Rail Baltic Estoniat juhib kolmandat aastat Anvar Salomets, kes kiirraudtee kavandamise algusaastatel juhtis maakonnaplaneeringute protsessi. Nüüd, kümme aastat hiljem, tajub ta inimeste suhtumises Rail Baltica rajamisse nihet paremuse poole. Salomets rääkis intervjuus Ärigeeniusele, et seda võib olla mõjutanud geopoliitiline olukord, aga ka see, et koos raudtee rajamisega leiavad lahenduse mitmed kohalikud liikluse pudelikaelad.
Viimase poole aasta jooksul olete kaamerate ja mikrofonide ees sõlminud rida olulisi Rail Baltica ehituslepinguid. Mis käesurumisele ja fotograafile naeratamisele aga eelneb?
Meil on selline ütlemine, et ehitamine juba on lihtne. See protsess, mis sellele eelneb — peale selle, et ta on bürokraatlik, on ta ka pikk ja keeruline. Kui planeerimist mitte sisse arvestada ja võtta alates projekteerimisest, siis kolm-neli, teatud juhtudel viis aastat on töö suuresti inseneride seltskonnas. Sealt edasi on avalikkuse mõõde: KOV-ide ja piirinaabrite kaudu kaasamine, ümberdisainimine ja -joonistamine ning mitu ringi nii-öelda timmimist.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus:
- Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
- Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
- Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
- Soovi korral ajakiri Digi paberil.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.