Kas teadsid? Just nii tagatakse veebiuuringute kvaliteet

2022. aastal viis Norstat üle Euroopa nii avaliku kui ka erasektori klientidega läbi enam kui 9 miljonit intervjuud.Foto: Shutterstock

Norstat on Eestis tegutsenud üle 15 aasta ning alates sellest on tegeletud ka eelvärvatud vastajate veebipaneeli inimeste värbamisega. Tänaseks on sel üle 26 000 aktiivse liikme, kellest enamik on värvatud juhuvaliku teel läbi telefoniuuringute. Avatud liitumist kodulehel ei pakuta – värbamine käib läbi kaheastmelise autentimise, et tagada kvaliteet ja välistada topeltkontode teke ning vaid rahateenimise eesmärgil vastamine.

Suur vastajate võrgustik aitab Norstatil pakkuda mahukaid, Eesti elanikkonnale üldistatavaid esinduslikke valimeid. Norstati andmekogumist ostavad uuringuid muuhulgas ka mitmed Eestis tuntud uuringufirmad.

Igaühele midagi

Norstati paneeli- ja äriarendusjuhi Kerli Schilfi sõnul on vastuste kvaliteedi ja vastajate motivatsiooni vahel nähtav seos. Sellepärast pakutakse vastamise eest võimalust teha annetusi näiteks SOS lastekülale ja Eesti metsloomaühingule. Organisatsiooni Weforest kaudu on aga võimalus istutada arengumaadesse sealse ökosüsteemi taastamiseks puid. Vastamise eest kogutud boonuseid on võimalik vahetada ka kinopiletite, Wolti krediidi ja erinevate kinkekaartide vastu.

Pidev töö käib selle nimel, et uuringutele vastamise kogemus oleks võimalikult kaasahaarav ja põnev. Rõhutatakse head võimalust ühiskondlikel teemadel ning tootearenduses kaasa rääkida. Paneeli liikmed on öelnud, et nende jaoks on Norstati küsimustele vastamine hea vaheldus.

Näiteks Jaanek Pärnumaalt ütles oma kogemuse iseloomustamiseks järgmist: 

Norstati küsimustele vastamine on hea vahepealne tegevus. Muidugi on oluline, et vastamise eest saab ka mingi kinkekaardi valida. Samas on ka mitmed meelepärased ja huvi pakkuvad teemad, milles saan ise kaasa rääkida,

Paneeli värbamisest

  • Algoritmid aitavad välja selgitada, milliste demograafiliste andmetega liikmeid oleks vaja. 
  • Kui kutsutud inimene soovib paneeliga liituda, peab ta oma identiteedi kinnitama. 
  • Algoritmid kontrollivad seost juba olemasoleva e-posti aadressi, paneelikonto või arvutiga. Samuti analüüsivad need kahtlaseid vastamismustreid, mis annavad märku, kui on alust arvata, et vastaja annab teadlikult läbimõtlemata vastuseid.

Allikas: Norstat 

Projektijuhi põhjalik töö = andmete kvaliteet

Uuringute andmed peavad olema hea kvaliteediga. Projektijuhil on protsessis väga oluline roll – töö peab olema väga põhjalikult tehtud.

On oluline märkida, et algoritmid saavad küll vähendada töötlemisel tekkivat kvaliteedikadu, kuid ei suuda kunagi muuta viletsat sisendit kõrgväärtuslikuks väljundiks. Projektijuht kontrollib ankeetide neutraalsust, vastajate korrektset proportsiooni Eesti elanikkonna tegelikke proportsioone silmas pidades ning annab tellijale vajalikku tagasisidet, saamaks võimalikult hea tulemus.

Norstat teeb omalt poolt kõik selleks, et nende liikmed vastaksid uuringutele korrektselt, esitaksid õigeid andmeid ning oleksid motiveeritud.

Kvaliteet on kõrge 

Norstati eesmärk on, et uuringuid ei täidetaks vaid auhindade nimel. Samuti ei tee paneeli liikmed seda tööna. Schilfi sõnul on tegemist justkui toreda hobiga, mis liikmetele päriselt meeldib. “Klient võib olla kindel, et vastused on usaldusväärsed ja oleme omalt poolt teinud kõik, et hoida nende kvaliteeti,” täpsustab Schilf.

2022. aastal viis Norstat üle Euroopa nii avaliku kui ka erasektori klientidega läbi enam kui 9 miljonit intervjuud. Norstati kliendid sõltuvad olulise ülevaate saamiseks kvaliteetsetest andmetest, mis on Norstati jaoks äärmiselt vastutusrikas ülesanne. Kvaliteedi tagamise nimel käib pidev töö.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.