Suur lugu

Uue töötaja kohanemine Helmese näitel. Sellest ei piisa, et juht ütleb: “Kui sul on mure, siis küsi!”

Helmese personalijuht Kaire Kaljuste.Foto: Erakogu

Kui varem tähendas uue tiimiliikme tulek majatuuri ja kontori kohvimasina hingeelu tutvustust, siis viimase aasta jooksul on värske töötaja üleminekuriituseks saanud uue nime lisandumine mõne chatiprogrammi listi. Helmese kogemus näitab, et uue virtuaalse ilma uued kombed on olnud väljakutseks ka ettevõtetes, kus suur osa tööst niigi arvutites ja online’is toimub.

PRO tellijale

Nagu pea kõikjal mujalgi, on tarkvaraettevõttes Helmes hakatud uusi töötajaid tervitama veebikeskkondades. Kuigi osa uute tulijate materjalide omandamisest toimus online'is ennegi, on muutus siiski märkimisväärne, sest pea sajaprotsendiliselt pole tiimiliikmeid veebis veel varem vastu võetud.

Uue töötaja infomaterjal

Helmeses algab uute töötajate pardale toomine selleks otstarbeks loodud "Welcome" materjalist, millega saab tutvuda veebis ja kus käsitletakse pea kõike, mis tulijat võiks puudutada. Helmese personalijuhi Kaire Kaljuste sõnul on kõigil liitujatel esimese tööpäeva jooksul kohtumine personaliosakonna töötajaga, kellega koos infomaterjal läbi vaadatakse ja tekkinud küsimustele vastused leitakse.

"Meie "Welcome" materjalis on sellises mõnuses vabas vormis kirjutatud, kuhu see inimene ennast lõpuks siis n-ö seganud on ja mis teda ees ootab," muigab Kaljuste. Ehk teisisõnu on seal erinevate viidete ja näpunäidetega püütud anda uuele töötajale ülevaade sellest, kuidas ning millistele põhimõtetele tuginedes ettevõte toimib, milliseid kokkuleppeid järgitakse.

"Seal on info on niimoodi lahti kirjutatud, et inimene võib selle ka üksi läbi lugeda, aga kui me selle koos üle vaatame, siis ma peatun mõne koha peal pikemalt ja annan natuke informatsiooni juurde, et ta ei peaks üksi pusima. Kuna ma tean, kus on inimestel läbi aegade kõige rohkem küsimusi tekkinud või mis meil on teistmoodi võrreldes kohtadega, kus inimesed on võib-olla varem töötanud, siis saan vastavalt ka tähelepanu juhtida."

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 3 € kuu:

Tutvumishind!

PRO tellimus

  • Piiramatu ligipääs PRO artiklitele.
  • Ligipääs investeerimisportaali Rikas Geenius artiklitele ja analüüsidele.
  • Ligipääs veel kümne Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autogeenius, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

23.99 € 3 € / kuu

Maksad esimesel kuul 3 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 23,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.