Sisuturundus

Külmkapp hotelli, pann väliüritusele: Eesti “Alibaba” riiulitelt leiab juba üle miljoni toote

Internetis ostlemine.Foto: Shutterstock

Hotelli- või restoranipidaja üks suuri muresid on alati see, kust kaup hea hinnaga ja kiiresti kätte saada. Head lahendust pakub meie oma ettevõte Merxu, kelle vahendusel jõuab ainuüksi Eestis klientidele üle miljoni toote. Kuidas nad seda teevad? 

Seitsmes riigis, sealhulgas ka Eestis, tegutsev Merxu ostu- ja müügiplatvorm loodab lähiajal kasvatada oma klientuuri veelgi ja nagu nad ise märgivad, siis nende trumbiks on see, et keskendutakse ainult ettevõtetele. 

Merxu Eesti tegevjuht Kaido Raja märgib veel, et nende platvormil ei saa ükski ettevõte enne osta ega müüa, kui ei ole läbitud tõhus kontroll. “Enne ei saa end meie keskkonda registreerida, kui ei ole kontrolli läbitud ega heakskiitu saadud. Teiseks ei ole olemas ühtegi teist sellist suurt business to business marketplace’i, mis koondaks nii paljusid tooteid korraga ühte kohta,” rõhutas ta.

Hea ja kiire võimalus küsida otse müüjalt

Raja toob näiteks Amazoni, mis on ka võimas marketplace, kuid mille suunitlus ei ole puhtalt ärilt ärile. Merxule on eeskujuks Alibaba, mis on üle 20 aasta edukalt tegutsenud buisness to business turul. Sellest on näiteks välja kasvanud eestlaste hulgas väga tuntud Aliexpress.

“Innustame ettevõtteid omavahel suhtlema ehk me ei varja kontakte vaid kutsume neid omavahel suhtlema läbi Merxu enda sõnumikeskkonna. Näiteks tahad osta panni. Sama pakkumise lehe kaudu saad võtta ühendust otse tootjaga ja küsida kõike, mis huvi pakub,” selgitas Raja.

Üks Merxu kliente on Pärnumaal Audru osavallas tegutsev Mamm&Frukt OÜ, mis tegeleb lisaks käsitööveinide tootmisele peamiselt just vanas mõisahoones ürituste korraldamise, suvise kohvikupidamise, kontsedipaiga ja seminaride läbiviijana. “Meie ostsime läbi Merxu erinevaid horeca seadmeid, külmkappe, pliite, nõudepesumasinaid ja muid seadmeid ka,” rääkis Mamm&Frukt OÜ omanik Helen Huberg

Tema sõnul valisid nad Merxu platvormi just seetõttu, et hinnad olid võrreldes teistega odavamad. Lisaks sobis Hubergi kinnitusel neile ka see, et platvormil tehakse klientidele erinevaid pakkumisi. “Näiteks on seal olnud ka rahatagastuse kampaaniaid ning tegelikult saimegi neilt parima hinnagarantii,” märkis ta.

Raja sõnul tähendab hinnagarantii seda, et kui ettevõte leiab kuskilt mõne asja odavamalt, siis nemad kompentseerivad vahe. 

Mis on horeca?

“Päeva lõpuks tähendab horeca kõike, mis on seotud toidu- ja hotellitööstusega. Kui me räägime siinkohal toidutööstusest, siis näiteks lähevad siia alla ka igasugused suurköögi seadmed, cateringile mõeldes käivad siia kõik asjad alates klapp-toolidest, pukklaudadest kuni laualinade ja nugade-kahvliteni välja. Hotellidest rääkides samamoodi käivad siia alla kõik samad tooted ja näiteks kasvõi pakendatud seebid, mille külastaja vannitoast leiab,” selgitas Raja. Tegelikult käib horeca juurde veel ka toit, kuid Merxu seda ei vahenda. 

Sajatuhande tootega kataloogid

Merxu ülesandeks ongi võtta üks klient ja viia ta kokku teisega. “Kõige lihtsam näide ongi see, et ettevõte, kes toodab või vahendab horeca tooteid, tuleb meie juurde ja paneb üles terve oma kataloogi. Ütleme näiteks, et tal on sada tuhat toodet ja siis ta panebki need kõik meie juures üles. Seejärel mõni Eestis olev ettevõte, kes neid tooteid vajab, saab pakkujate vahel valida,” kirjeldas Raja Merxu põhimõtet. 

Raja kinnitusel ei ole tegelikult kahte osapoolt üldse keeruline omavahel kokku viia. “Merxu platvorm teebki selle lihtsaks. Esiteks juba sellega, et me otsime ise üles ettevõtted, kellel on sellised tooted ja paneme need meie platvormile üles. Ja nii saabki tooteid otsiv ettevõte näiteks Merxu platvormilt asuda otsesuhtlusesse talle huvipakkuvaid tooteid pakkuva ettevõttega,” kirjeldas Raja. 

Ostja ja müüa saavad ühendust võtta ja otse suhelda platvormile ehitatud sõnumikeskkonnas. Merxu platvormil on Eestis selliseid kliente ja pakkujaid sadu. 

Klient tuleb ka Google’ist

Raja sõnul on kliendid nendeni jõudnud erinevaid teid pidi. “Esiteks muidugi vana hea Google. Kui klient midagi otsib, siis ta tõenäoliselt esimese asjana paneb selle toote Google’isse ja siis loodetavasti läbi selle tuleme ka meie esimeste pakkujate seas välja,” sõnas Raja. 

Suurem osa klientidest jõuab nendeni siiski läbi müügimeeskonna, kes tegeleb pidevalt uute klientide otsimisega. 

Merxu on veebipõhine kauplemisplatvorm Kesk- ja Ida Euroopa regiooni ettevõtetele, kes tegutsevad B2B sektoris – nii väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele kui ka suurtele üksustele. Merxu loob turvalise ärikeskkonna, mis ühendab kontrollitud ostjaid ja müüjaid ning võimaldab neil teha otseseid tehinguid või pidada läbirääkimisi. Merxu tegutseb Tšehhis, Eestis, Poolas, Leedus, Ungaris, Rumeenias ja Slovakkias. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.