WooCommerce vs Shopify – milline on seis Eestis?

E-poodi alustades kõrvutatakse tihti kaht väga populaarset platvormi – WooCommerce´i ja Shopifyt, millest viimane kogub järjest enam kasutajaid eelkõige välismaal. Millised on Shopify eelised ning miks on jätkuvalt Eestis hoopis WooCommerce kõige enim kasutatud e-poe platvorm, sellest kirjutab Xysumi projektijuht Kaari Mulk.

WooCommerce vs Shopify – kumb on parem?

WooCommerce’i on eelistanud e-poe platvormina ligi 30% kõigist e-poe omanikest maailmas, tehes selle kõige enam kasutatud e-poe platvormiks. Shopify kasutajaid on ligikaudu 11% e-poodidest.

Eestis on olukord E-kaubanduse Liidu 2020. aastal läbi viidud uuringu põhjal pisut teistsugune. WooCommerce’i kasutas 26% e-poodidest ning Shopify’d vaid 3%.

Maksekeskuse hinnangul on lausa 55% nende klientidest WooCommerce´i kasutajad.

Miks on Eestis Shopify kasutajaid palju vähem ning jätkuvalt eelistatakse WooCommerce’i?

Põhjused võivad olla järgmised.

Kasutajasõbralik Shopify

Üldiselt võib öelda, et Shopify suureks eeliseks on selle kasutajasõbralikkus, mis võimaldab kerge vaevaga saada lihtsa e-poe üsna kiirelt toimima ka inimesel, kes veebiarendusest palju ei tea. See on põhiline müügiargument, mis Shopify’le kiirelt populaarsust ja hulganisti kasutajaid toonud.

Shopify peamised eelised:

  • Seda on lihtne üles seada – ei pea olema eelnevaid teadmisi
  • Mõned populaarsed funktsioonid on kohe olemas (pakilehtede printimine, hüljatud ostukorvide teated jne)
  • 24/7 klienditugi
  • Majutus kohe olemas

Shopify mõjub lihtsa lahendusena, mis katab kõik esmavajadused. Kuid sealt tekivad ka Shopify kasutamise murekohad. Lihtsuse hinnaks on piirangud ning väiksemad võimalused lisafunktsioonideks.

Shopify nõrkused:

  • Lisafunktsioonide lisamine ning muudatuste tegemine on keerukas – vajab kindlasti rohkeid eelteadmisi
  • Lisaarendus on kallis – Shopify arendajaid on vähe
  • Lisaks igakuisele tasule võtab Shopify vahendustasu igalt müügilt

Igalt müügilt tasu võtmine tähendab, et Eestis ei ole võimalik veel kasutada Shopify Payments´i, seega suure tõenäosusega tuleb integreerida oma e-poega näiteks Maksekeskus. See aga omakorda tähendab, et tuleb lisaks maksta Shopifyle iga ostu pealt vahendustasu. Basic plaaniga on see 2% müügisummast.

WooCommerce lubab piiramatult arendada

WooCommerce’i head ja vead on suures plaanis vastupidised Shopifyle. Seda platvormi eelistatakse just piiramatute võimaluste ning arendajate rohkuse poolest.

WooCommerce´i peamised eelised:

  • Rohkelt võimalusi – pea kõiki funktsionaalsusi on võimalik arendada
  • Arenduse hind on mõistlik, sest arendajaid on palju
  • Puuduvad igakuised platvormi kasutamise tasud
  • Internetis leidub tohutult materjali ja juhiseid

Kuna WooCommerce’i paigaldamiseks on vaja omada mõningaid eelnevaid teadmisi, siis on suure tõenäosusega vajalik appi võtta mõni arendaja. Lisaks algsete kulude suurenemisele pikeneb ka e-poe valmimisaeg võrreldes näiteks Shopify e-poe ülesseadmisega. Need ongi põhilised platvormi nõrkused.

WooCommerce´i nõrkused:

  • Üles seadmine vajab eelnevaid teadmisi
  • Majutus tuleb võtta eraldi
  • Puudub otsene klienditugi

WooCommerce või Shopify, mis on parem Eesti turule?

Shopify ja WooCommerce´i valimisel tuleks Eesti turule mõeldes arvestada järgmiste omadustega.

Mitmekeelsus. Kui soovid luua rohkem kui ühe keelega e-poodi, ei piisa Shopify puhul enam odavaimast paketist (Basic), selleks tuleb võtta vähemalt keskmine pakett. Kui soovid teha e-poodi näiteks eesti, inglise ja vene keeles, tähendab see juba kõige kallimat paketti ehk 299 dollarit kuus.

Eestikeelsed juhendid ja teemad. WooCommerce´is koos WordPressiga on võimalik seadistada e-pood eestikeelseks ning seeläbi muutuvad ka seotud elemendid, näiteks e-kirjade mallid ja tootelehed ning ostukorv eestikeelseks. Shopify on hetkel veel ainult inglise keeles ning teemad tuleb eraldi tõlkida eesti keelde.

Vahendustasu. Rääkisime põgusalt Shopify Paymentsi süsteemist, mida Eestis veel ei ole võimalik kasutada. Seega on vajalik luua integratsioon näiteks Maksekeskusega, mis omakorda tähendab, et Shopify hakkab antud integratsiooni eest võtma vahendustasu. Odavaima paketi juures on see 2% igalt tehingult. WooCommerce aga integratsiooni eest ise vahendustasu eraldi ei võta.

Erilahendused, funktsioonid. Kui soovid oma e-poodi mingit kindlat funktsiooni, uuri enne Shopifyst, kas seda oleks võimalik üldse teha ja kui keeruliselt. Suure tõenäosusega osutub mõne lisafunktsiooni või kindla disaini puhul kiiremaks ning kulude poolest odavamaks lahenduseks arendus WooCommerce´i platvormile, kui Shopify’le.

Kas Shopify võtab varsti turu üle?

Shopify kogub maailmas väga jõudsalt populaarsust ning ilmselt jätkab seda trendi ka Eestis. Siin on Shopifyle tugevaks konkurendiks muidugi kodumaine Voog, millel puuduvad sellised Eesti turule olulised miinused nagu Shopify’l. Eeldatavasti suurendab Eestis Shopify turuosa just Shopify Paymentsi töölehakkamine ning kaasa aitaks ka eestikeelne töölaud.

Hoolimata Shopify populaarsusest jääb ilmselt mõneks ajaks veel kasutatavaimaks e-poe platvormiks Eestis WooCommerce. Ja seda just oma piiramatuse ning usaldusväärsuse tõttu. Pikemas perspektiivis jääb WooCommerce’ile ning ka teistele keerukamatele platvormidele oma koht just nende e-poe omanike seas, kellele on oluline erilahendusena valmiv disain või funktsionaalsus.

Vaata ka kasutatud allikaid:

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.