Mida peab SEO puhul Eesti kodulehtedega teistmoodi tegema?

2006. aastast alates veebilehtede otsimootoritele optimeerimise ehk SEO-ga (Search Engine Optimisation) tegelenud Tanel Taluri agentuurist Marketing Sharks teeb sel teemal põnevaid online kursusi ja jagab sel korral kasulikke nippe selle kohta, kuidas Google´i jaoks pisike Eesti veebiruum paremini külastajatele nähtavaks teha.

Praegusel tehisintellekti tõusu ajal on paljudel SEO teenuse pakkujatel ja klientidel peas suur küsimus: Mis saab edasi? Kas SEO sureb välja ja tehisaru asendab ka veebiotsingud?

2006. aastast erinevaid arenguid näinuna võin öelda, et aja jooksul muutuvad algoritmid on SEO maastikku põhjalikult kujundanud ning need muutused on tänase kvaliteetse SEO teenuse strateegia vundamendiks. Muutuste mõistmine aitab rakendada töösse just neid tegevusi, mis reaalselt tulemusi toovad.

Mis kujundab praegu Eesti SEO-d?

Eesti on kahjuks Google’i jaoks justkui kauge koppel, kuhu isegi postiljon satub vaid korra kvartalis. Olen seda korduvalt näinud erinevate projektidega. Teed justkui samu asju, mida USA-s või Ühendkuningriigis tehakse ja seal see töötab, kuid Eestis mitte.

Samas on mõned algoritmid ka siin kiired ajakohaseks muutuma. Kokkuvõttes jääb tihti üles küsimus, vaadates otsingutulemusi: kuidas saab kehvema sisu, tagasilinkide ja tehniliste probleemidega leht olla TOP 3 seas?

Mis Eestis kõige paremini toimib?

Saab väita, et enamikes valdkondades toimib lihtsalt standardtasemel SEO seadistamine. See tähendab Yoasti või mõne muu plugina installimist ja seadistamist oma kodulehele ning META kirjelduste kohendamist lehekülgedel.

Edasi tuleb artikkel ise koos informatiivse sisuga, õigesti paika pandud sisutihedusega ja voilà! – edu on tulemas.

Tagasilingid on aga meil suures plaanis suhteliselt väärtusetud, kuna neid eriti kellelgi polegi. Siiski tasub rõhutada, et on valdkondi, kus see olukord on teistsugune.

Näiteks märksõna “SEO teenus” puhul on TOP 10 positsioonide Authority Score (AS) suuresti nullilähedane. Inglismaal aga alla skoori 21 pildile ei pääsegi.

Kuna paljudes valdkondades konkurents on Eestis hetkel veel selline, kus tagasilingid erilist rolli ei mängi, tuleb keskenduda heale sisule. Maandumislehed ja artiklid tuleb viimistleda viimase detailini ning neid iga kuu üle vaadata ja lihvida lootuses säilitada hea positsioon.

Hetkel on väga lihtne kaasata tehisaru sisu tootmisse – ja seda ka üsna kvaliteetselt. Tehisintellekti eelis on see, et see on odav ja töötab kordades kiiremini kui inimene. Kui varem pidi mitu hommikukohvi jooma, et kahte head artiklit valmis saada, siis nüüd võib hästi treenitud tehisaruga toota kasvõi 50 artiklit päevas.

(Muide, see artikkel on kirjutatud käsitsi, tehisintellekt parandas vaid kirjavigu.)

Mis saab edasi, kuhu tehisaru meid viib?

See olukord viib lõpuks sinnani, kus sisu kaotab oma tähtsuse. Selle tulemusena muutuvad lingid taas olulisemaks. Kokkuvõttes jõuab niimoodi linkide ehitamine lõpuks ka Eestisse.

Tehisaru võtmes koguvad nii Google kui ka Microsoft praegu ja tulevikus infot indekseeritud lehtedelt. Need ipannakse reitingutesse, millest kujuneb positsioon otsingumootoris. Seega on oluline teha kodulehed nähtavaks, et neid arvesse võetaks. Sellest järeldub, et SEO ei kao kuhugi.

Kodulehtede nähtavuse tagamine põhineb ka tulevikus tõenäoliselt heal sisul, tehnilisel korrasolekul ja tagasilinkide väärtusel.

Õpi SEO-d kogemustest!

Kui soovid osa saada minu pikaajalisest SEO teadmiste pagasist, siis alusta oma teekonda SIIT.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.