Mis on backlink ehk tagasilink ja kuidas see mõjutab sinu veebilehe kohta Google´i otsingus?

Oma veebilehe SEO parandamiseks on üks lihtne moodus – see saab Google´i otsingus paremaid Kuidas oma veebilehe SEO-d veel paremaks muuta? Lihtne vastus on – läbi linkide ehitamise. Google´i otsingus on võimalik paremaid kohti saada siis, kui kodulehele lingitakse teistest veebidest. Kuidas neid linke saada ja lingisüsteemi ehitada, seda selgitab lähemalt lingiekspert Ruslan Gogin LeadHack Agentuurist.

Samuti saad siit blogipostitusest lähemalt teada, kuidas backlink’imine võib veebilehe orgaanilist liiklust oluliselt parandada.

Backlink – tuntud ka kui tagasilink, sissetulev link ja välislink – on veebilehel olev link, mis viitab mõnele teisele veebilehele. Otsingumootorid, nagu näiteks Google või Bing, näevad backlink’ide kaudu, kas tegemist on kvaliteetse sisuga, mida toetavad ka teised veebilehed. Mida rohkem kvaliteetseid backlink’e veebilehel on, seda kõrgemale kohale võib otsitulemustes jõuda.

Kas lingid mõjutavad SEO-d? Jah! Backlink’id on oluline SEO osa, sest autoriteetsete linkide olemasolu veebilehel on üks olulisemaid signaale, mida Google sisu järjestamisel arvestab.

Mis teeb aga välislingi kvaliteetseks?

Oluline tegur siin on usaldus. Kui veebilehele viitab Google´i silmis väga hea mainega (ehk hea Domain Authority´ga) kvaliteetne veebileht, näitab see usaldust. Kui lehele viitavad vaid kahtlased spämmi sisaldavad kodulehed, võib see tuua rohkem kahju kui kasu. 

Lisaks on suur roll ka veebilinkide populaarsusel. Kuna Google peab välislinkide populaarsust oluliseks, on rohkete (kvaliteetsete) backlink’idega lehtede ja kõrgema otsitulemuse vahel tugev seos. Nii nagu usaldame tuttava soovitust märksa rohkem, kui tundmatu oma, nii usaldab ka Google usaldusväärsete ja autoriteetsete lehtede backlink’e rohkem, kui tundmatute ja mitte nii usaldusväärsete omi.

Google´i usaldust kodulehe suhtes näitab PageRank. See on üks Google’i algoritmidest, mis hindab lehele suunavate backlink’ide kvaliteeti ja kvantiteeti, et määrata selle lehe tähtsuse ja autoriteedi suhteline skoor.

Backlink’idest räägitakse veebilehe optimeerimisel palju ja need on paljude turundajate fookuses. Aga miks on backlink’id olulised?

Siin on mõned põhjused, miks peaksid sa oma veebilehele sissetulevatele linkidele rohkem tähelepanu pöörama:

Backlink’id võivad paremusjärjestust parandada. Ilma veebilehele viitavatele heade backlink’ideta kaotad ühe teguri, mis aitab
Google´il sinu veebilehte otsitulemustes järjestada – usaldusväärsuse. Backlink’id näitavad, et oled oma valdkonnas usaldusväärne asutus ja väärid peamiste otsingumärksõnade seas head kohta.

Google leiab backlink’ide kaudu uusi lehti. Google’i robotid kasutavad veebis uute lehtede leidmiseks linke. See on üks põhilisi viise, kuidas Google leiab, kontrollib ja indekseerib sisu. Usaldusväärsest allikast pärinev link aitab Google’il sisu kiiremini indekseerida ja sinna kohale jõuda.

Backlink’id suurendavad veebilehe usaldusväärsust. Kvaliteetsed lingid autoriteetsetest ja usaldusväärsetest allikatest aitavad otsitulemustes kõrgemale kohale jõuda. Lisaks võivad need aidata suurendada usaldusväärsust ettevõttena üldiselt.

Mõtle sellele nii: oletame, et sul on tehnoloogia valdkonnas idufirma. Ilmselt ei tea ettevõttest (veel) väga palju inimesi. Kui sul õnnestub valdkonna tõsiselt autoriteedilt TechCrunchi veebilehelt saada kajastus ja asjakohane link, annab see usaldust tohutult palju juurde.

Backlink’id saadavad sinu lehele liiklust. Linkide eesmärk on viia veebibrauserid ühest kohast teise. Mitte ainult ühe veebilehe sees, aga tähtis on ka liiklus erinevate lehtede vahel. Head lingid saadavadki veebilehele palju väärtuslikku liiklust.

Tulles tagasi ülaltoodud TechCrunchi näite juurde, võib asjakohane ajakirjandus saata sinu lehele huvitatud lugejad ja tutvustada sinu brändi uutele inimestele, kes on potentsiaalsed kliendid.

Kasulike tagasilinkide ehitamise põhimõtted on aja jooksul oluliselt muutunud. Siin on mõned levinud müüdid, mida enne linkide ehitamise strateegia loomist on vajalik ümber lükata.

Müüt 1: Mida rohkem linke, seda kõrgemal kohal otsingumootoris asud. Paraku kõik lingid pole võrdsed. Rämpslehtede lingid ei ole sama kaalukad kui valdkonna tippväljaannete omad.

