Suur lugu

Tippinvestorite rahastatud Levila portaali juht: raha jätkub veel aastaks, mis siis saab, ei tea

Levila puhul on küll tegemist osaühinguga, kuid sisuliselt tegutseb see nagu fond, mis küll investeerib, aga kasumit ei teeni, ütleb Levila asutaja Daniel Vaarik.FOTO: Scanpix Foto: Dmitri Kotjuh/ Järva Teataja
PRO tellijale

“Suvi oli meile väga raske. Kliimateemalise loo tõttu pandi meie sotsiaalmeedia kontod klõps kinni. Suurte pingutustega õnnestus need uuesti avada. Reklaamkonto jaoks läks selleks mitu kuud,” räägib Daniel Vaarik, kes on juba kaks aastat vedanud ajakirjandusvormidega eksperimenteerivat meediaettevõtet Levila.

Levila artikleid on selle aja jooksul edukalt avaldanud suuremad päevalehed, nende päevakajalisi kuuldemänge on kuulnud kümned tuhanded inimesed Vikerraadios. Õhtulehes avaldatud lugusid luges sealse statistika järgi isegi 100 000 inimest.

Daniel Vaarik on menukate lugude üle uhke: need on inimesi mõjutanud ja teinud kuuldavaks kümnete tuhandete inimeste elu keskmes olevad probleemid ja mured, mis muidu jäänukski kuulmata. Kuid ka väljakutseid on väga palju. “Me oleme nii palju mööda pannud, et…” mõtiskleb Vaarik kanali käekäigu üle. “Ma küll magan hästi ja arvan, et Levila on teinud head tööd. Aga kui palju me oleme teinud töömahukaid projekte, millest inimesed ei teagi, et need on valmis saanud. Kui mõne loo puhul, kus väga palju vaeva nähtud, tuleb ainult paar tuhat lugemist, siis on see küll pettumus,” kirjeldab ta.

Lugejaid võiks olla rohkem

Ühel keskmisel Levila lool võiks lugejaid-kuulajaid-vaatajaid olla siiski praegusest enam, soovib Vaarik. Tõsi, igal uuel tulijal on võrgustunud maailmas oma keskkonda üles ehitada üpris raske, kuid projekti alustades oli tegijatel ettekujutus, et nende portaali hakkab jälgima rohkem inimesi, kui praeguseks saavutatud on.

Veebiajakirjandus toetub suuresti sotsiaalmeediale, aga Levila jaoks tekitab see omajagu probleeme. Sotsiaalmeedias on Levilal jälgijaid oodatust vähem: Instagramis 1500 kandis, Facebookis on püsivalt oma ustavust “Meeldib”-nupuga kinnitajaid 6000. “See võiks olla suurem ja kasv kiirem,” ütleb Vaarik, tuues välja, et hea sotsiaalmeedia toimetaja palkamine on küllaltki suur väljakutse.

Nagu artikli alguses mainitud, on Levila-sugusel, väga tundlikke ühiskondlikke teemasid tõstataval ja süvitsi analüüsival väljaandel sotsiaalmeedias vahel keeruline hakkama saada. “Sotsiaalmeediaettevõtted ei suuda seal toimuvat modereerida. Sõelumine käib mingite üksikute sõnade põhjal. Kui sinu loos on midagi, mis ei vasta nendele kriteeriumitele, siis tõuseb seal kuskil kohe lipuke püsti ja kontole saadetakse hoiatus või pannakse see päris kinni. Teatud mõttes on tegemist tsensuuriga,” pole Vaarik rahul.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.