Suur lugu

Pinged pilvepiiril. Kas Xfly teeb oma baaside töötajatel vahet?

Regional Jeti ehk Xfly juht Jan Palmer on töötajate seas ettevõtte koroona-aegsete praktikate tõttu kriitika alla sattunud.Foto: Scanpix
PRO tellijale

Kui Xfly Eesti lennunduspersonali koormust kuni 60 protsendi võrra vähendati, samas kui mõni Taani töötaja pea täispalka sai, tekkis osal neist küsimus: kas meie rahvuslik lennufirma eelistab ühe baasi töötajaid teistele?

Eelmisel kevadel, mil lennuliiklus pandeemia tõttu seiskus, leidsid lennufirmad üle maailma end olukorrast, kus pilootidele ja salongipersonalile varasemas mahus tööd pakkuda ei olnud võimalik ning platsil istuvad lennukid vesiliiva kombel aina rohkem ja rohkem raha neelasid. Nagu mujalgi, pidi ka meie rahvusliku lennukompanii tööjõudu koondav Xfly suure osa lennunduspersonali koondama ja olemasolevate töötajate palgal hoidmiseks ettevõtte rahakotile kõige valutuma viisi leidma. Niisiis asuti töökoormuste kallale.

Selles, et raskel ajal lennupersonali koormust vastavalt nõudlusele kohandati, ei ole muidugi enam midagi uut. Geeniusele teadaolevalt on osa Eesti baasi töötajatest aga ettevõtte senises tegutsemisviisis pettunud, kuna neile on jäänud mulje, nagu tehtaks siinsetele lenduritele võrreldes Skandinaavia ametivendadega liiga.

Sealjuures ei ole tegemist esimese korraga, kui Xfly või tema eelkäijad on endiste või praeguste töötajatega raksu on läinud. Sel nädalal jõudis lõpule pankrotti läinud Estonian Airi endiste töötajate ja Nordica vaheline kohtuvaidlus, mis läbi jokk-skeemi meenutava lahenduse ja kopsaka valuraha lahenduse leidis.

Kas Eesti piloodid saavad vähem palka?

Viimase aastaga üles kruttinud personali ja juhtkonna vahelise pinge tuumaks on ettevõttes levivad sahinad, nagu saaksid Eesti baasi töötajad uute tingimuste ehk kevadest saadik allkirjastatud töölepingu lisade alusel vähem palka kui Rootsi või Taani lendurid. Mõnel juhul küündivat netotasude vahed, olenemata reaalsest koormusest, lausa mitmekümne protsendini.

Xfly turundus- ja kommunikatsioonijuht Toomas Uibo toonitab, et Xfly ei ole lendava personali töötasusid otseselt kärpinud üheski riigis — alandatud on hoopis töökoormust, mis siis omakorda on mõistagi vähendanud ka netotasusid. Uibo toob välja, et kui üle maailma oli lennufirmade levinuim praktika kriisi puhkedes koondada piloodid, kellele enam tööd pakkuda ei olnud, siis Xfly pingutas, et Eestis võimalikult palju töökohti alles jätta.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.