Veebimajutus.ee blogi

SEO ja tooteinfo: õige tootekirjeldus e-poes toob hordid ostlema

E-poe tootekirjeldus pole niisama tühja koha täiteks kirjutatud tekst. See võib mõjutada rohkem ostjaid ostma ning õigesti koostatud tekst toob e-poe ka internetiotsingus esimeste sekka. Ideaalis peaks teksti sisu meeldima nii Google’i otsirobotile kui päris inimestele. Kuidas luua häid tootekirjeldusi ja kasvatada müüki, seda selgitab lähemalt agentuuri Optimeeri SEO asjatundja Ruslan Gogin.

Miks on üldse tootekirjeldused olulised? Miks on vaja võimalikult ainulaadseid tootekirjeldusi, mida teistel pole, kui oled kopeerinud tootjapoolse teksti ja hind on ka toote kõrval kohe olemas? Võib tunduda, et kogu oluline info on olemas ja kasutajad peaksid teadma küll, mida nad ostavad.

Tegelikus elus on kõik teistmoodi.

Vajaliku info, kuidas tegelikult on ja kuidas teha müüvaid SEO tootekirjeldusi, leiad siit. Vaatame üle kõige olulisemad punktid, kuidas saaks ise tähelepanu äratavaid tootekirjeldusi luua.  

Mismoodi kvaliteetsed tootekirjeldused saavad müüki parandada?

Selleks, et luua tähelepanu väärivaid tekste, olen kirja pannud mõned soovitused.

  • Tootetekstid peavad köitma tähelepanu ja looma kontakte. Lihtne öelda, aga raske teha? Tegelikult peavad unikaalsed tootekirjeldused ostjatega efektiivselt suhtlema juba nende ostuteekonna alguses. Lisaks võib tootetekst võimalikke ostjaid veenda, et just sinu toode on hea ja väärt ostmist. Loogiliselt ülesehitatud kirjeldused storytelling´u ehk jutuvestmise elementide ja huvitavate visuaalidega hoiavad kauem kasutajate tähelepanu. 
  • Need tekstid eristavad sind kõigist konkurentidest. SEO ehk otsimootorile optimeeritud tekstid ei ole ainult täis pikitud olulisi märksõnu, vaid need parandavad ka kasutajakogemust. Paeluv sisu hoiab külastajat veebilehel kauem, mis omakorda tähendab kõrgemat kohta Google’i reitingus ja ka seda, et oled oma konkurentidest sammu võrra ees. 
  • Tekstid toovad suuremat liiklust tootelehele. Õigeid märksõnu kasutades leiavad kasutajad sind suurema vaevata üles ja see parandab nähtavust Google´i otsingus. Hästi optimeeritud ja meeldejäävate kirjeldustega tootelehed on otsitulemustes kõrgemal kohal.
  • Toetavad brändikuvandit. Kuigi bränding näib olevat midagi eksklusiivset ja ebavajalikku, siis pole see e-poe juures kaugeltki nii. Me elame reklaame täis maailmas, kus on palju konkurente igas valdkonnas. Sellepärast peabki oma brändiga eristuma. 

Tootekirjelduste kirjutamine – kuidas seda paremini teha?

Siit leiad mõned nõuanded hea teksti kirjutamiseks.

Vali õiged märksõnad

Kui oled teada saanud, kes on sinu tüüpiline klient, siis järgmisena on vaja ta veebilehele meelitada.

SEO osas huvitab meid eelkõige orgaaniline liiklus, kuid see pole veel kõik. Läbi märksõnade saab kindlaks teha, mida inimene konkreetse toote leidmiseks otsingumootorisse sisestab. Lisaks tulevad õiged märksõnad kasuks ka Google Ads´i kampaaniate loomisel.

Tunne oma klienti

Kvaliteetset sisu on võimatu luua, kui sa ei tea, kellega sa räägid. Kes on see inimene ekraani taga, kes sisu loeb? 

Samamoodi on raske leida suure konversiooniga märksõnu, kui sa ei tea, kes konversiooni teeb. Just sellepärast on oluline tunda hästi neid kliente, keda sinu toode huvitab –  kus nad elavad, millised on nende huvid, vajadused ja ootused, mis keelt nad räägivad ja mis neile meeldib. 

Kirjuta ise või telli copywriting teenusepakkujalt

Kui sihtrühm on tuvastatud ja ideaalsed märksõnad välja valitud, ongi käes teksti kirjutamise aeg. Võid seda teha ise või tellida teenuse professionaalselt kirjutajalt või agentuurilt. Olenemata sellest, kas kirjutad ise või mitte, peaksid teadma, kuidas täita klientide vajadusi ja Google’i nõuded.

