6 viisi, kuidas ettevõte saab lõigata kasu iseteeninduskassa kasutuselevõtmisest

Iseteeninduskassa abil saavad kliendid nautida poodlemise mugavusi järjekorras ootamata ja see omakorda aitab suurendada klientide rahulolu teenusega.Foto: Astro Baltics

Iseteeninduslahenduste kasutuselevõtt on viimaste aastate jooksul hüppeliselt kasvanud. Selle põhjuseks võib peamiselt pidada pandeemiat, aga ka klientide eelistuste muutumist, nõudlust mugavamate ja ajasäästlikumate lahenduste järele ning ettevõtete teadlikke valikuid müügitulu suurendamiseks ja kliendikogemuse parandamiseks.

Kaasaegseid makselahendusi pakkuv Astro Baltics avaldab 6 viisi, kuidas ettevõte saab lõigata kasu iseteeninduskassa kasutuselevõtust.

1. Täiustatud kliendikogemus

Iseteeninduskassa abil saavad kliendid nautida poodlemise mugavusi ilma järjekorras ootamata ja see omakorda aitab suurendada ka klientide rahulolu teenusega. Lisaks on iseteeninduskassade kasutajaliidesed ehitatud maksimaalse efektiivsuse eesmärgiga ning neid on klientidel lihtne kasutada.

Tasub märkida, et noored on igapäevaselt harjunud kasutama puutetundlikke nutiseadmeid, mis tähendab, et iseteeninduskassa kasutamine on nende jaoks loogiline samm.

Ostlemisel saab klient tegeleda mugavalt oma asjadega, näiteks rääkida telefoniga või kuulata kõrvaklappidest muusikat, ilma et peaks astuma vestlusesse klienditeenindajaga.

Oluline on ka mainida, et iseteeninduskassa kaotab keelebarjääri, pakkudes kliendile võimalust ostuprotsess läbida tema eelistatud keeles.

2. Lühemad järjekorrad ja suurem müügitulu

Iseteeninduskassa võimaldab lühema aja jooksul müüa rohkem, kuna kliendid ei pea järjekorras ootama. See omakorda võimaldab teha rohkem müüke ning teenida suuremat kasumit.

Iseteeninduskassa pakub tõhusaid võimalusi ka lisa- ja juurdemüügiks ehk upselliks. Upsell on tehnika, mida on jaemüügis kasutatud aastaid. Tegemist on müügitehnikaga, mille eesmärk on kliendile ostuprotsessis müüa juurde seotud tooteid või motiveerida klienti ostma kallimat toodet.

Seda tehnikat on iseteeninduskassas võimalik rakendada mitmel erineval viisil, näiteks soovitada ostukorvis asuvale tootele juurde teist toodet soodushinnaga, pakkuda garantiid või mõnda muud lisaväärtust.

Selle mooduse abil on võimalik suurendada müügitehingu väärtust ning pakkuda personaalsemat ostukogemust.

3. Kiired maksed

Iseteeninduskassad on disainitud pakkuma tavakassadest kiiremat ostuprotsessi. Kontaktivaba poodlemine tähendab, et klient saab oma kauba riiulilt kähku kätte ning tasub selle eest mugavalt iseteeninduskassas, kasutades endale sobivat maksevahendit.

Lisaks jätab iseteeninduskassa teie töötajatele rohkem aega teiste ülesannete jaoks, näiteks riiulite täitmiseks või klientide abistamiseks ja nende ostukogemuse parandamiseks müügisaalis.

4. Ülevaatlikum laohaldus

Iseteeninduskassa kasutuselevõtt annab ettevõttele lisavõimaluse ülevaatlikuks kliendi- ja laohalduseks, sest kogu ostudega seotud informatsioon liigub mugavalt otse majandustarkvarasse.

Kogutud informatsiooni alusel on ettevõttel aga võimalik paremini aru saada kliendikäitumisest ning ostutrendidest. Klientide ostukäitumise informatsiooni alusel on võimalik luua tulevikus turunduskampaaniaid ning tuvastada erinevaid juurdemüügi võimalusi.

5. Ruumisõbralik kompaktne ülesehitus

Võrreldes tavakassaga võtab iseteeninduskassa vähe ruumi, mis tähendab, et selle saab paigutada poe ruume arvestavalt sobivaimasse asukohta.

Siinkohal on oluline mainida, et müügipunktile asukoha valimine ning õigele kohale paigutamine mängivad väga olulist rolli maksimaalse efektiivsuse saavutamiseks. Asukoha väljavalimisel tasub mõelda poes toimuvale liiklusele, kassa nähtavusele ning ostude turvalisusele.

6. Lojaalsusprogramm, ülevaade kliendikäitumisest ning analüütika

Lojaalsusprogrammid on loodud selleks, et premeerida aktiivseid püsikliente. Iseteeninduskassas on võimalik seadistada erinevaid pakkumisi või klienditeekondi, mis suunavad kasutajat kontot looma, soodustusi aktiveerima või tagasisidet andma.

Nende tegevuste kaudu on võimalik suurendada lojaalsete klientide arvu, koguda tagasisidet toodete kohta, analüüsida ostuprotsessi kiirust ja teha lisamüüki.

Tööjõupuudus tähendas pikki järjekordi poes

2022. aasta novembris paigaldas Astro Baltics kaasaegse iseteeninduskassa Tartu Lõunakeskuses asuvasse Oomipoodi. Oomipoe tegevjuht Rein Nigul märgib, et suurim põhjus, mis iseteeninduskassa kasuks otsustati, oli tööjõupuudus, mille tõttu tekkisid ebameeldivad järjekorrad.

Miks tekkis vajadus iseteeninduskassa järele?

Kõige suurem põhjus oli tööjõupuudus, mis tähendas ka pikki järjekordi poes. Meie klientide seas on mitmeid poekülastajaid, kellel on vaja vaid ühte toodet ja kui mitu inimest on järjekorras, siis tihtipeale ei oldud valmis ootama ning lahkuti poest ostu sooritamata.

Millised on teie ootused seoses iseteeninduslahendusega?

Praegu on veel vara järeldusi teha. On näha et kliendid on hakanud iseteeninduskassat kasutama kuid selle osa on veel marginaalne. Kõik kaubad ei ole praegu iseteeninduskassas ka müügiks kättesaadavad ja siin saame kindlasti olukorda parandada.

Kui kaua on iseteeninduskassa juba töös olnud ning milliseid muutusi olete märganud? Kas on plaanis laieneda lahendusega ka teistesse poodidesse?

Iseteeninduskassat kasutame alates 2022. aasta novembrist ja kuna tegemist on värske lahendusega, siis veel monitoorime olukorda.

Lõunakeskuse Oomipood ei olnud disainitud iseteeninduskassa kasutamiseks, seega laienemisotsusega me hetkel ei kiirusta. Esmalt on plaanis suvel laiendada Lõunakeskuse Oomipoe kauplust, et muuta kaubad lihtsamini kättesaadavaks ja iseteeninduskassa kasutamine klientidele veel mugavamaks.

Iseteeninduslahendused leiad Astro Balticsist!

Kui soovid pakkuda enda ettevõtte klientidele kiiret ja meeldivat ostukogemust ning suurendada seeläbi müügitulu, tutvu Astro Balticsi pakutavate iseteeninduslahendustega veebilehel SIIN.

Küsimuste korral võta ühendust telefonil +372 628 0000 või e-kirja teel info@astrobaltics.eu.

Astro Baltics – tarkvara teejuht tulevikku!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!