Suur lugu

Rohepesust vikerkaarepesuni: kuidas jäetakse inimesele mulje, et ta päästab maailma?

Uueks nähtusena on ettevõtted, kelle tegevuse tagajärjel seotakse süsinikku, hakanud seda kogust müüma süsinikku atmosfääri paiskavatele ettevõtetele, räägib Helen Tammemäe Milttoni konsultatsioonibüroost.FOTO: Riina Varol
PRO tellijale

Rohepesu, vikerkaarepesu, teaduspesu, valgepesu, roosapesu … Kõiki neid seob sarnane eesmärk: jätta mulje, et mingisugusele olulisele küsimusele või ühiskondlikule probleemile on tähelepanu pööratud, kuigi tegelikult sügavuti teemaga ei tegelda.

“Kui me vaatame, kuidas naistele on müüdud kosmeetikat ja parfüüme, siis see on toimunud neile naise ideaalpildi kuvamise kaudu. Nii tekib ihaldusväärsuse tunne: kui toodet kasutad, siis tunned ka ennast seksikamana,” räägib kestliku arengu ja vastutustundliku ettevõtluse ekspert Helen Tammemäe. “Rohepesuga on sarnane lugu. Toodet ostes jäetakse inimesele tunne, et nüüd on ka tema keskkonnakaitsja. Aga sellest keskkonnakaitseks ei piisa, et toote etiketil nähakse ilusat loodust ja terveid inimesi,” ütleb ta.

Rohepesu võib olla nii tahtlik ja strateegiline kui ka teadmatusest tulenev. Praegu on üle maailma põhiprobleemiks, et jätkusuutlikkuse küsimustega peaks tegelema ettevõtte strateegia tasemel, aga sageli teeb seda ettevõtte turundusosakond. Kui ettevõtte strateegiasse jätkusuutlikkuse mudel ei jõua, siis on tagajärjeks tihi just nimelt see, mida me nimetame rohepesuks.

Üheks probleemiks on tihti ka suurte ettevõtete inertsus — sealsed veskikivid jahvatavad väga aeglaselt. Samas nõuab keskkonnasäästlik majandus väga spetsiifilist teadmiste pagasit, mida väga paljudel ei ole.

Ütleme kliendile, et muretseme ka looduse pärast

Kuigi see pole kaugeltki ainus viis, kohtab rohepesu eriti tihti visuaalse kommunikatsiooni või sõnumitena, mis tarbijate veenmiseks loodud. See väljendub näiteks meile ökoloogilisusega seostuvates sõnades nagu värske, puhas, keskkonnasõbralik.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS’ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.