Muuda toote omadused kasuteguriteks

Mida kliendid tegelikult tahavad? Millest nad unistavad? Müük toimib siis, kui tead, mida sinu klient soovib ja millest unistab. Inimesed tahavad säästa aega , vähendada kulusid, teenida rohkem raha, olla õnnelikumad ning elada tervemalt, pingevabamalt ja produktiivsemalt. Kuidas sina saad neid selles aidata?

Kui tolmuimeja helitugevus on alla 60 dB, siis räägi, et see on väga vaikne ja sobib hästi koju, kus on lemmikloomad või lapsed. Villast mütsi müües selgita, et see laseb peanahal hingata ja robottolmuimejat müües rõhuta, kuidas see aega kokku hoiab.

Räägi, millist kasu kasutaja sinu tootest saab ja milliseid muresid sinu toote ostmine tema jaoks lahendab. Ära räägi endast. Inimest ei huvita sina ja sinu firma, vaid see, mida tema sinu tootest saab.

Selle asemel, et kirjutada, et oled kõige vastupidavamate matkajalanõude tootja (mis keskmise inimese elus palju ei muuda), kirjelda jalanõude tegelikke kasutegureid. Räägi, et need peavad vastu ka kõige keerulisematel mägimatkadel ja inimene ei pea muretsema, kas jalanõu vastu peab. 

Kasuta toodete funktsioonide ja eeliste loendamiseks loendeid ja järjestusi. Need meeldivad nii Google’ile kui ka kasutajatele.

Liigenda tekst loogiliselt ja optimeeri pealkirjad

Kasuta selleks H1, H2 Ja H3 märgendusi. Lehel peaks olema ainult üks <H1> tag. See on kõige olulisem lause – pealkiri. Märgista kõige olulisemad elemendid tekstis. Optimeeritud sisu ja pealkirjade märgistamine parandab nii kasutajakogemust kui muudab samal ajal ka otsingumootorid “õnnelikumaks”. 

Tootekirjelduse pikkus ei määra tavaliselt selle kvaliteeti. Tekst ei pea olema väga pikk, aga veendu, et tootekirjelduses oleks kogu oluline info olemas. Kvaliteet enne kvantiteeti, eks ole?

Storytelling 

…ehk lugude jutustamine on võimas viis, kuidas oma brändile elu juurde anda. Läbi storytelling´u tekitad inimestes emotsiooni ja samastumisi, millega mäletavad nad brändi kauem

Luba oma klientidel ka tootelehele arvustusi lisada. Kasutajate loodud sisu on autentne ja töötab väga hästi. Inimesed loevad tootearvustusi palju ja need on võimsaks usalduse loomise teguriks ostuotsuse tegemisel.

Optimeeri tekstid otsimootorile, kuid ära unusta päris inimesi

Eelkõige kirjutad sa inimestele.

4 olulist asja, mida meeles pidada, kui kirjutad inimestele:

  • Veendu, et sisu oleks kasutajasõbralik: jaga tekst lõikudeks, eralda alalõikudega, tõsta olulised kohad tekstis esile.
  • Kirjutamisstiil olgu selline, mis meeldib kliendile. Mida sinu sihtrühm tahab näha? Tahavad nad lihtsat või professionaalset, humoorikat või rahustavat teksti?
  • Ära kirjuta liiga palju: Struktureerimata tuim tekst ei kutsu inimesi lugema.
  • Näita sarnaseid tooteid, millest inimesed võiksid huvitatud olla. Lingi sarnased tooted toote alla, mida inimene praegu vaatab, või lisa lingid teksti sisse.

4 olulist asja, kui tahad oma ettevõttega Google´i otsingus kõrgel kohal olla:

  • Sobita märksõnad oma kliendi huvidega – uuri välja, mida kliendid otsivad ja proovi vastata nende vajadustele.
  • Optimeeri veebilehepäised SEO jaoks: pidage meeles, et otsingumootori jaoks on olulised H1 ja H2 (sageli päis 1 või päis 2, olenevalt teie CMS-ist). Märgistage võtmefraasid ja oluline teave märgendiga <b>.
  • Tee sellist sisu, millest Google´i otsirobot saab lihtsasti aru: lisa kirjeldustesse eelvalitud võtmefraasid. Kasuta märksõnu mõõdukalt, ära külva teksti märksõnadega üle. Ülekülvatud märksõnadega sisu näeb ebaloomulik välja ja ei aita heale kasutajakogemusele kaasa. Lisaks tuvastab Google sellised taktikad, kui kasutatakse liiga palju märksõnu kiiresti ära. Seega hästi Google’is rankimise asemel võid hoopis teha endale karuteene ja kaotada head positsioonid. 
  • Hoolitse lehe kasutajasõbralikkuse eest: kas sinu Core Web Vitals on korras? Core Web Vitals tähendab erinevaid mõõdikuid, mis näitavad Google’ile, kas sinu veebileht on külastaja jaoks kasutajasõbralik või mitte. Igal ettevõtjal peaks olema seadistatud Google Search Console, mis näitab, kuidas su veebilehel otsingutulemustes läheb ja kuidas oma positsiooni parandada saaksid.

