Generatsioonid on erinevad: kuidas luua tööandja väärtuspakkumine vastavalt sihtgrupi põlvkonnale?

CV-Online (CV.ee) värbamisspetsialistide kogemused näitavad, et sõltumata generatsioonist või elupeatükist, kus teie sihtgrupp asetseb, on tööandja väärtuspakkumise kujundamine ning seejärel sihtgrupini viimine lahutamatu osa sobivate talentide ligimeelitamisel.Foto: Shutterstock

Erinevate põlvkondade ootused töökohale on tööturul küllaltki erinevad. Seetõttu on oluline sõnastada ja läbi mõelda ettevõtte väärtuspakkumine lähtudes just õige sihtgrupi ootustest.

Kuigi vanuse järgi ei saa alati tõmmata kindlaid paralleele, siis on enamasti noortel ning karjääriredeli alguses oleval generatsioonil alati teistsugused ootused võrreldes kogemustega, juba pere loonud spetsialistidega. Kuidas luua väärtuspakkumine vastavalt sihtgrupi generatsioonile ja ootustele?

Väärtuspakkumine nooremale generatsioonile

Noorem alles tööturule sisenev generatsioon on tavaliselt otsimas esimest töökogemust, sobivust tööturul ja võimalust anda oma karjäärile hoogu juurde. Neile meeldivad uued ja innovaatilised lähenemised ning aegunud väärtuspakkumine jääb tihti tahaplaanile.

Noored talendid soovivad vabadust, otsustamise võimalust ja digitaalseid lahendusi. Kõike seda tuleks kajastada ning selgelt väljendada ka tööpakkumisel. Ühtlasi soovib noorem generatsioon, et tema väärtused kattuksid suures osas ettevõtte omadega ning et ta saaks olla uhkusega ettevõtte brändisaadik. Samuti tahavad noored jutustada lugusid ja omada suuremat tähendust, kui lihtsalt tavalist ametikohta keskpärases ettevõttes.

Noorema generatsiooni kõnetamiseks kasuta sarnaseid märksõnu:

  • väärtused,
  • karjäär,
  • ühine eesmärk,
  • vastutus,
  • digitaalne töökeskkond,
  • paindlikkus,
  • innovatsioon,
  • areng,
  • missioon,
  • visioon,
  • meeskond,
  • kaugtöö,
  • oma aja peremees,
  • boonused vastavalt tulemusele,
  • isiklik areng,
  • ühised üritused,
  • nooruslik töökeskkond,
  • digitaalsed lahendused,
  • rohepööre.

Väärtuspakkumine vanemale generatsioonile

Aja ning kogemusega muutuvad töötaja väärtushinnangud, unistused ning ootused tööandja suhtes. Kuigi karjäär ja isiklik areng on endiselt tähtsal kohal, muutub tähtsamaks stabiilsus, turvaline töökeskkond ning omavaheline usaldus. Sellele teadmisele toetudes on võimalik kokku panna just neile elukogenud tööotsijatele sobilik väärtuspakkumine.

Näiteks paindlik tööaeg, kuid samas stabiilne töökeskkond on eriti oluline just peredega töötajate jaoks. Lapse huviringide logistika või haiguse puhul on vanemate jaoks tähtis, et neil oleks võimalik oma perekonna eest hoolt kanda. Samuti ootavad vanema generatsiooni töötajad koolitusi ja arenguvõimalusi, et kiirelt areneva ühiskonnaga samas tempos püsida ja arengutega kursis olla.

Kui noorem generatsioon hüppab tihti pea ees vette, siis vanem generatsioon vajab töökohal stabiilsust ning kindlaid tööülesandeid. Mitte seetõttu, et vanem generatsioon ei saaks ootamatustega hakkama, vaid nad lihtsalt teavad, mida nad oma töökohalt ootavad. Nad ei otsi enam kohta tööturul vaid on selle juba enamasti leidnud. Ära ei tasuks unustada ka kogenud töötajate vajadusega olla otsustavas rollis.

Vanema generatsiooni kõnetamiseks kasuta sarnaseid märksõnu:

  • stabiilsus,
  • usaldus,
  • paindlikkus,
  • koolitused,
  • pere ja töö suhe,
  • vastutus,
  • kindlad tööülesanded,
  • kindlus,
  • kogemused,
  • lapsehoid,
  • toetused,
  • lisapuhkus,
  • pikaajaline töösuhe,
  • otsustamise võimalus.

Sõltumata generatsioonist või elupeatükist, kus teie sihtgrupp asetseb, on tööandja väärtuspakkumine ja selle viimistlemine, kujundamine ning seejärel sihtgrupini viimine lahutamatu osa sobivate talentide ligimeelitamisel.

Soovid nõuandeid, kuidas luua tööandja väärtuspakkumine vastavalt sihtgrupi põlvkonnale? Küsi nõuandeid CV-Online’i kogemustega spetsialistidelt.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!