ajal 30% rohkem tulu kui ühelgi teisel ajal aastas. Kas see pole mitte põnev? Seega hoia e-kaubanduse meiliturunduse planeerimises kalendril silm peal, et teha suurepärast müüki.

Vaatamegi läbi mõned olulisemad näpunäited e-kaubanduse meiliturunduseks:

  • alusta oma konkurentide uurimisest;
  • kogu oma järgijatelt sotsiaalmeedias e-posti aadresse;
  • saada tervitusmeile, et tutvustada uutele klientidele oma ettevõtet, kaupu ja teenuseid;
  • korduvalt saadetavad e-kirjad saab automatiseerida;
  • aktiveeri kaasamise meetodite abil oma passiivseid e-kirja tellijaid uuesti lugema;
  • ära kasuta spämmsõnu ega midagi muud, mis võiks põhjustada sinu meilikampaaniate lisamist rämpsposti hulka e-posti programmide või -lehtede poolt;
  • Kasuta ka teisi kontakteerumise viise – ära piirdu vaid e-kirjadega.

Kokkuvõtteks – meiliturundus on hindamatu

Meiliturundusel on e-kaubanduse ettevõtete jaoks hindamatu tähtsus. Selle parimaid tavasid saab kasutada uute klientide meelitamiseks, olemasolevate säilitamiseks ning oma tulude suurendamiseks. Meiliturundus aitab igal firmal oma turundamisega hoogsalt alustada, eriti just kitsama eelarvega firmadel.

Siiski tuleb meeles pidada, et e-posti turundusmeetodid peavad olema algusest peale täiuslikud selleks, et tekitada püsikliendibaas ja meelitada ligi uusi potentsiaalseid kliente.

Kasuta ülalnimetatud meiliturunduse strateegiaid, et oma turundust suurepäraselt alustada. Vii oma väikeettevõte lühikese ajaga uutesse kõrgustesse!

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!