Milleks üldse turundada, kui kliendid on olemas?

Mõnikord võib tekkida stabiilselt majandatavel firmadel küsimus, et kui sul on aastatepikkused usaldusväärsed kliendisuhted olemas, siis kust leida üldse mingi vajadus või põhjust enese reklaamimiseks? Miks turundamine ikkagi vajalik on, selgitab Rannar Remmelgas agentuurist Must Uba.

Tavaliselt tekib selline küsimus väikeettevõttel, kellel pole eelarves piisavalt vahendeid ja talitataksegi põhimõttel “elame üks päev korraga”.

Väikeettevõtjana on pikemas perspektiivis selline käitumine ikkagi ebaefektiivne. Ebaselgus tuleviku osas muudab kogu tegutsemise närviliseks ning muidugi on ka suurem oht tagasilöökideks.

Hetkeline kokkuhoid turunduse arvelt võib tugevalt takistada äri head starti ja hiljem laienemist. Turunduse eesmärk on siiski teenida ettevõttele ja omanikele oodatud tulu. Seda saab võtta kui head investeeringut, mitte tüütut lisakulutust ja see teenib end kindlasti tagasi.

Kui oled juba pikemat aega tegutsenud ning teatud kliendibaas on välja juba arenenud, avanevad turunduse läbi veelgi suuremad võimalused ja nende ärakasutamine pole keeruline. Kes ei ütleks ära rohkematest klientidest, suuremast tulust ning lõpuks ka enamast vabast ajast oma pere jaoks?

Kõik me unistame vähemalt ühest, kui mitte kõigist neist kolmest. Iseasi, paljud seda otseselt tunnistada tahavad.

Maailm on muutumas, turud muutuvad avatumaks ja globaalsemaks, mis tihendab konkurentsi pea igas valdkonnas ja sellega kahaneb iga äri kasumlikkus. Ettevõtete ühinemise läbi tekib üha rohkem tarbijagruppe ning kasvab surve hindadele.

Turunduse valdkonnas igapäevaselt surfavate inimestega koostööd tehes saad olla kindel, et ka sinu äri saab valdkonna värskeimad teadmised, et on olemas kõikvõimalikud tööriistad sinu ideede elluviimiseks ja väiksem risk raisata raha ebaefektiivsetes turunduskanalites, mis tulemust ei too.

Eduka koostöö tulemus on ettevõtte ja käibe kasv, rohkem vaba aega oma asjade ajamiseks ning teadmiste parema kasutamisega suudab ettevõte jääda konkurentsis püsima.

Kõik edukad ettevõtted on kliendikesksed

Firmad keskenduvad vaid kliendi vajadustele, aga kuidas seda teha?

Esmalt leitakse üles oma sihtgrupp, kelle huve või vajadusi kõnetatakse, seejärel segmenteeritakse nad vastavalt oma vajadustele ja tunnustele (sugu, vanus jms). Peale seda tuleb teha turuanalüüs, teadmaks üldse, kellega rinda hakkad pistma ning kellele ja mida saab pakkuda.

Siis alles koostad juba turundusplaani. Selle eesmärgiks on viia sind soovitud eesmärgini, milles aitab õigete kanalite ja võtete kasutamine.

Ettevõtjal peab olema oskus end õiges kohas reklaamida

Tänapäeval aitab turundusele hoogsalt kaasa ka sotsiaalmeedias esinemine, kuid täiesti oma õige platvormi leiab ikkagi igaüks katsetades.

Kõige lihtsam viis on siiski alustada oma veebilehe loomisest, kus saad toodet või teenust tutvustada, reklaamida, tuua välja kasud kliendile ning ka tagasisidet küsida.

Tunne oma klienti!

Kliendi tundmine on turunduses kõige tähtsam. Tunne ta vajadusi ja soove. Selgita välja, kus ta kõige rohkem aega veedab. Nii on võimalus sul oma valdkonnas autoriteetsust tõsta.

Seega enne, kui reklaamimõtted maha matta, mõtle veel – millest sa unistad, kas rohkemast rahast, vabast ajast või mitte?

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.