Müüt 2. Nofollow linkide teenimisega ei tasu vaeva näha. Atribuut nofollow käsib otsingumootoritel mitte jälgida märgistatavat väljaminevat linki. Sisuliselt tähendab see, et veebileht ei toeta seda linki. Ajalooliselt pole nofollow lingid SEO-d mõjutanud. Paljud SEO spetsialistid usuvad, et Google võib mõnikord järgida nofollow linke (näiteks kui tipptasemel ajalehed rakendavad kõikidele oma lehtedele automaatselt nofollow atribuuti). Sellegipoolest on asjakohased ja usaldusväärsetest allikatest pärit lingid abiks.

Müüt 3. Linkide ostmine on kiire viis reitingu tõstmiseks. Linkide ostmine (või tasuta toodete kinkimine linkide eest) on otsene Google’i reeglite rikkumine, seega väldi seda. Kui sponsoreerid sisu muudel põhjustel peale lingi hankimise, tuleb viited tähistada HTML-is märkega rel=”sponsored”

1. Kirjuta külalispostitusi, e-raamatuid ja juhendeid. Külalispostituste kirjutamine teistele lehtedele võib olla suurepärane viis kvaliteetsete backlink’ide võitmiseks ja uute müügikontaktide loomiseks. Linke saab postituse erinevates kohtades mainida. Hästi koostatud kasulikku sisu võivad suure tõenäosusega kasutada teised lehed allikatena.

2. Kvaliteetsete foorumite kommentaarid ja arvustused. Paljud foorumid võimaldavad endiselt dofollow linke. Dofollow link foorumis on just see, mis võimaldab otsingumootoril jõuda veebilehele.

Foorumid, eriti nišifoorumid, võivad olla head kohad väärtuslike autoriteetsete backink’ide ja lingimahla (ing k link juice) saamiseks. Lisaks saad lehele ka sihitud liiklust. Siiski tasub backlink’ide hankimisega foorumitest ettevaatlik olla. Tuleb jälgida, kas foorum on dofollow atribuudiga. Kindlasti väldi spämmimist. Google suudab spämmi hästi tuvastada ja see taktika võib kiiresti lõppeda Google’i karistustega, lehe deindekseerimisega ja üleöö lehelt liikluse kaotamisega.

3. Vaata konkurentide backlink’e. Vaata konkurentide märksõnu ja linke ning koosta vastavalt sellele oma strateegia. On olemas palju tööriistu, mille abil kontrollida konkurendi backlink’e – näiteks AHREFS. Konkurendi domeeni sisestades koostab tööriist aruande, mille abil saad linke täpsemalt analüüsida. See aitab tuvastada kohad, mida oma strateegias paremaks teha. Näiteks võid avastada, et mõni konkurent on hankinud linke domeenilt, millelt oleks võimalik ka sinul linke saada.

4. Veebikataloogid. Seda tehnikat kasutatakse tänapäeval üha vähem. Põhjuseks on veebikataloogide rämpspostitused. Seega tuleb veebikataloogi valides olla ettevaatlik. Lingid veebikataloogidest on muidugi vähem mõjukad kui sinu nišis olevalt autoriteetselt lehelt konteksti sobiv link. See ei tähenda, et veebikataloogid oleksid aga täiesti mõttetud. Ära võta veebikatalooge vaid kohana, kust linke saada. Vaata neid ka liikluse ja usalduse allikatena. Otsi katalooge, mis sobivad sinu ettevõttega. 

Enne veebikataloogi sisu postitamist mõtle järgnevatele küsimustele:

  • Kas see on hea mainega leht? Teisisõnu: kui klient näeks mind sellel lehel, kas nad usaldaksid minu ettevõtet rohkem või vähem?
  • Kas minu sihtrühm külastab tõenäoliselt seda veebilehte? Kui ei, siis pole ilmselt väga mõtet oma ettevõtet sinna lisada.

Usaldusväärsed hea domeenireitinguga (ing k Domain Rating) kataloogid, mis sobivad igale ettevõttele, on näiteks Facebook PagesInstagram for BusinessGoogle My BusinessLinkedInTripadvisor ja Yelp.

Linkide ehitamise hind: mis see maksab?

Enamik edukaid suure veebiliiklusega ettevõtteid tegelevad aktiivselt linkide loomisega kas ettevõttesiseselt või ostavad teenust agentuurilt sisse.

Mis on linkide loomisel hea hinna ja kvaliteedi suhe? USA suuremad täisteenust pakkuvad sisuturundusagentuurid võivad ühe kampaania eest küsida 4 500 – 18 000 eurot. Keskmine backlink’i maksumus jääb 350 – 1250 euro vahele.

Backlink.ee sarnased agentuurid Eestis, kes on spetsialiseerunud linkide ehitamisele, võtavad palju vähem tasu. Olenevalt lingist jääb näiteks backlink.ee pakutava SEO backlink’ide ehitamise teenuse hind 50–300 euro vahele lingi kohta.

Alusta linkide ehitamise strateegia loomist

Kvaliteetne backlink’imine on endiselt oluline kõrge koha saamisel otsingumootoris (nii kohalikul kui ka rahvusvahelisel tasandil). Oluline on hankida asjakohaste ja autoriteetsetelt lehtedelt backlink’e. Kasutajal peaks veebilehel olema lihtne ja mugav liikuda. Ka sotsiaalmeedia suurendab linkide indekseerimist ja aitab parematele kohtadele otsitulemustes saada.

Enne linkide loomist planeeri ette – mõtle, milliseid lehti ja märksõnu soovid mõjutada. Koosta realistlikud eesmärgid ja ootused. Ole kannatlik, ole teadlik rämpslehtedest ja järgi Google’i juhiseid. Ole kindlasti kursis ka konkurentide tegemistega ja leia pidevalt uusi võimalusi, kuidas oma leht otsitulemuste tippu viia.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!