Sisuturundus

E-kaubandus on jõudmas uude etappi, kus kliendid saavad ootustele vastavaid pakkumisi

Campys määratlevad ostjad-tarbijad ise ära, millised kaubad neile huvi pakuvad, nii et kaupmeestel ja teenusepakkujatel muutub nende toodetest huvituva kliendi leidmine palju lihtsamaks. (c) Foto: Shutterstock
Campys määratlevad ostjad-tarbijad ise ära, millised kaubad neile huvi pakuvad, nii et kaupmeestel ja teenusepakkujatel muutub nende toodetest huvituva kliendi leidmine palju lihtsamaks.Foto: Shutterstock

Augustis avaneb Eestis uus innovaatiline šoppamis- ja teenusteäpp, mis aitab kauplejatel ja teenusepakkujatel klientideni jõuda märksa efektiivsemalt ja tunduvalt väiksemate turunduskulutustega kui praegu. 

Campy nimelise äpi üheks vedajaks on pika ärijuhtimise kogemusega Andrus Raudsalu.

E-kaubandus on viimastel aastatel küll tohutult kasvanud, aga kauplemine käib ikka suuresti e-poodides nagu juba paarkümmend aastat. Mida seal parandada annab?

Klassikalisel šoppamisel on iseenesest väga konkreetne meelelahutuslik ülesanne: inimesed käivad poodides asju vaatamas, aga ei osta alati tingimata midagi. Väga suur osa sellest on viimastel aastatel e-kaubanduse näol kolinud internetti, aga sisulises mõttes pole seal Shopifyst saadik viimased 15 aasta jooksul mingeid revolutsioonilisi muutuseid olnud. Ostlemine kui ajaviide pole e-kanalites kaugeltki sama meeldiv kui poodides käimine, Campys kavatseme me aga selle tühimiku täita.

Milles see revolutsioon siis seisneb?

Praegu võtavad paljud hommikul telefoni pihku ja vaatavad, mis on vahepeal Facebookis või Instagramis toimunud. Omaette sotsiaalmeedialikku ostukeskkonda, mis oleks inimese jaoks ka personaliseeritud ja pakuks ostumõnu, aga kus oleks ka sõbrad, kellega ostude teemal suhelda ja kelle kasutajakogemusi jälgida, tegelikult pole. Campyst leiab klient kõik ühest kohast – suure valiku brände, tooteid, teenuseid ja personaalseid pakkumisi ning siin on ta sõbrad nagu mujal sotsiaalmeedia kanalites. 

Veebipoode on küll palju, aga igal äril on see omaette. Olemas on ka Facebooki tüüpi marketplace’id, aga need on pigem nagu pintsaku külge õmmeldud nööbid, kus ostlemine käib iga üksiku kaupleja põhiselt. Campy pakub aga tootepõhist ostlemist, kus kasutaja jaoks kogub algoritm kaupmeestelt-teenusepakkujatelt kokku ja kuvab teda huvitavad tooted, mitte ainult erinevad poekeskkonnad.

Tegime ka uuringu nii Z-põlvkonna liikmete kui 30+ naiste hulgas, kes on e-kaubanduse peamised sihtrühmad. Viisime läbi ligi sada fookusintervjuud ja meie üllatuseks lausa üle 90 protsendi inimestest leidis, et tegemist on väga ägeda asjaga. 

Kui nüüd konkreetsemalt vaadata kaupmeeste ja teenusepakkujate poolelt, siis millised on need mured, millele platvorm lahendust pakkuda saab?

Üks olulisemaid muresid on, kuidas tabada oma reklaamiga nii Z-põlvkonda kui millenniumipõlvkonda. See on aina raskem: telekat nad ei vaata, lehti ei loe, Facebooki jälgivad aina vähem ja internetis kasutavad lisaks ka tihti reklaame vältivat tarkvara.

Teine oluline teema on klientide tagasiside ja soovide väljaselgitamine. Kaupmehed ja teenusepakkujad teevad imetrikke, et teada saada, mida inimesed osta sooviksid. Praegu reklaam jälitab inimesi, püüab neile pakkuda seda, mida nad ei soovi. Mu üks sõber ostis endale Jeepi ja pärast jälitas Jeepi reklaam teda veel kuid hiljem. Aga autot ju väga tihti ei osta.

