Tehisintellekt on paljudes valdkondades juba suurelt läbi löönud. Üks tegevusi, millega kunstmõistus juba kohati üsna hästi hakkama saab, on kodulehe tegemine. Kuid hea tulemuse saamiseks peab oskama esitada õigeid küsimusi. Mida küsida ja milliseid tööriistu SEO jaoks ehk otsingumootorite optimeerimiseks kasutada, selle kohta annab head nõu Transformatsioon.ee SEO ekspert Risto Välling.
Millised on esimesed sammud, et hakata veebilehte looma tehisintellekti abil?
Alustuseks tuleb määrata oma brändi põhielemendid, nagu logo, värvilahendus ja domeen. See protsess võtab aega umbes 20 minutit ning algab põhikontseptsiooni väljatöötamisest: logo sümboli, nime ja 2-3 põhilise värvi määramisest.
Selleks kasutatakse erinevaid tehisintellekti tööriistu, nagu Flux AI Studio ja GPT-4, et täpsustada logo ja brändi olemust.
Järgmisena tehakse intervjuu teenusepakkujaga, et koguda olulist infot brändi ja teenuste kohta. Seda saab näiteks teha, salvestades intervjuu ja kasutades selle transkribeerimiseks ehk tekstiks muutmiseks tööriistu, nagu Transkiptor, mille järel GPT-4 abil koostatakse kokkuvõtted ja analüüsid, et täpsustada sisu ja sõnumit kodulehe jaoks.
Kas tehisintellekti abiga saab luua täiesti personaliseeritud kodulehe või on siiski vaja ka (mingil määral) disaineri või arendaja sekkumist?
Tehisintellekti abiga on võimalik luua suures osas personaliseeritud koduleht, kuid teatud määral jääb ikkagi alles vajadus disaineri või arendaja sekkumiseks.
Tehisintellekt saab pakkuda põhistruktuuri ja kasutab olemasolevaid visuaale, värve ning muid brändielemente, kuid siiski on keerulisemate ja spetsiifiliste disainielementide puhul vajalik, et inimene täiendaks ja viimistletaks lõpplahendust, et säilitada “oma nägu”. Täpsustada tuleks ka kasutajakogemust vastavalt brändi vajadustele ja soovidele.
Mis on Zip WP ja kuidas see aitab kodulehti kiiremini ja efektiivsemalt luua?
Zip WP on tööriist, mis on loodud just selleks, et kiirendada ja lihtsustada kodulehe loomise protsessi, kasutades tehisintellekti (AI) abi.
See aitab kodulehti luua kiiremini ja efektiivsemalt, automatiseerides mitmeid olulisi veebiarenduse ja sisuloomise samme, mis muidu võtaksid käsitsi tehes palju rohkem aega.
Zip WP ühendab endas erinevaid tehisintellekti tööriistu, nagu GPT-4 ja muud tehisaru assistendid, et pakkuda põhistruktuuri ja sisu kodulehele, võttes arvesse kasutaja poolt sisestatud andmeid ja brändi elemente.
Näiteks kasutatakse töövoos brändi põhielementide loomist ja integreerimist – logo, värvid, domeeni registreerimine jne – ning automatiseeritud intervjuude abil on võimalik töövoogu ja prompti täiendada ettevõtte ja teenuste, toodete kohta. Seejärel kasutatakse neid andmeid sisu loomiseks ja kodulehe kujundamiseks.
Zip WP optimeerib lehe sisu vastavalt SEO parimatele praktikatele, nagu nad ise ütlevad, kuid see ei vasta siiski täielikult tõele. Sisulehtedel on arvestatud märksõnadega, märksõnade tihedusega, isegi call-to-action linkidega, kuid professionaalne lehesisene SEO sisaldab palju enamat.
Sellepärast pole protsess veel SEO poole pealt täiuslik ega automatiseeritud.
Kuidas saab kasutada tehisaru SEO märksõnade leidmisel ja nende põhjal lehe sisu loomisel?
Tehisaru saab kasutada SEO märksõnade leidmiseks läbi SEO märksõnade analüüsi, mille tulemusi kasutatakse sisu loomiseks ja täiustamiseks.
Kasutades GPT-4 tüüpi tehisintellekti, saab lehe sisusse suunata täpseid märksõnu, mis optimeerivad lehte otsingumootorite jaoks.
Kaks head tasuta lisavahendit märksõnade leidmiseks on näiteks Ahrefsi uued AI kirjutamise generaatorid ja Answerthepublic.
Viimasest leiab väikese vaevaga inimeste otsingukavatsused erinevatele põhimärksõnadele, esimesest saab põhimärksõnad ning “pika saba” märksõnasid sisestades kätte optimeeritud pealkirjad, meta-andmed jne.
