Riigikontroll märkis oma aasta alguse auditis, et kuigi liiklusohutusprogramm seab eesmärgiks vähendada maanteedel hukkunute ja raskelt vigasaanute arvu, ei ole liiklusohvrite arv viimastel aastatel vähenenud, vaid isegi tõusnud. Liiklusohutuse programmi tegevused on suures ulatuses rahalise katteta. Transporditaristu ehitajad hoiatavad: kohalike teede olukord läheb veel halvemaks, teede seisukorra taastamine on märksa kulukam kui säilitamine. Kliimaministeeriumi asekantsler Sander Salmu kriitikaga ei nõustu.
Te olete isegi öelnud, et toimiv ja ohutu transpordikorraldus on ühiskonna vereringe ning Eesti konkurentsivõime suurendamise lahutamatu osa. Miks te keerate vereringe kinni, miks on teedeehituse, hoolduse ja säilitamise rahastust sel ja järgmisel aastal drastiliselt vähendatud?
See on päris jõuline avaldus, et me keerame vereringe kinni. Tõsi see on, et teede investeeringute osakaal on vähenenud. Nelja aastaga suunatakse riigiteedesse umbes 680 miljonit eurot (see on poole vähem kui eelmistel aastatel — toim.). Prioriteedid on hooldus, parandus ja säilitamine, et hoida teed heas korras ning osaliselt siis ka investeeringuteks ehk uute teede ehituseks. Teede osas mahud vähenevad, aga teede seisukorda hindav piirarv, mis näitab teede tasasust ja stabiilsust, on olnud jätkuvalt samas suurusjärgus. Ehk siis hullemaks pole meie teed läinud, isegi nõksa paremaks. Kahtlemata on meil eesmärke, mida me ei suuda täita, aga üleüldiselt ei ole olukord nii halb.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus:
- Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
- Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
- Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
- Soovi korral ajakiri Digi paberil.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.