Kui kõik teised sotsiaalmeediakanalid keskenduvad sellele, et hoida sind lähedaste inimeste tegemistega igapäevaselt kursis, siis LinkedIn aitab professionaalsel võrgustikul kätt pulsil hoida. Seal on ka veidi teistsugused turundusnipid, millest räägib lähemalt Moliverymedia projektijuht Taavi Altpuu.
LinkedIn-i eesmärk on hoida Sind teadlikuna, millega kolleegid, äripartnerid ja kliendid tegelevad. See aitab ka endal olla oma töös produktiivsem ja edukam. LinkedIn’i kasutab tänaseks üle 690 miljoni inimese rohkem kui 200 riigist. Seetõttu ei saa me ka igapäevasel turundamisel sellest kanalist eemale vaadata.
Põhilised LinkedIn-i postituse erinevused võrreldes teiste sotsiaalvõrkudega
Põhiline erinevus LinkedIn-i postituste eesmärgis on see, et kui Facebooki kasutatakse pere- või reisipiltide vaatamiseks ja ei soovita lugeda tööga seonduvaid postitusi, siis LinkedIn-is oodatakse, et Sa oma tööst, ärist ja saavutustest räägiksid.
LinkedIn’is oma tööalaste teemadega nii-öelda uhkustamine on ka üsna tavapärane. Mõistlik on tuua esile oma saavutusi ja anda ülevaade sellest, mida sa sellest protsessist õppisid ja milliste tulemustega projekt lõppes.
Äriinimestele meeldib analüüsida ja hoida silma peal sellel, mida teised parajasti teevad.
Veel on lihtne jälgijate hulka kasvatada
LinkedIn on praegu suurepärane võimalus oma ettevõtte jälgijaskonna kasvatamiseks orgaaniliselt. Kui mäletate, siis 2010-2013 oli Facebooki lehe jälgijaskonna kasvatamine lihtne ja kuluefektiivne võrreldes sellega, kui palju rahalist ressurssi peab selleks tänapäeval rakendama. LinkedIn on hetkel sarnases kasvufaasis, nagu Facebook oli sel ajal.
Me kõik teame, kuhu tol ajal Facebooki turundusse panustajad jõudnud on ja see on hea indikaator sellest, mida LinkedIn-i puhul oodata on. Praegu on seega hea aeg omale LinkedIn’is isiklik profiil luua, uusi tutvusi leida ning oma võrgustiku kaudu kasvatada ka oma ettevõtte lehe jälgijaskonda.
Suurim probleem, mis LinkedIn-i hetkel kimbutab, on kasutajate lühike külastusperiood. Veel mõni aasta tagasi veetis keskmine LinkedIn-i kasutaja sel platvormil kõigest 17 minutit kuus! Võrdluseks – keskmine inimene veedab Facebookis 58 minutit päevas!
Olukord on aga kiiresti muutumas. Mais kasutas näiteks Eestis LinkedIn-i juba 231 800 inimest. Huvitav fakt on see, et 60,4% neist olid 25-34aastased. Kui oled sel platvormil esimeste seas, kes tegutsema hakkab, siis saavutad võrreldes teistega edumaa.
Keda kutsuda LinkedIn-is oma kontaktideks ja mida postitada?
Kõik algab, nagu teisteski sotsiaalvõrkudes, oma kontaktide ja jälgijate võrgustiku ülesehitamisega. LinkedIn-is on oma tegevusvaldkonna inimestele kutseid saata täiesti okei. See on siiski platvorm, kus luuaksegi omavahelisi ärilisi suhteid ja selle üks aspekt on teise inimese poole pöördumine. Arvan, et LinkedIn’is võidavad pikas perspektiivis need ettevõtted, kus on rohkelt oma valdkonna eksperte ja kus ettevõtte juht julgeb oma arvamusi laiemale avalikkusele kommunikeerida. Nii-öelda ettevõtte turunduse inimlikustamine annab hea eelise LinkedIn-is turundajatele.
LinkedIn võimaldab lisada oma kutsele ka sõnumit, mille saad ise vastavalt olukorrale ja vajadusele juurde kirjutada.
Invite Connections To Follow funktsioon on aga hea võimalus LinkedIn-i lehel kutsuda oma kontakte sinu LinkedIn-i lehte jälgima. Kasuta seda võimalust senikaua, kui inimeste LinkedIn-i profiilid pole veel liigsete teavitustega üle ujutatud.
Varsti on tulemas ka LinkedIn Stories funktsioon, kus ettevõtted võidavad kõige rohkem ja mängu tulevadki firmas endas olevad arvamusliidrid, kes selles formaadis kõige parema sisendi anda saavad. Sel teemal kirjutasin lähemalt siin.
