Igal aastal ootavad disainimaailma professionaalid ja loomeinimesed huviga Pantone aasta värvi valikut. 2025. aastaks on see nüüd teada. Välja kuulutati aasta värv PANTONE 17-1230 Mocha Mousse – soe, pehme pruun, mis toob esile kõikehõlmava hubasuse tunde.
See toon meenutab šokolaadi, kakao ja kohvi värvi, kutsudes esile mälestusi ja luues mõnusa õhkkonna. Moetooni soovitatakse kasutada kujundustes, toodete värvivalikus, sisekujunduses ja mujal, kus vaja luua mõnusat keskkonda.
Mocha Mousse´i iseloom ja sõnum kõigile
Mocha Mousse pole pelgalt pruun värv. Nagu ikka, üritab pantone leida mingi nüansi, mis poleks tavaline värv, vaid iseloomustaks algava aasta trende.
See on toon, mis on mõeldud pakkuma turvatunnet ja naudingut, sobitudes praeguse disaini- ja elustiilitrendiga, mis suunab meid otsima rahu ja heaolu. Pantone’i sõnul kehastab Mocha Mousse “mõtlikku naudingut”, muutes pruunid toonid argisest luksuslikumaks.
Pantone Värviinstituudi tegevdirektor Leatrice Eiseman rõhutas, et Mocha Mousse esindab “tasakaalu ja harmooniat”, kutsudes meid lähemale loodusele ja lihtsatele rõõmudele, mida saame jagada teistega.
Miks on Pantone aasta värv oluline veebidisaineritele?
Veebidisainis pole värvil lihtsalt dekoratiivne roll – see kujundab kasutajakogemust ja emotsioone, mõjutades, kuidas inimesed brändi tajuvad.
Aasta värvi jälgimine annab disaineritele võimaluse püsida moesuundade eesliinil ja integreerida oma projektidesse toone, mis resoneerivad laiemate kultuuriliste ja esteetiliste liikumistega.
Mocha Mousse sobib ideaalselt nii minimalistlikesse kui ka küllusesse kalduvatesse disainiprojektidesse. See toon võib olla neutraalne taustavärv või esiletõstetud aktsent, mis täiustab mahedaid pastelset toone või toob esile kontrastse erksuse.
HTML-is saab aasta värvile kõige lähema värvitooni, kasutades värvitooni koodi #a47864
.
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
<meta charset="UTF-8">
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
<title>Mocha Mousse Colour</title>
<style>
body {
background-color: #a47864; /* Mocha Mousse */
color: white; /* Text color for contrast */
font-family: Arial, sans-serif;
text-align: center;
padding: 50px;
}
</style>
</head>
<body>
<h1>PANTONE 17-1230 Mocha Mousse</h1>
<p>This is the Color of the Year 2025!</p>
</body>
</html>
Värvid, mis loovad emotsioone ja kõnetavad kasutajaid
Mocha Mousse´i leiab juba mitmetest toodetest ja brändid on asunus seda kasutama. Näiteks Motorola toob välja vastava tooniga voldiktelefoni, Libratone aga kõrvaklapid. Veebilehtede platvorm WIX aga pakub välja just seda tooni valmiskujundusi kodulehtede tegemiseks. Kõik kuni Post-it kleepsudeni võib olla moodsalt pruun.
Pantone pakub välja mõtte “vaikse luksuse” trendist – mõiste, mis on tõusnud esile nii moes kui ka sisekujunduses. Veebidisainis võib see tähendada vähem kaunistusi, kuid rohkem hoolikalt valitud elemente, mis loovad kergesti tajutavat kvaliteeti ja usaldusväärsust.
Kui kodulehe kujundus kasutab sarnaseid toone nagu Mocha Mousse, tekitab see kasutajates sooja ja vastupandamatult kutsuva tunde edasi minna, suurendades brändi atraktiivsust. Veebidisainerid võivad kasutada seda tooni kõige erinevamates kontekstides – blogide, e-poodide ja tooteportfellide loomisel – tuues esile kvaliteedi ja detailide tähtsuse.
Mocha Mousse ja digimaailm
Digitaalne maailm on muutunud üha visuaalsemaks ning Pantone´i aasta värvid annavad disaineritele juhiseid, kuidas kohaneda ja olla inspireeritud. Mocha Mousse’i võib seega näha algaval aastal mitte ainult veebilehtedel, vaid ka mobiilirakendustes, sotsiaalmeedia graafikas ning toodete pakendikujunduses.
Kui veebidisainer soovib oma projektidele lisada soojust ja kättesaadavust, võib Mocha Mousse olla hea valik. See toon töötab hästi koos looduslike tekstuuride ja maalähedaste toonidega, tuues kaasa harmoonilise ja tasakaalus disaini.
Pantone´i aasta värvi valik on tavaliselt midagi enamat kui lihtsalt trendi ettemääramine. See on väljavaade maailmakultuuri ja disaini tulevikku.