Kui soovid, et värbamisele ei kuluks nädalate kaupa väärtuslikku tööaega, kasuta klassikalist seitset sammu.fFoto: Shutterstock

Soovid, et värbamine läheks nagu lepase reega ega kulutaks nädalate kaupa kogu sinu tööaega? Siis ära proovi aega üle kavaldada, vaid kasuta klassikalist seitset sammu. Lähenedes süsteemselt ei pea mõne eelneva etapi juurde tagasi pöörduma. 

Ühtlasi soovitame edasi liikuda selge plaani kohaselt ja üks etapp korraga, mitte käsitleda laekuvaid sooviavaldusi jooksvalt, sest tähelepanu ümberlülitamine on uskumatult kaval ajaröövel. Siin on 7 lollikindlat sammu värbamisprotsessi läbiviimiseks ja õigete, pikaaegsete kolleegide värbamiseks. 

1. Mõtle välja, mida ettevõte vajab. 

Mis on selle inimese väärtused, roll organisatsioonis ja tema töö eesmärgid? Milline on tema osa kogu äri seisukohast?

Kui Sa tead, millist sisulist väärtust hakkab otsitav töötaja pakkuma, on järgmised värbamisprotsessi sammud märksa lihtsamad. 

2. Pane kirja otsitava inimese isikuomadused ja loo ametijuhend. 

Kirjelda, milliseid iseloomuomadusi ja oskusi selles ametis vaja on. Kirjalikus ametijuhendis anna ülevaade kohustustest, eesmärkidest, kollektiivist ja ka töö tegemise kohast.

Kandidaadid pööravad neile kahele kirjeldustele palju tähelepanu ja siin põhjalikku infot andes saad meelitada just õiged inimesed kandideerima.

3. Vali kanalid, kus töökuulutust levitada. 

Võid levitada kuulutust organisatsiooni sees, tööportaalides, trükimeedias, sotsiaalplatvormidel või kasutada värbamisspetsialistide teenuseid.

Õige valiku tegemiseks mõtle, kui paljude inimesteni pead jõudma ja uuri, kus kanalites Sinu sihtrühm kõige sagedamini aega veedab. Kõige ajasäästlikumad viisid on värbamine ettevõtte seest ja tööportaalide kandidaatide andmebaasidest.

4. Tööta läbi laekunud avaldused ja vasta neile. 

Tuleta endale uuesti meelde, millist inimest otsid. Avalduste kiire läbivaatamine annab küllalt hea tulemuse, sest õige kandidaat on töökohast huvitatud ja toob seega oma sobivuse selgelt välja.

Usalda ka oma kõhutunnet – kui mõni inimene tundub sobivat, ehkki ei vasta kõigile nõudmistele, anna talle võimalus. 

5. Vii läbi intervjuud.

Olenemata sellest, kas viid intervjuu läbi klassikalisel moel või videosilla kaudu, annab hea ettevalmistus võimaluse saada kandidaadist parem ülevaade.

Pane endale kirja, milliseid teemasid plaanid käsitleda ja mõtle läbi, kuidas saada sisuline ülevaade kandidaadi erialaste oskuste ja kogemuste kohta. Ära unusta tekitada ka huvi tööandja vastu: rääkida organisatsiooni ja töökoha eelistest ja eesootavatest hüvedest. 

Võid intervjuule läheneda ka loominugliselt ja küsida kandidaadilt kavalaid küsimusi, et aru saada, kuidas kandidaat mõtleb. Lisaks saad loominguliste küsimustega ka jääd sulatada, et kandidaat tunneks end intervjuu ajal hästi.

6. Valmista ette leping ja tee valitud kandidaadile ettepanek tööle asuda.

Enne lõpliku valiku tegemist võta ühendust soovitajatega, uuri infot kandidaatide tausta ja tegelike soorituste kohta. Saadav info võib olla mõlemat pidi üllatav.

Töölepingu põhi on sul küllap olemas, aga toimiva vormiga saavad ka värbamisteenuse pakkujad aidata. Olles ette valmistanud lepingu ongi aeg parimale kandidaadile koostööpakkumine teha!

7. Muuda uue töötaja sisseelamine mugavaks.

Kas tead, kui palju loobumisi on esimestel päevadel ja kuudel? Selleks, et uus töötaja tunneks end turvaliselt ja kohaneks hõlpsalt töökoha, kollektiivi ja oma ülesannetega, leia keegi talle toeks.

Ole ka ise nii sõnades kui tegudes kättesaadav ja leia aega, et uue kolleegiga mitteametlikul moel mõtteid vahetada ja tema tagasisidet kuulata. 

Värbamisprotsessi läbiviimine ei ole lihtne. Kui soovid nõu pidada, kuidas leida inimest, kes just sinu organisatsiooni sulanduks või teha kiiret tulemuslikku värbamist defitsiitse tööjõuturu olukorras, ootame sind CV.ee tasuta nõustamisele. 

Viies aastas läbi ligi 400 värbamisprojekti, millest 94% on täies mahus õnnestunud, saame pakkuda edukaks tegutsemiseks nii tervikpilti kui ideid. Lähem info veebilehelt hr.cv.ee/noustamine

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.