Kas tead, mis on geopeitus ja tooteviktoriin? Need on e-kaubanduse uued turundusnipid

Geopeitus seisneb kasutajate toast väljakutsumises ja teatud punkti kohale viimises. See on väga kasulik eriti selliste toodete-teenuste puhul, mida veebis turustada on keeruline. (c) Foto: erakogu
Geopeitus seisneb kasutajate toast väljakutsumises ja teatud punkti kohale viimises. See on väga kasulik eriti selliste toodete-teenuste puhul, mida veebis turustada on keeruline.Foto: erakogu

Šoppamine on alati lisaks praktilisele vajalike ja ihaldatavate esemete soetamisele pakkunud ka meelelahutust. Nüüd oleme aga jõudnud ajastusse, kus poes kaupa vaatamas, katsumas ja soetamas käimine ja turundamine on kolinud aina enam internetti.

E-lahendused ja internet pakuvad selleks tegelikult palju uusi võimalusi. Samas on sotsiaalmeediat tarbijamängude korraldamiseks kasutatud juba oma 15 aastat ja ei teeks üldse halba, kui pikalt kasutusel olnud formaate ja kanaleid värskendada. Selleks pakub platvormi näiteks Campy ostuäpp.

Siin ongi mõningad värsked ideed, kuidas oma toodete müügiks mängulisi kampaaniaid korraldada. Kasutajale peaks siin motivaatoriks olema siis mõni kingitus või soodustus.

1. Geopeitus 

Geopeitus tähendab seda, et inimene kutsutakse kodust välja mõnda paika külastama, et sealt seejärel ära peidetud QR-kood üles leida ja oma telefoniga sisse skännida.

Protsess on mitmeetapiline ja näeb laias laastus välja näiteks järgmiselt. Kui nupule “mängi” on ära vajutatud, saab kasutaja juhtnööri, kuhu ta täpsemalt jõudma peab. Tegemist võib olla mõne looduskauni või huvitava ajaloolise koha või konkreetsemalt kauba-teenuse müügikohale lähedal oleva paigaga.

Kui inimene on kohal ja asupaigast näiteks 50 meetri kaugusel, annab tema telefon sellest teada ja alata võib ruutkoodi otsimine.

Kolmanda etapina võib paluda inimesel seda kohta näiteks pildistada, olgu tegu vana mõisa või loodusvaatega. Parimatele võib pakkuda soodustusi või auhindu. Nii saab aga teha näiteks ka kampaania, mille abil endale vajalikke fotosid koguda.

Sedasorti mängud on kasulikud eriti selliste toodete-teenuste puhul, mille soetamiseks-kasutamiseks on vaja kodust välja minna. Näiteks võib bensiinijaam panna välja tasuta autopesu, kui klient tangib neil teatud summa eest. Mäng ise aga toobki inimese bensiinijaama juurde kohale.

2. QR-koodi jaht internetis

Selle mängu jaoks on QR-koodid peidetud internetisaitidele, kuhu kaupmees soovib internetis inimesi viia. 

Nii võib kood olla peidetud näiteks ettevõtte Instagrami või Facebooki lugudesse. See aitab lehele juurde tuua vaatajaid-jälgijaid. Niisugune lahendus sobib eriti hästi näiteks neile, kellel on väga hea sotsiaalmeedia sisu, mida tahetakse võimalikult suurele auditooriumile näidata. Samuti saab nii panna inimesed näiteks ettevõtte kodulehte põhjalikumalt uurima.

Teine võimalus: kood tuleb peita kuhugi kodulehele, mis tuleb kasutajal läbi kammida. Samuti võib koodi peita ära ettevõtte blogisse.

Võib nõuda vaid ühe koodi leidmist või ka mitme koodi jahtimist, sealjuures uusi vihjeid pärast iga etapi läbimist jagades.

Võimalusi, kus seda kasutada on väga palju ja iseenesest sobib see igale tootele ja teenusele. 

Seda võimalust saab ära kasutada tellimusele lisaks tootenäidiste saatmiseks. Näiteks kosmeetika puhul võib see olla väga kasulik nipp, sest selles valdkonnas on palju visuaalset materjali, mida internetis on hea kuvada. Niii saab panna inimestele, kes veebimaterjalid QR-koodi otsides läbi käivad, auhinnana lisaks ostetavale kraamile kaasa näiteks ka testeri.

3. Video ja kodulehe kohta viktoriinile vastamine

Turundajad toodavad väga palju materjale oma toote ja teenuse kohta, olgu see promovideo või veebikülje avaleht. Kuidas aga neid inimesteni viia?

Samuti on näiteks seadmetel, olgu see pesumasin või kohviaparaat, tihti selliseid funktsioone, mida niisama lihtsalt kasutama hakata ei osata. Elektroonikapoodidel on tihti probleemiks, et tooted tuuakse tagasi öeldes, et need ei tööta, kuigi klient ei oska tegelikult neid lihtsalt kasutada. Kui anda kaasa paks manuaal, siis sellest ei pruugi kasutaja jõud üle käia. 

Lahendus olekski panna kasutaja mänguliselt kasutusvideot läbi vaatama. Seejärel peab ta õigesti vastama video või lehe kohta käivale valikvastustega küsimustikule. Näiteks võib küsida uue nutitelefonide müügil, millised on seal uuendused, millised kaamera eripärad. 

Selle mängu puhul on oluline, et video oleks piisavalt hästi tehtud, huvitav, äge vaadata ja mitte üle paari minuti pikk.

Tehniline lahendus olemas

Kõik need mängude puhul saab soovi korral piirata ära osalejate ja auhinnasaajate arvu, samuti aja ning nende täitumisel kampaanias osaleda enam ei saa. Samuti on võimalik korraldada ka pikki kampaaniaid, kus saab osaleda suur hulk inimesi ja ka auhinnad on suured, näiteks fotoaparaat või tuntud lõhnaõlimark.

Iseseisvalt on selliste mängude jaoks tehnilist võimekust muidugi keeruline ja kulukas luua.  Selleks pakub võimaluse aga Campy ostuäpp.

Veebis on turundajatel olnud seni ka mängulisi kampaaniaid keeruline levitada. Need on kipuvad praegu olema kohmakad ja näiteks Facebook-Instagram tõmbavad klientidele mängude kuvamist aina koomale. 

Campy ongi aga ostlemismeelelahutus, kuhu inimesed spetsiaalselt selleks tulevad. Campys saavad kasutajad neile meeldinud kampaania sõpradele soovitamise eest boonuseid. Erinevalt praegustest sotsiaalmeediakanalitest võimaldab see anda tõesti kvaliteetset tagasisidet ja alati positiivset reklaami, sest tõenäoliselt ei jagata sõpradega kampaaniat, mis kasutajale ei meeldinud, neid aga, mis toredad olid, saab näha suur hulk inimesi.

Populaarsed lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.