Suur lugu

Kodumaise ehtebrändi looja: mina osalesin kollektsioonis autorina vähe, algoritm disainis ja masin printis

SOMA loominguline ja äriline vedur on ehtekunstnik Sofia Hallik.Foto: Erakogu

Eestis sündinud ehtebrändi SOMA looja Sofia Hallik tantsiskleb köielkõndija meisterlikkusega kunstniku ja ettevõtja rollide vahel, printides ühe käega algoritmide loodud hõbeehteid ja juhtides teiselt poolt oma äri läbi raske kriisiaasta. Kuigi maailmavallutuse plaanid on hetkel pausile pandud, ei jäta südikas disainer jonni ja usub, et varsti rokime jälle, kaunid kulinad üll.

PRO tellijale

SOMA bränd sündis tegelikult pereärina, muigab Hallik. Eesti kunstiakadeemias õppimise kõrvalt ehteid nikerdades olid disaineril tekkinud juba esimesed kliendid ja mõte oma ettevõttest hakkas järjest rõõsamat jumet võtma. "Abikaasa oli see inimene, kes ütles, et kui sa juba teed seda ja inimesed ostavad, siis äkki võiks…" meenutab ta.

Tänaseks on Hallikul lõpusirgel EKA ehtekunsti doktorikraadi omandamine ja seljataga viis aastat eduka ehtebrändi juhtimist. Oma ettevõtte juhtimine, brändi arendamine ja toodete disainimine on küll nõudnud oma kooliraha ja paari puuatäie soola manustamist, aga see käib ju asja juurde.

Üks ei välista teist

Kuna EKA õpetab kunstnikele eelkõige seda, kuidas olla kunstnik, tuli ärilised teadmised ise juurde hankida. Hallik kinnitab, et vastupidiselt populaarsele stereotüübile kunstnikust kui pilvedes hõljuvast boheemlasest ei olnud ettevõtja rolli astumine tema jaoks kuigi võõristav üleminek. Tõepoolest - Hallikuga oma brändi arendamisest ja ettevõtte senisest äritegevusest rääkides on ta enesekindel ja veenev ning kinnitab, et on õppinud ka seda poolt oma tööst hindama.

"Kunstnik võib ju ka olla äritegelane," kinnitab ta. "See on natuke romantiseeritud pilt kunstnikust: et ta saab teha, mida tahab ja on kõiges vaba, aga tegelikult tihti nii ei ole. Mõnikord võib ka nii olla ja see ei ole omakorda ei halb ega hea," mõtiskleb Hallik.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autogeenius, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.