Majanduspsühholoog ja majandusteaduste doktor Ivar Soone märgib, et igal pool need asjad nii siiski polnud. “Kui ka tol ajal turule läksid, said seal pakutavat ikka maitsta. Millised mahlased kirsid, magus arbuus! Sellist lihtsamat sensoorset turundust tehti juba keskajal, kaasajast rääkimata. Müüjal kulub sellele võib-olla pool kilo puuvilju päevas, aga nii müüb ta kaks korda rohkem,” märgib Soone.
Kliendi meeltega mängimisest sai päris omaette teadus 20. sajandil. Tänapäeval nimetatakse seda sensoorseks turunduseks. Kaupmehed on aga seda rakendanud aegade algusest. Juba aastasadade eest sai kaupa alati katsuda, selga proovida, degusteerida. Ostad hobust, siis saad enne tehingu sõlmimist temaga ka proovisõidu teha.
Kõik ei mängigi kohese müügi peale
Kui otsast pihta hakata, siis inimene on oma olemuselt irratsionaalne, märgib Soone.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:
Tutvumishind!
PRO tellimus
- Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
- Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
- Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
- Soovi korral ajakiri Digi paberil.
26.99 € 3 € / kuu
Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 26,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.