Suur lugu

Loeme kokku Eesti ettevõtjate tiivulised. Ärimeeste lennuki- ja kopteriparkide väärtus ulatub miljoniteni

Cleveroni juht Arno Kütt on tuntud lennunduse entusiast.Foto: Scanpix

Eralennukid ja kopterid ei ole enam ammu luksus, mida pööbel saab vaid Ameerika telesarjade vahendusel kadedalt pealt vaadata. Ka paljudel meie oma rikastel ja ilusatel seisab koduhoovis või angaaris lennumasin, millega lisaks ärisõitudele näiteks sõpradega restorani lennata või tuttavaid pulmade puhul üllatada. Vaatame üle, kes need on.

PRO tellijale

Lennuameti õhusõidukite registrist leiab nii uhkemaid, miljonitesse ulatuva väärtusega masinaid kui ka väikseid era- või äriomanduses õppelennukeid, mille väljanägemine ja mugavus kohalike miljonäride standarditele pigem ei vasta. Registrist Eesti tuntumate ettevõtjate õhusõidukeid otsides torkab silma, et eriliseks lemmikuks on kujunenud kopterid, mis on väikesed ja kompaktsed ning millega on oluliselt lihtsam lühemaid vahemaid läbida. Viimase kümne aasta jooksul on eraomanduses kopterite hulk pea kahekordistunud ehk tõusnud kuuelt lennumasinalt 11-ni. Eraomanduses olevaid ärilennukeid on 20 ringis. Kui eraomanduses lennumasinate puhul on täpsed andmed varjatud, siis mitmed äritegelased on oma õhusõiduki registrisse märkinud hoopis mõne ettevõtte nime all.

Väino Kaldoja ja tema uhked masinad

Üks värskemaid kopteriomanikke on edukas autoärimees Väino Kaldoja, kelle asutatud firmale Silberauto AS kuulub lennuameti registri järgi kaks kopterit. Neist kahest tagasihoidlikum, Bell 206B maksab järelturul keskmiselt poole miljoni euro kanti. Hoopis edevama masina, Eurocopter 135 hind võib ulatuda seitsme miljonini. Teadaolevalt on see ka Eesti kõige kallim erakätes kopter.

Arno Küti tilluke tiivuline

Pakiroboteid tootva Cleveroni omanik Arno Kütt on tuntud lennuentusiast. Kopteriga lendamine meeldib ärimehele nii palavalt, et seitse aastat tagasi hakkas ta ettevõtte OÜ Summukas alt pakkuma huvilistele hobireise Eestimaa kohal. Robinson R44 tüüpi kopteriga reisijaid lennutanud ettevõte on tänaseks küll äriregistrist kustutatud ning Küti lennumasinatest leiab lennuameti lehelt vaid Konna OÜ all registreeritud masina Guimbal Cabri G2. Väike kahekohaline Guimbal maksab järelturul veidi alla 300 000 euro.

Kütt on ka aktiivne lennunduse teemal sõna võtma. Mai alguses kirjutas ta kohalikus ajalehes Sakala ilmunud arvamusloos, et Viljandi väärib väikest nüüdisaegset lennuvälja ning kutsus kohalikku lennuklubi üles Viljandi lähedal Päril paiknevat lennuvälja arendama. Sakala teatel on Kütt selle tõttu lausa kohaliku lennuklubiga tülli pööranud, kuna nood peavad plaani majanduslikult ebamõistlikuks. Erimeelsused on nii suured, et Kütti ei võetud lennuklubi liikmeks isegi 20 000 euro suuruse annetuse pakkumise peale.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autogeenius, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.