Kui nüüd on olemas kvaliteetne algsisend, on mõistlik arutleda mõne suure keelemudeliga (GPT-4, Gemini, Claude) optimeeritud struktuuri kirjelduse üle ning panna see paika.
Täiustatud lõplik sisend tuleb lõpuks sisestada Zip WP prompti – saad seda, mida täpselt tellid.
Kas tehisaru suudaks automaatselt luua ka sisulise struktuuri (näiteks URL-id, meta-tiitlid, H1, H2 jm tagid) vastavalt SEO parimatele praktikatele? Võib-olla on soovitada ka mõned head promptid vestlusroboti käest küsimiseks?
Tehisaru on juba võimeline looma sisulist struktuuri vastavalt SEO parimatele praktikatele, kuid sellel on üks suur aga – algne sisend peab olema võimalikult kvaliteetne, detailne, täpselt kirjeldatud, sisaldama SEO erinevaid külgi lehesiseses SEO-s jne.
Tehisaru saab luua URL-e, meta-pealkirju, meta kirjeldusi, H1 ja H2 tagiga pealkirju, mis on optimeeritud otsingumootorite jaoks ning lisada võtmesõnad sobivatesse kohtadesse nagu esimene lõik ja lehe lõpp.
Soovitan tutvuda sellise huvitava SEO vaatenurgaga, mida kutsutakse semantiliseks SEO-ks. Valdkonna üheks kandvaks ideeks on märksõnade õige tihedusega paigutamine õigetesse kohatadesse, nii et need kõnetaksid lugejat ja meeldiksid samas otsingumootori robotitele ja tehisaru keelemudelite crawleritele.
Heade promptide näited vestlusroboti jaoks SEO optimeerimisel on näiteks sellised:
- “Loo mulle SEO-optimeeritud meta-pealkirjad ja kirjeldused selle teema jaoks. Äri seisneb selles.. Äri tegutseb (kus).. Äri põhitoode või teenus on… Äri kliendid on … (kirjelda erinevaid kliendisegmente)”
- “Millised on parimad H1 ja H2 märgendid, et sihtida põhivõtmesõna X?” – jätka nii erinevate lehtedega. Iga lehe kohta küsi üks põhivõtmesõna, mis on sisutekstides erinevates vormides.
- “Koosta URL-id ja lehe struktuur vastavalt SEO parimatele praktikatele.” – anna nüüd ette kogu senine eelnev vastuste jada eelmistest küsimustest või kopeeri vastused eelmiste küsimuste vastustest juurde, nii et saad vestlusaknas anda sisendi, mille põhjale tuleb URL-ide nimekiri ja lehe struktuur.
Kuidas saab väikeettevõte kasutada oma olemasolevaid materjale nagu kaubamärgid, stiilid, brändivärvid või pildid, et luua oma näoga koduleht tehisintellekti abiga?
Väikeettevõte saab kasutada olemasolevaid brändimaterjale, et luua päris oma näoga koduleht või luua oma brändi visuaal ja nägu täiesti nullist.
Tehisaru tööriistad nagu Zip WP ja GPT-4 lasevad sisestada olemasolevad kaubamärgid, värvilahendused ja pildid, mida kasutatakse lehe kujundamisel. Kodulehe loomise protsessi käigus viiakse need elemendid sujuvalt disaini ja sisu sisse, et tagada, et veebileht kajastaks ettevõtte visuaalset identiteeti ja väärtusi.
Protsessis on võimalik kasutada juba loodud faile, logosid, brändijuhiseid, värve ja muud, mis tagavad personaalsema ja autentsema lõpptulemuse kodulehel. Inimlik faktor säilib protsessis küsimuste või intervjuu näol, kuna AI mudelitele on vaja anda võimalikult kvaliteetne ning ettevõtte näoga personaalne sisend.
Kas tehisaru loodud veebisait vastab ikka otsingumootorite uusimatele nõuetele või tuleks seda kuidagi ise suunata?
Tehisaru abil loodud veebisait ei vasta veel vaikimisi kõigile otsingumootorite uusimatele nõuetele, kuid seda saab parandada, kui kasutada parimaid SEO nõudmisi täitvaid prompte ning kui AI-d on eelnevalt korralikult treenitud SEO parimate praktikate järgi.
Siinkohal on praegusel ajal parim abimees taskus isiklik virtuaalne suure keelemudeli põhine AI-assistent, mida on võimalik aja jooksul treenida näiteks täitma veebilehe sisutekstide ja meta-andmete optimeerimise osa.
