Suur lugu

Suure hüppe teinud Kriss Soonik-Käärmann: oma äri juhtimine on üksildane koht, kus olla

Kriss Sooniku pesubrändi looja ütleb, et oma äri kursi hoidmine on nagu Ameerika mäed: mõni päev on parem, teisel tunned, et ei ole milleski piisavalt hea.Foto: Scanpix

Kuidas saab tüdrukust, kes ei oska joonistada, nimekas disainer ja ettevõtja, kes viib väikese Eesti pesumoe maailmakaardile? Praktilise meele toel ja kõiki raskusi, hambad ristis, ise-ise-ise kummutades.

PRO tellijale

Kriss Sooniku luksuspesubrändil on olnud hea aasta. Seda hoolimata mitme edasimüüja tegevuse lõpetamisest. Vahemeeste kadumisega on brändi ärilisel ja loomingulisel juhil võimalik lõpuks teha seda, millest on kogu aeg unistanud: laiendada oma tootevalikut täpselt selles suunas, kuhu kõhutunne juhatab. Ja olenemata sellest, et mugavate traadivabade rinnahoidjate loojana saab Kriss Soonik-Käärmann end täna pesumoe trendiloojaks ja pioneeriks pidada, tuleb temalgi võidelda igapäevaselt oma kõige karmima kriitikuga: iseendaga.

Tihti on moebrändide loojatega nii, et kõigepealt ollakse disainerid ja siis õpitakse töö käigus äritarkusi juurde. Sinuga läks vastupidi, läksid ülikooli ärikorraldust õppima, moekooli alles hiljem. Kust sul see teadmine tuli, et oskasid juba keskkooli lõpus näha, et sinust võiks saada ettevõtja?

Mina sain suhteliselt hilja oma elus teada, et mul üldse mingisugune loovus sees on. Enne olin ma ikkagi täiesti saamatu: joonistada ei osanud, õmmelda ei osanud — ma ei osanud tegelikult midagi oma kätega teha. Aga mulle olid alati meeldinud riided ja teistmoodi riides käia. Ma olin väga realistlik ja väga praktiline, olen seda ka täna oma disainides. Ma teadsin, et kuna ma ei oska joonistada, siis mu ainuke viis läbi lüüa on ise midagi teha. Keegi ei võtaks mind ju sellisena tööle! Nii et alustasin ärist.

Noored on ikka naiivsed ja julged. Mina olin ka. Aga samas kartsin ma kohutavalt, mida teised arvavad. Ja kuidas sa saad olla disainer, kes ei oska joonistada? Ma lugesin küll raamatut näiteks Armanist, kes ei osanud ka joonistada, aga Eestis olles oleks ma võib-olla aja möödudes mõelnud lihtsalt, et nojah, ma ei ole ju piisavalt hea… Ent ma kolisin Londonisse ja sain tuttavaks kõigi omasugustega — disaineritega, keda ma tundsin juba nende loomingu poolest ja kes ka ei osanud joonistada. Lõpuks polegi vahet, kas sa tuled loovtaustaga ja pead õppima äri juurde või tuled äritaustaga ja pead õppima loovpoole ära — kõik me ju pidevalt õpime ja peamegi arenema.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autogeenius, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.