Suur lugu

Kas eestlastelegi au ja kuulsust toonud “maailma prestiižseimat disainiauhinda” saab enam üldse tõsiselt võtta?

Red Doti auhinna võitnud Eesti disainer: et seda märki kasutada, tuleb tõesti korralikult maksta

Red Dot auhindu nimetatakse sageli "disainimaailma olümpiaks". Fotol on disainiauhindade muuseum Singapuris.Foto: Shutterstock
PRO tellijale

Pressiteate pealkirja, mis kõlab umbes nagu “Eestis loodud toode X pälvis maailma prestiižseima disainiauhinna Red Dot Design Award” on ajakirjanikud viimase kuu jooksul vähemalt kolm korda oma meilipostkastis näinud. Soovimata kaasmaalaste edu nüüd hapude viinamarjade kombel maha teha, kerkib neid pealkirju nähes siiski üks küsimus: kui auhindu juba nii paljudele jagatakse, siis kui “prestiižse” tiitliga siin sellisel juhul üldse tegu saab olla?

Saksamaal sündinud Red Dot tootedisaini auhinnaga autasustatakse aasta parimaid tooteid juba 1955. aastast alates. Erinevates kategooriates võidutsevad nii moekunst, olmeelektroonika, sõidukid, meditsiinitehnika kui ka mööbliesemed ja paljud muud igapäevased ning vähem igapäevased tooted. Red Dot auhinna pälvinuid ei tõsteta esile vaid disainerite seltskonnas: konkursist on saanud kvaliteedimärk ka laiemas mõttes ja punase täpikese logoga enda ehtimine töötab suurepärase rahvusvahelise turundustööriistana.

Et tegemist on tõesti hinnatud tiitliga, on pea iga aastaga tõusnud nii kandideerijate kui auhinnatavate kategooriate arv. Näiteks eelmisel aastal kandideeris Red Doti auhinnale juba üle 6500 toote. Ja kuigi neist vaid 76 pärjati “Best of the Best” auhinnaga, sai 1644 toodet endale külge punase täpikese ehk konkursil “tunnustatu” märke. Seda on pea veerandi jagu kõigist osalejatest.

Red Doti himustavaid ettevõtteid on palju ja võitjate seas on tihti nimekad brändid. 2020. aasta võitjate hulka mahtusid teiste seas näiteks nii Apple, Motorola, Ferrari kui ka Porche. Kohati napsavad brändid tiitleid lausa anekdootliku ahnusega. Näiteks murdis arvutitootja Asus tänavu varasema rekordi, ehtides end ühtekokku 37 auhinnaga.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
  • Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
  • Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
  • Soovi korral ajakiri Digi paberil.

26.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 26,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.