Armastus on õhus: valentinipäev kasvatas küll e-poodide läbimüüki, kuid kingitused on veidi teistsugused

Just nutika turunduskampaania abil on võimalik e-poe läbimüüki märkimisväärselt suurendada.Shutterstock

Veebruarikuu esimese nädalaga tõusis traditsiooniliste valentinipäeva kingituste läbimüük e-poodides 11%. Outvio andmetel kasvavad müüginumbrid valentinipäevaks veelgi: eelmise aasta sama perioodiga võrreldes koguni 18% võrra.

Traditsioonilised kingitused on tagasi

Varasemalt populaarsed elamuskingitused nagu spaapaketid või reisid pole koroonapandeemiast tingitud ebakindluse tõttu enam kõige müüdavam kaup – e-poodide läbimüük on Outvio andmetel tõusnud eeskätt just traditsiooniliste füüsiliste valentinipäeva kingituste vallas nagu ehted, kosmeetika, parfüümid ja lilled. Just nutika turunduskampaania abil on võimalik e-poe läbimüüki märkimisväärselt suurendada.

“Praegust situatsiooni ilmestav ebakindlus mõjutab kindlasti seda, kuidas paarid valentinipäeva tähistavad. Seetõttu näeme, et keskmine tarbija on sel aastal otsustanud füüsiliste kingituste, mitte elamuste kasuks,” ütles Outvio tegevjuht Juan Borrás.

Tema sõnul pole tegemist vaid käimasolevale aastale omase trendiga. “Märkasime seda trendi ka juba eelmisel aastal, kuid mitte nii tugevalt. E-kaubanduse kiire areng on poodide müüginumbreid viimase aasta jooksul kõvasti kasvatanud,” kinnitas tegevjuht.

Paindlikkus tagab müügiedu

Eestis alguse saanud Outvio on eeskätt keskendunud e-poodide müügijärgsele protsessile ja ostukogemuse parendamisele. Ettevõtte hinnangul on oluline pidada silmas aina nõudlikumaks muutuva kliendi tarbimisharjumusi, sealhulgas paindlike tarnevõimaluste olemasolu, ostujärgseid reklaamisõnumeid, aga ka tellimuse esitamist, ilma et klient sealjuures konto looma peaks.

Borráse sõnul õnnestub läbimüüki suurendada eelkõige e-poodidel, kes kasutavad toodete tarnimiseks võimalikult paljusid erinevaid kullerfirmasid. “Läbimüügi suurendamiseks on väga oluline pakkuda paindlikke tarnevõimalusi, olgu selleks standardne või väga kiire ekspresstarne, kus viimasele hetkele jäetud ost toimetatakse kliendini sama päeva jooksul,” sõnas ta.

Outvio tegevjuhi hinnangul on järjest populaarsemaks muutumas ka tarnemeetod, kus klient saab valida endale sobivaima ajavahemiku, aga ka väga kiire kohaletoimetamine, kus toode jõuab ostjani kahe tunniga. “Outvio kasutamine võimaldab e-poel kasutada erinevate transpordifirmade teenuseid paralleelselt ning see on kindlasti väga suur konkurentsieelis,” lisas Juan Borrás.

Populaarsed lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.