Ühtlasi vaatab LinkedIn-i algoritm ka sinu n-ö social selling index´it, mille üheks mõjutajaks on see, kui kvaliteetsed on sinu võrgustiku kontaktid. Seda on võimalik näha siit: www.linkedin.com/sales/ssi?.
Isikliku konto alt on hea luua ja ehitada ka oma isikubrändi. Isiklikku võrgustikku tuleks kindlasti kasutada oma firma lehele jälgijate saamiseks. Soovituslik on postitada nii isikliku profiili kui ettevõtte lehe alt, kasuta LinkedIn’i nii isiku- kui ka ettevõtte brändi edendamisel paralleelselt.
Esimeste sammude tegemiseks soovitan LinkedIn-i ettevõtte lehel postitada sama sisu, mida näiteks Facebookis postitatakse. Üldiselt on väikeettevõtete puhul suurimaks vastuargumendiks see, et järjekordne sotsiaalmeedia nõuab jälle aega ja rahalist ressurssi, et alustada. Alusta siis nii, et postitad LinkedIn-i platvormile sama sisu, mis Facebookis ning kui aja jooksul hakkab lehe aktiivsus ja jälgitavus kasvama, saad oma strateegiat muuta ja korrektuure teha.
Sisu loeb, nagu mujalgi. Tulles Facebooki “jaga ja võida” kampaaniatega LinkedIn-i keskkonda, võid oma ketsid juba varakult varna riputada. Ettevõtja ning juhina on sinu käsutuses tegelikult meeletus koguses infot, mida oma valdkonna kohta ettevõttest välja kommunikeerida saad. Näiteks kui lood igakuiseid turuanalüüse, tee need inimestele lihtsasti seeditavaks. Loo postitusi, kus tood kogu info graafiku kujul välja. Postita ka olulisemaid punkte ja soovitusi oma blogipostitustest, podcastidest, firma uudistest.
Üks hea nipp rohkem vaadatavust saada on Notify Employees funktsioon: kui ettevõttes on peale sinu veel inimesi, siis kasuta postitades Notify Employees nuppu, mis teavitab kõiki ettevõtte töötajaid, et uus postitus on lehele lisatud. See on hea võimalus tõsta sisu haaravust kiirelt ja mugavalt.
Millised on LinkedIn-is edukuse kõige paremad näidikud?
Parimad näidikud, mida LinkedIn-is ettevõtte lehe puhul jälgida, on järgmised.
Unique impressions – annab ülevaate, mitme silmapaarini teie postitused üldse jõudnud on.
Engagement rate – annab hea tagasiside sellele, kas postitate tühja (mitte kedagi ei huvita) või annate väärtust ja inimestele meeldib see, mida avaldate.
Visitor demographics – annab tagasisidet, millise valdkonna spetsialistid teie lehte külastavad. Nii saab luua konkreetsema sisuga postitusi, mis just nende eriala silmas pidades väärtust edasi annaks.
Conversion rate – kõige tähtsam mõõdik, millele rõhku pöörata. Mis kasu on turundusest, kui see tulemusi ei too? Kasuta Google Tag Manageri ja Google Analyticsi tööriistu Conversionite jälgimiseks. LinkedIn Ads pakub LinkedIn Campaign Manager´is ka Conversions mõõdikut, aga parima ülevaate saamiseks on siiski mõistlik Google´i platvormidel vajalikud seadistused ära teha ja sealt jälgida.
Kuidas LinkedIn-is reklaamida?
Tasulise reklaami loomisel LinkedIn’is tuleb arvestada sellega, et minimaalne reklaamieelarve on 10 eurot päev.
Kui nüüd arvestada, et keskmiselt kulutatakse platvormil 17 minutit kuus, siis ühepäevasest testimisest ainuüksi ei piisa. Et jõuda suurema hulga LinkedIn-i külastajateni, on vaja reklaamkampaaniat pikemalt aktiivsena hoida.
Soe soovitus on kvartali peale katsetada konkreetse summaga – kas siis teha reklaamkampaaniaid mingi perioodi peale järjest või kvartaalselt jagada väiksemateks perioodideks. Jagades eelarveid pikemate perioodide peale, maksimeerid sa potentsiaalsete silmapaarideni jõudmise. Pea meeles, et tasulisi reklaame saab luua ainult inglise keeles.
Kas LinkedIn-i turundus tasub end ära?
Kindlasti tasub. Küsimus on selles, kas see ka ettevõtte pikaajaliste plaanidega sobitub? Kas sul või turundustiimil on aega ja ressurssi sellega iseseisvalt tegeleda?
Selge on aga see, et LinkedIn on möödapääsmatu turunduskanal paljudele Eesti ettevõtetele, kes järgnevatel aastatel soovivad leida uusi kliente nii Eestist kui ka välismaalt.