Veebimajutus.ee blogi

Tähtsad numbrid, mida jälgida oma veebi külastuste kohta

Kodulehe külastuse statistikast leiab tohutu hulga erinevaid numbreid, mis veebilehe populaarsust iseloomustavad. Kindlasti on igast numbrist kasu mõne sügavama analüüsi jaoks, kuid mõned numbrid on olulisemad oma blogi või kodulehe edukuse hindamisel. Siin on valik sellistest näitajatest, millel tasuks kindlasti silm peal hoida.

5 kõige tähtsamat – just need määravad, mida külastajad veebist arvavad

Kõige olulisemad näitajad, mis ütlevad, kas veebileht külastajatele huvi pakub ja mis on need kõige põnevamad kohad, kus pikemalt peatutakse, on sellised.

  1. Veebi külastuste arv. See on tähtis number ja annab juba pilku peale visates hea ettekujutuse, kas kodulehe külastuste arv kasvab või väheneb. Kuigi tegemist on ühe tähtsama numbriga, ei räägi see veel kõike veebilehel toimuva kohta. Külastuste alla lähevad ka brauseris lehekülje värskendamise nupu vajutused ning korduvkülastused sama kasutaja poolt. Seega on mõistlik seda numbrit kasutada koos mõnede muude näitajatega.
  2. Keskmine lehel viibimise aeg. Selle numbri muutumine annab aimu, kui palju huvitavat võivad külastajad kodulehelt leida. Paljudes blogides on näiteks artikli algusse märgitud selle lugemisele kuluv aeg. Kui keskmine külastaja viibib lehel vaid mõned sekundid, siis on selge, et ta ei hakanud artiklit läbi lugema ja järelikult see ei huvita teda. Kui oled hakkama saanud eduka turunduskampaaniaga ja leheküljel viibimise aeg hoopis väheneb, siis see tähendab, et inimesed õnnestus küll kodulehele meelitada, aga kasu sest palju pole, kuna nad lahkuvad kiiresti ja sisusse ei süvene. Seega külastajate arvu teadmisele annab keskmine lehel viibimise aeg juurde juba palju lisainfot, et oma sisu paremaks teha.
  3. Keskmine lehekülgede külastamise arv. See on veel üks hea mõõdik, mis räägib lugejate kaasatusest ja kui huvitav neile koduleht tundub. Mida rohkem lehti külastatakse, seda parem. Kui kasutaja jätkab saidil teiste lehtede vaatamist, siis see tähendab, et mitte ainult konkreetne artikkel, vaid kogu kodulehe teema huvitab teda rohkem. Kui selliseid külastajaid tuleb juurde, siis keskmine lehtede arv ühe sessiooni ehk veebikülastuse jooksul aina kasvab ning turundustegevused on kandnud vilja – kodulehele satub just neid õigeid inimesi, kelle jaoks sisu on loodud.
  4. Enimvaadatud postitused. Kindlasti tahad teada, milline sisu on vaatajate jaoks populaarsem ja põnevam, milline mitte. Veebilehe analüütikast leiab vastavad edetabelid – milliseid lehti on kõige enam vaadatud. Seega on need lehed hästi tehtud ja just neile peaks tulevikus külastajaid rohkem meelitama. Nii saab teada, milliseid sisutüüpe, postituste teemasid, teksti pikkust või isegi pilte ja videosid võiks enam kasutada, et veebi veelgi populaarsemaks muutuks.
  5. Bounce rate ehk kohe lahkujate hulk. See number (protsentides) näitab ära, kui palju oli neid külastajaid, kes tulid küll lehele, aga ei teinud midagi ning lahkusid kohe. Selliste külastajate meelitamiseks peab koduleht kohe esimestel sekunditel millegagi meelitama – kui seda ei juhtu, ongi külaline läinud ühelegi teisele lehele minemata ja midagi klõpsamata. Siitki võib välja tulla, et kui mõne hea turunduskampaaniaga tuleb veebi palju külastajaid ja kui nad kohe kiirelt lahkuvad, on vale sihtgrupp saabunud ning oma kampaania sihtimist tuleb muuta.

Veel rohkem numbreid – kaugeltki mitte vähetähtsaid

Muidugi on veebi populaarsuse mõõtmiseks võimalik analüütikast jälgida veel kümneid erinevaid numbreid, mis kindlates olukordades pole üldse vähetähtsad.

Sotsiaalmeedias jagamiste arv näitab, et sisu on külastajale nii palju korda läinud, et ta jagab seda oma sõprade ja tuttavatega. Ei ole mõtet loota, et inimesed seda lihtsalt niisama teevad, aga kui teevad, on üsnagi kõrge barjäär ületatud.

Tagasitulevad külastajad (returning visitors) on veebi nii-öelda püsikunded, kes on korra juba käinud, kuid tulevad jälle. Neid maksab hoida, sest keegi ei tule ju tagasi lehele, mis neile ei meeldi, vaid vastupidi. Kui blogi, e-pood või portaal on alles alustanud, on tagasi pöördujaid vähe, kui aga sisu tõmbab neid, siis nende arv kasvab. Tulemust näidatakse protsentides. Ideaalseks loetakse, kui uusi ja tagasipöörduvaid külastajaid on võrdselt, kuid seda on raske saavutada. Enamasti on tagasi pöördujaid 30% ja vähem.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.