Eelmises artiklis tutvustasime, mis on LinkedIn ja kuidas see Facebookist erineb. Seekord räägib B2Bgrowth.eu tegevjuht ja LinkedIni ekspert Indrek Põldvee aga isikliku profiili olulisusest ning selle kordategemisest.
LinkedInis on korralik isiklik profiil äärmiselt oluline, sest paljudel inimestel on LinkedIni profiil üks esimesi asju, mida Google’i otsing näitab. Seega on tähtis, et kui profiil juba tehtud, oleks see ka kena ja korras.
Kui sinu LinkedIni profiil on poolik või tühi, tuleb see kas korda teha või üldse ära kustutada. Poolik profiil ei kõneta teisi ja sellest pole ka mingit kasu. Lisaks võiks profiili andmed lisada inglise keeles, sest see näitab, et oled avatud suhtlema ka mitte-eestlastega.
Millest alustada?
Enne, kui hakkad oma profiili looma, loe eelmist LinkedIn´i postitust, et mõista, kas sinu sihtrühm üldse LinkedIn´i kasutab. Lihtsalt niisama seisma pole LinkedIni kontot mõtet jätta. Järgmisena pane paika oma LinkedIn´i strateegia. Mõtle läbi, keda soovid oma võrgustikku lisada, kellega tahaksid suhelda ja kui suureks tahad oma võrgustikku kasvatada.
Vastavalt nendele küsimustele saad kindlaks määrata oma auditooriumi ja saad teada, keda sa peaksid hakkama oma võrgustikku lisama.
Profiili tehes pea meeles, et see on nagu visiitkaart inimestele, kes sind ei tunne. Mõtle välja, mis lugu sa soovid, et su profiil räägiks ning kuidas sinu konto miljonite teiste seast välja paistaks.
Profiili kordategemine on osa nii-öelda LinkedIn´i hügieenist, mis aitab sul endast professionaalse mulje jätta.
Kuidas profiil korda teha?
Korraliku profiili tegemiseks võib kuluda 10–12 tundi ja paljud ei viitsi seda lõpuni valmis teha, sest tundub mõttetu. Tegelikult saab su profiil vastavalt selle sisule LinkedIni poolt kas beginner, intermediate, advanced, expert või All-Star staatuse.
All-Star kontod saavad kordades rohkem vaatamisi ja tulevad otsingutulemustes paremini esile, kui beginner kontod. Seega on oluline, et kõik profiili osad oleksid täidetud.
Iga hea profiil algab profiilipildist. Korraliku pildiga kontod saavad 14 korda rohkem vaatamisi, kui ilma pildita. Hea profiilipilt on värske, näitab sind sellisena, nagu sa päriselt välja näed ja jätab professionaalse mulje.
Kuna tegu on äriplatvormiga, mitte meelelahutusportaaliga, peaksid sa pildil olema üksi, ilma päikeseprillide või muude nägu varjavate aksessuaarideta ning pilt võiks 70% ulatuses olla näost.
Foto ei pea olema tingimata stuudios tehtud, aga kvaliteet võiks olla nii hea, et inimesed tunneksid sind tänu sellele ka päris-elus ära.
Taustapilt on üks parimaid kohti oma ettevõtte või toote reklaamimiseks, seega ei tasu seda tühjaks jätta. Hea pilt räägib mingit lugu ja sul on võimalus oma profiili lugu ise välja mõelda.
Kui paned taustapildiks näiteks maja või tehase, lisa juurde ka paar sõna, mis ütlevad, millega tegu on.
Isiklikul profiilil soovitame kasutada oma töökoha taustapilti. Kui su isiklik bränd pole veel nii tugev, kui su töökoha oma, saad kasutada ettevõtte brändi tuntust enda oma kasvatamiseks.
Kolmandaks on profiili pildi all headline, kus on kasutada 220 tähemärki, et endast kõige olulisem edasi anda. Headline on tähtis, sest iga kord, kui sa midagi postitad või kommenteerid, on see tekst kõigile näha. Headline peaks teistele näitama su töökoha ja positiooni ning kuidas sa neile kasulik saad olla.
Kui oled oma profiilil need sammud läbi teinud, oled juba nähtavam, kui enamik teisi LinkedIn´i kasutajaid.
Siin on näide Liisi profiilist, millele me tegime uue taustapildi ning meie copywriter kirjutas talle ka pikema ja huvitavama headline’i.
Järgmine samm on About me ehk endast kirjutamine. Paljud lähevad kergema vastupanu teed ja kasutavad selleks LinkedIni enda pakutud teksti. Seda ei tohiks teha, sest see ei anna sinust tegelikult head ülevaadet. Samuti ei ole see koht, kus ainult enda teenustest kirjutada.
Sul on kasutada 2000 tähemärki, et rääkida endast ja oma saavutustest pikemalt. Hea oleks välja tuua ka põhjus, miks sa oma praegust tööd teed või kuidas sa selleni jõudsid.
Kõigepealt anna ülevaade endast ja seejärel räägi oma ettevõttest või teenusest. Tekstis peaksid välja tooma ka selle, kuidas sa teistest erined. Sul on hea võimalus näidata mõnda klienti, kellega sa koostööd teed ja rääkida, miks sinu ettevõte eriline on. Kui võimalik, soovitame välja tuua ka mõned rahvusvahelised kliendid, sest neid tuntakse ka väljaspool Eestit.
Töökogemusi ehk experience sektsiooni kirjutades pea meeles, et detailseid kirjeldusi on vaja ainult paarile viimasele töökohale. Sa ei pea üksikasjalikult kirjeldama iga positsiooni, vaid ainult neid, mis on kõige hiljutisemad ja olulisemad.
Töökogemust kirjeldades ära keskendu ainult tööülesannetele, vaid too välja ka see, kuidas sa arenesid või mida sa seeläbi õppisid. Kui sa oma töökogemusi lahti ei kirjuta, ei pruugi su profiili külastajad aru saada, mida sa oskad või kuidas te üksteist aidata saaksite.
Praegu tõime välja kõige olulisemad asjad, millele profiili tehes rõhku panna. Nende sammude täitmine viib sind suurepärase profiili loomisele väga lähedale. Kui aga soovid LinkedIni enda kasuks maksimaalselt tööle panna, tuleb lisaks profiilile tegeleda ka oma võrgustiku kasvatamise ja sisuloomega. Nendest teemadest räägime täpsemalt juba järgmistes postitustes.