Bolt Business on viimastel aastatel kasvanud üheks eelistatumaks transpordilahenduseks, mida kasutab Eestis aktiivselt üle 7000 ettevõtte ja asutuse nii era- kui avalikus sektoris. “Nelja aasta jooksul oleme võitnud rohkem riigihankeid kui ükski teine taksoettevõte,” ütleb Bolti müügijuht Gerhard Spitsak. Milliste nippidega Bolt n-ö klassikalistelt taksofirmadelt kliente üle lööb?
Paljud taksofirmad väljastavad veel tänapäevalgi ettevõtetele kulukaarte, mida peab töötajate vahel laiali jagama. Töötajatel tuleb peale igat sõitu koguda tšekke ja täita kuluaruandeid. “See on tüütu protsess ja keskmiselt kulub ühe aruande peale 20 minutit. Kui ettevõttes on sada töötajat ja igaüks teeb kasvõi ühe sõidu kuus, kulub aruannete täitmise peale kokku üle nelja tööpäeva,” sõnab Spitsak.
Bolt Businessi täislahendus on aga kaasaegsem, lihtsustab raamatupidamist ja aruandlust. Boltiga on alati näha, kes kuhu sõitis, kui palju see maksis jne. Pole ohtu, et taksotšekk tuulega näpust lendab või taskupõhja ära kaob. Maksed lähevad maha otse firma kaardilt või saab tasuda koondarve alusel kord kuus. “Töötaja vaatest on suur pluss, et ei pea oma raha nii kauaks kinni panema, kuni kuluaruande esitad ja raamatupidaja summa tagasi kannab,” räägib Spitsak.
Mõeldud on ka selle peale, et keegi maksemeetodit ei kuritarvitaks. Piirata saab nii sõitude arvu kui kellaaegu, et keegi näiteks reede öösel firma raha eest klubist koju ei sõidaks. “Nii saad arvestada, et eelarve on korrektne, kõik on kontrollitud ega pea aktiivselt silma peal hoidma,” ütleb Spitsak.
Suurte ettevõtete jaoks on kasuks seegi, et teenust saab kasutada väljaspool Eestit. Bolt pakub ärikliendi lahendusi kõigis riikides, kus ettevõte tegutseb – peamiselt Euroopas ja Aafrikas, aga ka riikides nagu Tai, Saudi Araabia, Gruusia, Araabia Ühendemiraadid, Ecuador ja Paraguay. Kokku tegutseb Bolt 50 riigis ja enam kui 600 linnas üle maailma. “Sul on üks ja sama äpp, üks ja sama maksemeetod, üks ja sama koondarve ettevõtte jaoks,” teeb Spitsak asja puust ja punaseks.
Teenuste hulka kuulub tänaseks ka Bolt Drive ja toidu kohalevedu Bolt Foodiga.
Omniva teeb Boltiga ligi 2000 sõitu kuus
“Hiljuti täitus Eestis 7000 aktiivset ettevõtet, kes kasutavad meid – see on Eesti kohta suur number,” sõnab Spitsak. Vähem kui viie aastaga on Bolt Business võitnud üle 60 riigihanke. “Nüüd tuleb juba ette, et meid kiidetakse teistele riigiasutustele, kuna meil on kogemus olemas.”
Hanke Omnivat teenindada võitis Bolt tänavu augusti lõpus. See on tähtis koostöö, kuna Omniva on üks suuremaid potentsiaalseid kliente Eestis. Ühes kuus teevad nad Boltiga ligi 2000 sõitu.
“Kliendi integreerimise protsess, mis meil Omnivaga oli, oli väga kiire: kõik erinevad kontod, hulk kasutajaid, piirangud ja limiidid seadistasime valmis mõne päevaga. Kui vaatame seda protsessi kliendi poole pealt, ei pea nemad midagi tegema – kogu töö tehakse nende eest ära,” räägib Spitsak.
Boltil on olemas ärikliendihaldur, mida paljud teised taksoettevõtted ei paku. See tähendab, et ei pea klienditoele kirjutama, vaid kogu aeg on olemas kohalik inimene, kes jagab teemat ja oskab probleemi kiirelt lahendada. “Kui äriklient vajab mingit erilahendust, on meil selle jaoks inimesed olemas, saame kohandada meie teenust just näiteks Omniva jaoks,” toob Spitsak näite.
“Tänapäeval ei taha keegi helistada”
Tallinna Lennujaam on Bolt Businessi klient olnud tänavu märtsist. “Lennujaam on väga eriline klient selle poolest, et nende töötajad peavad olema täpselt õigel ajal kohal – olgu selleks check-in’i avamine või lennuki väljumiseks vajalike tehniliste protseduuride tagamine. Näiteks peab turvavärava töötaja olema tööl enne esimesi reisijaid, et tagada sujuv läbipääs, või maandumiseks valmistuva lennuki mehaanik jõudma platsile täpselt määratud ajaks. Iga viivitus võib mõjutada reisijate kogemust ja lennujaama toimimist. Seetõttu on täpsus ja usaldusväärsus nende jaoks hädavajalik. Peamiselt kasutavad nad ettetellitud sõite,” räägib Spitsak.
Tavaliselt jõuab ettetellitud takso kohale juba varem. “Juhul kui oled valmis, saad kohe autosse istuda ja tööle sõita,” sõnab Spitsak. Taksofirmasse selle jaoks helistama ei pea, vaid kõik käib mugavalt äpi kaudu. “Tänapäeval ei taha keegi helistada, kõik üritavad sellest eemale hoida. Ei pea otsima telefoninumbrit, kuhugi helistama ega isegi juhiga rääkima. Kui takso on ette tellitud, saad rahus magama minna ja tead, et auto on õigel ajal kohal,” räägib Spitsak.
Kui Eestit ei taba just uputus, tornaado või maavärin, jõuab auto kohale 100-protsendilise kindlusega. “Seni pole olnud ühtegi probleemi,” kinnitab Bolt Businessi müügijuht. Kui siiski peaks midagi juhtuma, on Bolti tiim Tallinnas kohapeal olemas ja valmis aitama.
“Ettevõtte seisukohalt on meile väga oluline, et meie töötajad jõuavad õigel ajal ning turvaliselt nii tööle kui ka pärast koju – Bolt on meile selle koha pealt väga suureks abiks,” sõnab Tallinna Lennujaama kliendisuhete juht Lauri Lõo.
Võrdluses n-ö klassikaliste taksofirmadega tõstab Lõo Bolti peamiste tugevustena esile taksode ettetellimise funktsiooni, mugava portaali administratiivfunktsioonideks ning lihtsasti kasutatava äpi taksode tellimiseks.
Koostöö Omniva ja Tallinna Lennujaamaga ilmestab hästi, kuidas Bolti teenused muudavad ettevõtete ja ka riigiasutuste logistika lihtsamaks, kiiremaks ja kuluefektiivsemaks. Kui tunned huvi kaasaegsete lahenduste vastu, loo ettevõttele konto SIIT või võta ühendust otse Bolt Businessi müügijuhiga meiliaadressil gerhard.spitsak@bolt.eu. Koodiga GEENIUS10 saad kümme esimest taksosõitu 50% soodsamalt.