Kuigi paljude influencerite jaoks on Instagrami postitustes, blogis ja Youtube’i videotes reklaami vahendamine vaid üks osa sissetulekutest, mis aitab neil elustiilile hoogu juurde anda, siis edukamate tegijate aastakäibed kõrguvad mitu korda suuremakski kui keskmise Eesti inimese aastapalk. Ka neid numbreid võib tegelikult süüa terakese soolaga, sest lisaks äriühingu kaudu teenimisele on ka teisi võimalusi reklaamiostjate rahavoogusid enda suunas mudida.
OÜ-tamine pole ainus lahendus
Tegelikult ei pea mõjuisikud kõiki oma tulusid ettevõtte kaudu liigutama. Väiksema kaliibriga influenceritel oleks alustuseks mõistlik katsetada näiteks hoopis töövõtulepingu alusel reklaamiteenuse pakkumisega. Sellisel juhul jääb käsi vahetanud raha deklareerimise rõõm reklaami tellijale. Juhul, kui reklaami tellija peaks olema välismaal registreeritud äriühing (mispeale peaks suunamudijale ka ilmselt rahvusvahelise haardega tegijaks saamise puhul õnne soovida!), tuleb saadud tulu ise käsitsi iga-aastasesse tuludeklaratsiooni sisestada.
Kolmas võimalus oleks toimetada suunamudimisega FIE ehk füüsilisest isikust ettevõtjana. Kui selliseks ettevõtlusvormiks just mõnd eraldi põhjust pole, tundub see tulususe poolest veidi ebamõistliku tegutsemisviisina. Esiteks vastutavad FIE-d tegevuse eest kogu oma isikliku varaga ja teiseks tuleb saadud tulult tasuda ise sotsiaal- ja tulumaksu. Nii ei jää teenitud rahast kätte just palju.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus:
- Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
- Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
- Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
- Soovi korral ajakiri Digi paberil.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.