Minu enda isiklik töövoog on hetkel poolautomaatne. Lasen peale intervjuud kliendiga ja lühikest märksõnade analüüsi transkribeeritud tekstifaili koos lühikese märksõnaanalüüsiga, kus on vähemalt põhilised võtmesõnad leitud, eeltreenitud AI-assistendi käest läbi.
Tulemus pole veel parim, kuid aja jooksul on see märgatavalt paranenud. Assistendi tööd tuleb veel korrigeerida, kuid ajakokkuhoid on tohutu. Tundide asemel saab nüüd rääkida kümnetest minutitest.
Eriti on mõistlik kontrollida ja vajadusel käsitsi üle käia märgistused, näiteks meta-kirjeldused ja URL-id, et tagada täielik vastavus uusimatele otsingumootori juhistele ja vältida võimalikke vigu, mis võivad tuleneda tehisaru automaatikast või vahel ka hallutsinatsioonidest. Käsitsi sekkumine võib olla vajalik keerulisemates SEO olukordades, kus on vajalik täpsem kohandamine kliendi personaalsuse säilitamiseks, kuna eeltreenitud assistent võib liigselt üldistada.
Tulevikus näen, et on võimalik automatiseerida ära pea kogu töövoog, välja arvatud personaalne intervjuu kliendiga. API ühendused transkribaatori, Chat GPT 4 AI-assistendi ja Zip WP vahel tagaksid kiire andmevahetuse ja personaalse, kuid otsingumootorile optimeeritud prompti, mis omakorda looks parema lõpptulemusega veebilehe.
Sõltuvalt intervjuu pikkusest tähendaks see, et personaalne ja keskmiselt optimeeritud veebileht saab valmis juba 30-60 minutiga. Automatsiooni jaoks saab kasutada Make.com-i või Zapieri.
Kui palju aega kulub tehisaru abiga optimeeritud kodulehe loomiseks?
Tehisaru abiga optimeeritud kodulehe loomiseks võib kuluda hetkel poolautomaatses töövoos vaid 1-2 tundi. Täpne aeg sõltub kodulehe keerukusest ja kliendi spetsiifilistest nõuetest, kuid tänu AI automatiseeritud protsessidele on see oluliselt kiirem kui traditsiooniline kodulehe loomine, mis võib võtta päevi või isegi nädalaid.
Aja jooksul AI-assistendi kvaliteedi paranemisel ja töövoo tõhustumisel väheneb optimeeritud kodulehe loomisele kuluv aeg isegi alla ühe tunni.
Millised on tüüpilised vead, mida AI tööriistadega kodulehe loomisel tehakse?
Tüüpilised vead hõlmavad sageli puudulikku lehe struktuuri ja sisu SEO optimeerimist.
Senise klientide tagasiside põhjal võin kindlalt väita, et paljud alustavad ettevõtjad ei hooma alguses SEO tähtsust ning AI tööriistade poolt loodud leht jääb tihti ilma vajaliku SEO toeta.
Lisaks võib olla probleemiks ka “tühja lehe probleem”, kus disain on kena, kuid sisu ei jõua sihtgrupini, kuna see on optimeerimata ja ei vasta otsingumootorite ning sihtgrupi soovidele ega nõuetele.
Tehisintellektil võib mõnikord olla raske tabada ka inimlikke nüansse ja detailset brändisõnumit, mis vajavad täiendavat sekkumist inimeselt, kes on küsitlenud inimest, kelle äri see on ja kes oskab selle sisu kirjutada prompti, olles eelnevalt teinud ära eeltöö optimeeritud sisu ning struktuuri jaoks.
Millal suudaks AI kodulehti luua koos korraliku SEO-ga üldse ilma inimese sekkumiseta ja millised on praegu valdkonnad, kus inimest veel ei asendata?
Hetkel ei ole AI veel suuteline looma täiesti iseseisvalt kodulehte koos korraliku SEO-ga ja ilma inimese täiendava sekkumiseta. AI vajab endiselt suuniseid ja juhiseid promptides, et tagada SEO vastavus uusimatele otsingumootori nõuetele, samuti nõuab personaliseeritud sisu ja disaini täiustamine inimeste osalemist.
Valdkonnad, kus (veel) inimest ei asendata, on näiteks loov sisuloome ja strateegiline SEO planeerimine, kuna need vajavad süvitsi mõtlemist, loomingulist lähenemist ja arusaamist sihtgrupi psühholoogiast.
Samuti jääb inimese roll vajalikuks keerulisemate veebiarenduse ülesannete puhul, kus tuleb arvestada spetsiifiliste tehniliste nõuetega ja tagada unikaalne kasutajakogemus.