Suur lugu

Töötab küll: Woola ja Kaubamaja 40 000 villaümbrikku tõestavad, et saab ka ilma plastikuta

Woola tiimi juhib Setomaa juurtega Anna-Liisa Palatu (keskel).Foto: Woola
PRO tellijale

Setomaa juurtega roheidu ja Eesti vanima kaubamaja koostöö on tõestuseks sellest, et “rohepööre” ei pea olema vaid tühi loosung. Ehkki mõlemad ettevõtted möönavad, et traditsioonide ja rohelise innovatsiooni sidumisest on turunduslikus mõttes kummalegi poolele palju kasu olnud, aitavad Woola villaümbrikud ka päriselt plastikut vähendada.

Eelmine aasta oli Woola aasta. Mullikilele jääkvillast alternatiivi tootev idu kaasas korraliku rahasüsti Bolti ja Pipedrive’i asutajatelt, võitis Euroopa parima roheidufirma tiitli ja sai kaks olulist preemiat Eesti Startup Auhindade jagamisel.

Aasta jooksul jõuti tootearendusest investeeringute kaasamiseni ning esimese tuluni välisturgudel. Tootmisest üle jääv vill ehk 90% lambavillast, mis muidu prügimäel või maa all lõpetaks, jõuab Woola abil täna hoopis pakkematerjalide voodriks, asendades nii tavapäraselt kasutatavat plastikust mullikilet.

Kaubamaja otsis kolm-ühes partnerit

Ent Woola kärme jooks ei saanudki eelmise aastanumbriga otsa. Aasta alguses võttis roheidu villaümbrikud kasutusele Eesti kaubanduse lipulaev Kaubamaja, kes kasutab Woola tooteid praegugi e-poe tellimuste pakendamiseks.

Kaubamaja turundusdirektor Enel Kolk ütleb, et Woola pakendite kasutuselevõtmise otsus tehti lähtuvalt Kaubamaja püüdlustest järgida jätkusuutlikkuse põhimõtteid nii äri kui keskkonna vaates.

Kuna pakendamine on kaubanduses üks suurimaid plastikjäätmete tekitajaid, otsitaksegi ka Eesti vanimas kaubamajas nutikaid ja päriselt töötavaid lahendusi. Kolgi sõnul on e-poes olnud pakkematerjali vähendamine üsna keeruline, kuna paljud kaubad on õrnad ja pakendid peavad pakkuma kaitset purunemise eest. Samal ajal peavad need olema ka niiskuskindlad, et näiteks vihmase ilma korral tooted kannatada ei saaks.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.