Campys on asi vastupidi: ostja-tarbija peab alustuseks ära määratlema, millised tooted ja teenused teda huvitavad. Kategooriatega saab soovi korral minna väga konkreetseks: spordirõivad, jooksusport, jooksutossud, Adidase jooksutossud ja nii edasi. Kaupmees ei pea enam huupi pakkuma ega kuskilt kalli raha eest andmeid ostma, nende kaup kuvatakse just neile inimestele, kes seda tõesti ka soovivad ja ootavad neid pakkumisi. 

Inimesed hakkavad saama neile ootuspäraseid pakkumisi. Campys saab määratleda väga konkreetselt, mis pakkumisi klient soovib saada ja mis pakkumisi ootab. See on kaupmeestele suurepärane võimalus teha pakkumisi, kus kliendid on selleks soovi avaldanud.

Väiksemate müüjate puhul sobib Campy platvorm ka väga lihtsalt kasutatava veebipoelahendusena, eraldi kodulehekülge teha polegi vaja. Ja kui ettevõte on kaalunud investeerida oma ettevõttepõhise äpi loomisse, mis on väga kulukas, siis Campy võtab ära ka selle valu, luues võimaluse koondada oma kampaaniad just siia ilma liigseid kulutusi tegemata. Campy loob ajaloolise võimaluse väikestel ettevõtetel silma paista ja olla nähtav oma pakkumistega nagu suurettevõtted. Võrdsustame suured ja väikesed ettevõtted.

Lisaks on saidil olemas väga lihtne kampaaniate loomise tööriistakast, mis peaks muutma elu lihtsamaks just väiksematel kaupmeestel. Mängulised kampaaniad on ka oluline meelelahutuslik osa, mis inimesi platvormil hoiab.

Ettevõtetele on kasulik kohe alguses Campyga kaasas, sest alguses ei ole pakkujaid kindlasti nii palju kui mõne aja pärast.

Campy avaneb ostjatele-tarbijatele augustis. Kuidas te olete mõelnud inimesed oma keskkonda tuua?

Meil on plaanis ostjate-tarbijate kaasamiseks kampaania. Selleks peab muidugi olema meie platvormil ka piisavalt kaupmehi.

Me oleme kindlad, et teeme täiesti uue e-kaubanduse vormi. Usume, et Campy läheb väga kiiresti massidesse.

Campysse tekib nii-öelda jagatud väärtustel põhinev kogukond, sest uus põlvkond tahab hoida oma ökoloogilist jalajälge väiksena, tahab, et tal oleks lõbus. Ta tahab ka kuhugi kuuluda, selles aitavad teda sotsiaalmeedia ja sõbrad, tahab oma aega otstarbekal viisil kasutada  ̶  head nõuanded sõpradelt aitavad teha ostuotsuseid. 

Meie juures aktiivsed kliendid, kes teevad oste, jagavad kampaaniaid sõpradega ja teevad muid tegevusi, hakkavad teenima Campy raha, nii et aktiivsematele on siin teenimisvõimalus. Samuti hakkame me igakuiselt välja loosima 1000 eurot kuus kümne inimese vahel, kes on keskkonnas aktiivsed.

Kui kaupmees või teenusepakkuja tahaks ka platvormi müügitööks ära kasutada, siis mida tegema peaks?

Selleks, et ühineda, tuleb meie kodulehel sisestada oma emailiaadress, sinuga võetakse ühendust ja sõlmime lepingu. Mitte midagi keerulist seal pole. Platvormile tulek on ettevõtetele tasuta.

Oma laosüsteemi saab Campyga siduda. Kui ta kasutab mõnda suurtest e-poe lahendustest, siis on võimalik Campyga ühendada ka neid. See muudab elu mugavamaks pigem suurtel müüjatel.

Nii et kui tekkis huvi, siis võtke julgelt meiega ühendust aadressil sales@campy.eu ja vaadake ka meie kodulehte.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.