Lao efektiivne haldamine võib sõltuvalt kliendi äriloogikast olla igapäevane väljakutse. Praeguses kiiresti muutuvas ja konkurentsitihedas ärikeskkonnas on ladude digitaliseerimine muutunud kriitiliseks sammuks, mis aitab tõsta efektiivsust ja tagada operatsioonide täpsuse.
Oleme Astro Balticsiga alates 1998. aastast olnud ettevõtetele usaldusväärseks partneriks, auditeerinud äriprotsesse ja keskendunud tervikliku majandustarkvara arendamisele.
Meie laialdane kogemus on võimaldanud tuvastada korduvad kitsaskohad ja selles artiklis avaldame viis väljakutset, mis tihti auditeerimise käigus esile kerkivad, ning anname nõu, kuidas neid lahendusi tarkvaraliselt rakendada.
1. Puudub laoühikute reaalajas teisendamine
Ettevõttes on olukord, kus materjal tuleb lattu võtta ühes mõõtühikus, aga väljastada ja arvestada teises, hoides omahinna ja laoseisu täpsena.
Lao põhimõõtühik on klassikaliselt tükiline arvestus, aga erinevates protsessides soovivad osakonnad saada samaaegselt ladu arvutada nii meetrites, kuupmeetrites, liitrites, kilodes, kastides jne.
Automaatne ühikute teisendamine võimaldaks hallata ladusid erinevates mõõtühikutes, vähendada halduskoormust ja säilitada täpsuse kõikide osakondade tööprotsessides.
2. Materjalide ja kaupade jälgimiseks puuduvad detailsed andmed
Kaupade ja materjalide jälgitavus ning aruandlus on üks klassikaline murekoht, millega paljud ettevõtted kokku puutuvad.
Võimalusi kaupade arvele võtmiseks on tegelikult mitmeid, näiteks tööstuses levinud partiiarvestuse süsteem või kaubandusettevõtetes tuntud FIFO meetod.
Partiide kirjeldamine teeb vigaste toodete tuvastamise ja tagasikutsumise lihtsamaks, parandades reklamatsioonide lahendamist, ning FIFO jälgib, et vanemad kaubad poelettidele seisma ei jääks.
3. Ostujuhid peavad tegema otsuseid kõhutunde järgi
Mitmetes ettevõtetes on kitsaskohaks olukord, kus ostujuhid peavad tegema otsuseid ilmateate või kõhutunde järgi. Selle tulemusena on laovarusid liiga palju, kuid tellimuste täitmiseks napib materjale.
Selleks, et hoida kokku ostujuhi aega, vältida üle- ja alatellimisi ning anda ülevaadet sesoonsusest ja kavandatavatest kampaaniatest, on tarkvaradesse arendatud virtuaalsed ostuassistendid.
Ostuassistendid aitavad jälgida reaalajas laos olemasolevaid koguseid ja pakuvad ostujuhile välja võimalikke tulevasi tellimusi.
4. Kaupasid hallatakse laos jätkuvalt paberkandjatel
Kujutage ette olukorda, kus ettevõttes on kasutusel kaasaegne laotarkvara, kuid töötajad peavad endiselt aeganõudvalt paberite järgi orienteeruma.
Selleks, et laohaldust muuta ettevõtte jaoks efektiivsemaks, on välja töötatud abivahendid, mille läbi saab äriprotsessid muuta mugavamaks, täpsemaks ja kiiremaks.
Kui võtate kasutusele mobiilse laorakenduse, on võimalik kaupa kontrollida ja hallata ning jälgida lattu saabuvaid kaupasid, teha tagastusi ja inventuuri kordades kiiremini kui varem. Näiteks saab tooteid inventuuri ajal laos või kaupluses kiiresti ja mugavalt ribakoodide abil skaneerida ning saata info reaalajas otse majandustarkvarasse.
5. Puudulik integratsioon ettevõttes kasutusel olevate tarkvarade vahel
Täiesti võimalik on, et ettevõtte finantsjuht kasutab suurepärast raamatupidamistarkvara, kuid laohaldus jääb vajaliku funktsionaalsuse puudumise tõttu hätta.
Tsentraalse majandustarkvara puudumisel on väga olulisel kohal pakkuda integratsioone, et aidata klientidel saavutada maksimaalne efektiivsus.
Ühendades laotarkvara API ehk rakendusliidese kaudu teiste süsteemidega, saate pakkuda osakondadele ülevaadet toodete omahinnast, tagada laoplaneerimise võimekuse ning hoida õnnelikuna nii finantsjuhi kui ka laoinimesed.
Küsige kolmandalt osapoolelt tasuta ärikonsultatsiooni
Astro Balticsis töötame regulaarselt enam kui 400 kliendiga ja loome digilahendusi koostööpartneritele nii Eestis kui ka rahvusvahelistel turgudel. Aitame tuvastada kitsaskohad teie laoprotsessides ja pakume välja optimaalsed lahendused.
Võtke meiega ühendust kodulehe kaudu SIIN või helistage telefoninumbril +372 628 0000.
Astro Baltics – tarkvara teejuht tulevikku!
www.astrobaltics.eu