Eelmisel nädalal teatas transpordiamet, et lükkab ehitushindade tõusu ja ehitusmaterjalide tarneraskuste tõttu edasi ligi 50 selleks aastaks kavandatud teeobjekti ehituse. Samuti otsustas amet, et katab teedeehituses tõendatud hinnatõusu korral kulude kasvu kuni 4,6 protsendi ulatuses.
Pertensi sõnul ei kata riigi kompensatsioon kogu hinnatõusu, mis küünib 20 protsendini ja isegi üle selle. See aga tähendab, et taristuehitusfirmade projektid on kahjumis ja kaua niimoodi tegutseda ei suudeta.
“Kui see olukord jätkub, siis ootavad ees koondamised, mis tekitab riigile omakorda koormuse. Samuti tekib hulk muid ilminguid: kõik jäävad kõigile raha võlgu, mingi aja möödudes läheb võib-olla keegi pankrotti ja on hulk klaarimist, mis mõjub kogu Eesti majandusele, mitte ainult meie mänguväljakule,” kirjeldas Pertens, kes on ka taristuehituse liidu juhatuse esimees.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus:
- Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
- Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
- Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
- Soovi korral ajakiri Digi paberil.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.