Veebi esmamuljest ehk disainist sõltub juba esimestel sekunditel, kas külastaja jääb või läheb mujale

Kuigi SEO, veebi koodi optimeerimine ja sisu on ka olulised, kipub juba esimestel sekunditel keskmine külastaja otsustama, kas ta jääb veebilehele või lahkub vaid pelgalt välimuse põhjal. Kõige parema esmamulje annab aga hea disain. Selle kinnituseks on tehtud mitmeid kasutajauuringuid, mis näitavad, et välimuse põhjal tehakse kõige tähtsamad otsused, kas jääda veebilehele või hoopis lahkuda mujale.

WebFX kirjutab oma blogis, et 94% külastajatest kujundab oma esmamulje kodulehest selle disaini põhjal veel enne, kui jõutakse sisu juurde ja siis otsustatakse, kas külastatakse lehte edasi või mitte. Need on otsustavad sekundid.

Samas blogis mainitakse, et 75% firma usaldusväärsusest sõltub samuti veebi väljanägemisest ning lausa 89% kasutajatest lahkub konkurendi juurde, kui seal on parema kujundusega sait.

Sweor.com blogis öeldakse, et aeg, mille jooksul külastaja otsuse teeb, on nüüd juba ülilühike – kunagi räägiti veel sekunditest, nüüd aga juba millisekunditest, mille jooksul külaline otsustab, kas talle veebileht meeldib või lahkub ta sealt kiiresti järgmise saidi juurde. Aeg, mille jooksul otsus tehakse, on 50 millisekundit ehk 0,05 sekundit. Selle aja jooksul jõuab kasutajani vaid üldine lehe kujundus. Seega – kuigi on levinud ütlus, et ära otsusta raamatu üle vaid selle kaanepildi järgi, tehakse just sedasama veebe vaadates.

Samas blogis tuuakse ära, et 57% kasutajatest ei soovitaks veebilehti, mille mobiilivaade on kehvasti kujundatud. Seega tuleb ka sellele tähelepanu pöörata.

Adobe blogist selgub, et 59% kasutajatest loevad midagi pigem kodulehelt, mis on ilusti disainitud kui veebist, kus küll on palju infot, aga see on igavalt ja ühtlaselt esitatud. Samas postituses vihjatakse, et 41% lõpetab veebi vaatamise, kui selle sisu on liiga pikk.

Veel olulist statistikat kodulehe väljanägemise kohta leiab SAGipl-i blogist: 64% külastajatest otsib sealt firma kontaktandmeid. Seega disainis peaks seda arvestama, et kontaktid on ühed kõige olulisemad ja neid ei peaks kuhugi kõrval-lehele ära peitma.

Disain mängib suurt rolli ka kodulehe allalaadimisel. Kui kujundus on tehtud korralikult ja veeb optimeeritud, siis ilmub loetav sisu brauserisse juba loetud sekunditega. BPStudios.com blogis öeldakse, et kui lehe laadimise aeg on 8 asemel 2 sekundit, suureneb kodulehe konversioon 72% ehk teisisõnu – natuke kiirem veeb toob palju kasu.

Neil Patel on oma blogis samuti öelnud, et 40% külastajatest hülgavad veebilehekülje, mis laeb kauem, kui 3 sekundit. Eks see sõltub ka kasutaja kannatusest ning aeglasema netiühendusega on tavaliselt see kannatus pikem, aga keskmiselt ei taha külastaja enam sellest ajast kauem oodata.

Mida siis teha?

Vaja on oma koduleht korralikult kujundada, et selle disain torkaks heas mõttes kohe silma ja laeks kiirelt, enne kui tüdinud kasutaja lahkuda jõuab. Tüdimuseni on aga loetud (milli)sekundid.

Vaata Veebimajutus.ee partnerite seast mõni hea disainifirma ja küsi nõu, kuidas saaksid ka oma kodulehe kujunduse paremaks teha.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!