Virtuaalassistent Signe Wilms jagab oma kogemust liiga aeglase kodulehega ning soovitab nüüd teistelegi, mida teha, et see kiiremaks saada. Samuti saab vastuse küsimus, miks on kiirus üldse nii tähtis?
Kuna olen ise alustav ettevõtja, siis pole mu kodulehel mõistagi tuhandeid külastajaid päevas. Olin ärikohtumisel seoses ühe uue projektiga, kohtumise käigus vaatas intervjueerija kohe ka minu veebilehte, kuid paraku jättis selle allalaadimiskiirus soovida.
Peale saadud konstruktiivset kriitikat jõudis kohale taipamine: kui veeb ei lae piisavalt ruttu, ei pruugi ka sinu potentsiaalne klient või koostööpartner sind tõsiselt võtta ja lahkub lehelt sinna tagasi tulemata.
See on veel eriti oluline, kui sul pole tugevat kaubamärki ja oled alles alustaja. Kodulehe esmamulje on justkui poe sissepääs – isegi kui tooted on väga head, ei teki ostusoovi, kui miski takistab sisenedes meeldivat ostukogemust.
Kui oled alustav ettevõtja, on sinu veebi avaleht üks olulisemaid osasid kogu veebisaidist. See on esimene asi, mida külastajad näevad. Kuid pelgalt ilusast disainist ei piisa – avaleht peab sealjuures ka väga kiiresti laadima. Kui see võtab liiga kaua aega, lahkuvad inimesed enne, kui jõuavad sinu pakkumisi näha.
Miks on kiirus oluline?
Esmamulje on tähtis. Nii nagu päris-elus, on ka digimaailmas esmamulje äärmiselt tähtis. Kui keegi külastab sinu veebilehte, näebki ta esimesena just avalehte. Kui see laeb aeglaselt, võib jääda mulje, et midagi on valesti. Selle asemel, et teenust või toodet osta, lahkuvad külastajad kiiresti.
Inimesed eeldavad, et korralikud veebilehed töötavadki sujuvalt ja kiiresti. Kui ka sinu leht on selline, viibib külastaja sellel hoopis kauem ja leiab kiiremini üles selle, mida ta otsib. Kui leht on aeglane, lahkub ta pettunult – samamoodi, nagu lahkuksid sina poest, kus teenindus oli väga aeglane.
Kiirem leht toob paremad tulemused otsingumootorites. Google ja ka teised otsingumootorid eelistavad kiiresti laadivaid veebilehti ning paigutavad need otsingutulemustes ettepoole. Kui sinu avaleht laeb nobedasti, on suurem tõenäosus, et potentsiaalsed kliendid leiavad selle otsinguga üles. Aeglase veebilehega riskid otsingutulemustes tagaplaanile jäämisega.
Suurem konversioonimäär. Kui ettevõte müüb tooteid või teenuseid veebis, mõjutab kiirus otseselt ka sealseid müüke. Aeglane leht tähendab, et vähem inimesi viib ostu lõpule, kuna nende kannatus katkeb ja nad lahkuvad enne, kui jõuavad ostu lõpetada. Kiire leht suurendab tõenäosust, et külastajad jäävad ja teevad ostu ära.
Paljud teevad oste emotsiooni ajel. Kindlasti oled ka ise kogenud, et veebis surfates hajub tähelepanu või tekivad uued mõtted. Seetõttu on oluline, et saaksid külastaja võimalikult hästi enda veebilehele köita ja seal hoida, ilma et tal jõuaks tekkida lahkumise mõtet.
Kuidas teha avaleht kiiremaks?
Avalehe kärmemaks muutmine ei pea olema keeruline. Siin on mõned lihtsad nõuanded.
1. Kasuta väiksemaid pilte. Visuaalid on muidugi olulised, kuid suured pildifailid võivad oma andmemahu tõttu aeglustada lehe laadimist päris palju. Pildi optimeerimine, näiteks selle suuruse vähendamine ja sobiva kompaktse veebiformaadi kasutamine võib laadimisaega tunduvalt parandada. Mõned head tarkvaralised tööriistad aitavad seda protsessi lihtsustada.
2. Väldi liigseid lisavidinaid. Liiga palju pluginaid, vidinaid ja animatsioone muudavad lehe mitte ainult segaseks, vaid ka aeglaseks. Hinda kriitiliselt iga lisandit ja eemalda need, mis ei lisa kuigi palju reaalset väärtust. Vähem on tihti rohkem, kui asi puudutab lehe allalaadimiskiirust.
3. Piira videote pikkust. Videod võivad olla väga hästi pilku püüdvad visuaalsed elemendid, kuid need on ka päris ressursimahukad. Veendu, et videod oleksid optimeeritud ja hoia võimalusel nende pikkus alla kolme minuti. Alternatiivina kaalu videote hostimist ehk majutamist mõnes välises keskkonnas nagu YouTube või Vimeo, et vähendada koormust oma serverile.
4. Vali usaldusväärne veebimajutuse teenuse pakkuja. Veebimajutusel on suur mõju. Kiire ja kindel majutusteenus aitab lehtedel alati kiiremini laadida. Eestis on Veebimajutus.ee hästi tuntud oma usaldusväärsuse ja kiiruse poolest. Tee põhjalik uurimistöö ja vali endale sobiv teenusepakkuja, mis vastab sinu vajadustele.
5. Kasuta pluginaid, mis aitavad kiirust parandada. Paljudel platvormidel, nagu WordPress, on saadaval pluginaid, mis aitavad lehe kiirust parandada. Mina parandasin näiteks oma kodulehe kiirust, lisades lihtsa plugina – Converter for Media (pildil). Selle paigaldamine ja seadistamine võttis vaid kaks minutit ning tulemuseks oli palju nobedamalt töötav leht.
Kiire koduleht toob rohkem kliente
Kodulehe kiiruse parandamine ei pea olema keeruline ega aeganõudev. Vaid üsna väikeste muudatustega nagu piltide optimeerimine, liigsete vidinate eemaldamine ja usaldusväärse veebimajutusteenuse valimine saab juba päris märgatava tulemuse.
Lisaks aitavad õigesti valitud pluginad lehte veelgi tõhusamaks muuta. Kiirem koduleht tähendab rahulolevaid külastajaid ja paremat positsiooni otsingumootorites.
Alustava ettevõtte jaoks on see kõik äärmiselt oluline. Veebisait aitab luua positiivse esmamulje, hoida külastajad lehel ning parandada lehe nähtavust otsingumootorites. Veelgi enam, kärmelt laadiv koduleht suurendab võimalust, et külastajad saavad ja jäävad sinu klientideks. Seega – kiirus on edu võti!