Lingid teistele toodetele (ja ka kategooriatele) võivad aidata luua siselinke ehk linke, mis viivad teisele leheküljele samal veebilehel.

Mida MITTE teha?

On asju, mida peaks head SEO-sõbralikku teksti tehes kindlasti vältima:

  • Ära tee copy-paste teistelt veebilehtedelt – kopeeritud sisu suurendab välist dubleerivat teksti, mis mõjub halvasti sinu veebilehe autoriteedile.
  • Ära dubleeri oma saidil kirjeldusi – isegi kui on tegemist sarnase tootega, aga erineva variatsiooniga (näiteks teist värvi). See suurenab dubleerivat sisu, mille eest võib Google sinu lehte karistada.
  • Ära kuhja tootekirjeldusi üle sisuga, mis ei anna mingit väärtust – mõtle alati klientidele ja sellele, mida nemad tahavad. Üleliigne sisu pole vajalik.
  • Väldi teksti märksõnadega ülekuhjamist – märksõnade tihedus peab olema loomulik. Kasuta maksimaalselt üht märksõna pealkirjas ja kahte tekstis.
  • Ära kasuta brändikeskset keelekasutust (“MEIE oleme parim ettevõte”, “MEIE tooted on paremad kui konkurentide omad”). Rõhuta hoopis, mida klient saab: (“Lõime selle toote TEIE jaoks, et saaksite… ”, „Teie elu muutub palju lihtsamaks…”, „Täitke OMA eesmärgid” jne).

E-poe tootekirjeldused – mis on kõige olulisem, mida silmas pidada?

Tootekirjelduste loomise protsess ei ole iseenesest keeruline, kuid see nõuab kindlasti keeleoskust ja klientide vajaduste tundmist. Copywriter, kes tekste kirjutab, peaks meeles pidama heade tootekirjelduste kirjutamise kõige olulisemaid põhimõtteid. 

Näiteks seda, et kirjuta kindlasti oma sihtrühmale. Isegi näiliselt tehnilised elemendid, nagu märksõnade valik peaks algama inimestest.

Kui pikk peaks kvaliteetne tootekirjeldus olema?

Google’ilt selged andmed selle kohta puuduvad, kuid SEO spetsialistid soovitavad oma kogemuste ja testide põhjal tootekirjelduse pikkuseks 300 sõna. Meie kogemus ütleb, et Eestis piisab juba 50-100 sõnalisest kirjeldustest.

Sarnane toode, kuid erinevat värvi versioon – mida teha?

Soodsaim viis erineva suuruse, värvi või kanga parameetritega toodete alamlehtede käsitlemiseks on luua igale alamlehele eraldi kirjeldus ja meta-andmed. 

Mida rohkem unikaalseid kirjeldusi on veebisaidil, seda väiksem on dubleeriva sisu protsent. See lahendus sobib ideaalselt e-poodidele, mille värvi- ja tootevalik pole eriti lai.

Kui erinevate versioonidega tooteid on rohkem, võivad lahenduseks olla kanoonilised lingid. See on kiire ja odav lahendus. Kui rakendad kanoonilisi linke põhitoote erinevate värviversioonidega alamlehtedel, indekseerivad Google’i robotid ainult põhitoote kirjeldust. Selle tulemusena indekseeritakse avalehe sisu ainsana ja järgnevaid samade tekstidega alamlehti, mis esindavad erinevas värvis tooteid, robotid ei arvesta.

Samuti peaksid kaaluma muid viise, kuidas võidelda parameetrite poolest erinevate toodete alamlehtede dubleeritud sisuga. Loo näiteks üks alamleht, mis sisaldab sama toote kõiki versioone. Nii väldid URL-ide dubleerimist.

Kas tootjate tootekirjeldusi tohib kopeerida?

Vastuseks on ei. Teistelt veebilehtedelt tootekirjelduste kopeerimine, isegi otse tootja lehelt, on autoriõiguste rikkumine. Samuti põhjustab see välist dubleerimist, mis võib sinu positsiooni otsingutulemustes vähendada ja lõppeda Google’ilt saadava karistusega. 

Kui sinu eesmärgiks on kõrged tulemused Google’is ja klientide rahulolu, siis parim soovitus on investeerida kirjutamisse ja ainulaadsetesse kirjeldustesse.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.