Veebimajutus.ee blogi

Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?

Google Analytics on saanud veebistatistika sünonüümiks ja kui keegi paneb püsti mõne uue veebilehe, siis esimese mõttena tulebki pähe sellele Google´i koodi paigaldamine külastuste ja veebistatistika jälgimiseks. Kuid Google Analytics pole kaugeltki ainus lahendus. Mõnikord võib mõni teine teenus anda väärtuslikku lisainfot.

Siin on mõned alternatiivid Google´ile, mis pakuvad pisut teistmoodi külastajate jälgimist.

Webalizer

Webalizeriga ei pea Veebimajutuse kasutajad ise midagi tegema, see statistikalahendus on juba olemas. Kasutamiseks peab minema oma domeeniaadressile firmanimi.ee/stat. Kui on soov statistikat avalikkuse eest peita, võib iseteeninduses määrata /stat kataloogile parooli menüüst “Parooliga kataloog”.

Webalizer on lihtne graafilise liidesega statistikaprogramm, kust saab jälgida kuude ja päevade lõikes veebi külastatavust ning lihtsas ülevaates leiab sealt ka kõige enam külastatud veebiaadressid, enim kasutatud sisenemispunktid (URL-id, kuhu on väljastpoolt tuldud) ja lahkumisaadressid (viimane veebiaadress, kustkaudu on kodulehelt lahkutud).

Webalizeri disain näeb küll välja justkui 90ndatest ja võimalusi on üsna napilt, kuid mõnikord ongi hea saada ülevaade kõige põhilisematest asjadest enne sügavuti analüüsimist ja ilma ülearuse mürata.

AWstats

Välimuselt üsna eelmise statistikamootoriga sarnane, on tasuta AWstats siiski veidi põhjalikumate võimalustega veebilehe analüüsiks. Näiteks saab see hakkama ka FTP ja e-posti logide analüüsiga ning eristab “inimkülastusi” masinate ehk bottide külastustest.

AWStatsi logianalüsaator näitab statistikat tabelites ja graafikutel, suurte logifailide töötlemisega saab see lahendus hästi hakkama faile osaliselt lugedes. Üks hea omadus on nii-öelda väliste otselinkide leidmine, kui keegi kasutab võõral veebilehel näiteks mõnda pilti enda lehel otselingiga kuvades, näpates sellega teise serveri ressurssi.

Matamo

Varem Piwiku nime all tuntud Matamo eelis Google Analyticsi ees on see, et kogu kood on sinu oma serveris ja kõigest on kasutajal endal hea ülevaade koos vajalike seadistusvõimalustega. Kuigi paigaldamine võib tavakasutajale olla natuke keerulisem, saab see-eest lõpuks üsna põhjaliku tööriista ka näiteks oma külastajate profileerimisel erinevate avalikult kättesaadavate näitajate alusel.

Matamo saadab e-postile regulaarseid kokkuvõtteid veebistatistikast, joonistab selgeid graafikuid ja töötab PHP/MySQL-i serveris kiiresti. WordPressi, Joomla ja Drupali jaoks on olemas oma lisamoodulid. Samuti on olemas integratsioon nii Google Search Console´i, Bingi kui Yahooga. Kui kasutad kodulehel videot, siis Matamo annab videote vaadatavuse kohta samuti põhjalikku statistikat.

Open Web Analytics

OWA on avatud lähtekoodiga projekt, kõigile tasuta. Pealtnäha sarnaneb see üsna Google Analyticsile, kuid pakub lisaks häid võimalusi kampaaniate träkkimiseks. Olemas on plugin WordPressile.

Üks hea omadus on üksik-külastaja heatmap ehk kaart, mis näitab, kus külastaja oma visiidi ajal on kõige rohkem viibinud ning klikkinud. Ka veebilehel hiireliigutuste statistikat saab näha.

Kuna tegemist on avatud lähtekoodiga, sobib see hästi arendajatele ning puuduvad ka piirangud nii saitide arvule kui andmete mahule – piiri seab vaid riistvara jõudlus.

Clicky

Kuni 3000 lehevaatamisega päevas on see statistikamootor tasuta. Seega võib sobida pigem väiksema liiklusega lehekülgedele. Kuigi paljud omadused on üsna sarnased Google Analyticsile, on Clicki kasutajaliides palju lihtsam ja arusaadavam. Kui tunned end Google Analyticsiga kohmetult, siis võib selle lahendusega palju kiiremini ära harjuda. Tulemused on erinevates tabelites, külalisi saab träkkida ja vaadata ka nn Heatmappe, millises osas veebilehel kõige rohkem sisu jooksvalt vaadatakse.

Clicky üheks haruldaseks omaduseks on veel põhjalik ja piiramatu Twitteri linkimiste jälgimine.

Cyfe

Kui sulle meeldivad seinasuurused paneelid liikuvate graafikute ja muutuvate näitajatega justnagu kosmosejuhtmiskeskuses või tuumajaama peasaalis, siis Cyfe pakub just sellist kasutajaliidest. Ise saad määrata, mis plokke ekraanil kuvatakse ning olla digiturunduses pidevalt kõigest informeeritud. Selliseid suuri ekraane leiab ka mõne maailmakuulsa brändi turundusosakonna juhtimiskeskusest.

Cyfe ühendab endas veebilehe statistika põhinäitajad, Google AdWordsi, Salesforce´i, PayPali, MailChimpi ning sotsiaalmeediad – LinkedIn-i, Facebooki, Instagrami jne. Kui sinu silme ees mõni graafik järsku üles kisub, siis oled mainitud kuskil meedias või jagatakse Facebookis firma kohta midagi. Kõigest sellest saab kohe hetkega teada, kui suunad pildi suurde telekasse või projektoriga seinale.

Kui olemasolevatest vidinatest jääb väheseks, saab ise arendada spetsiaalseid graafikuid just oma vajadustele.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.