Sisuturundus

Lõpeta Facebookis raha raiskamine ja pane otsimootorid enda kasuks tööle. Kuidas kirjutada head sisu enda veebilehele?

Hea tööriistaga on veebilehe haldamine niivõrd lihtne, et saad ise keskenduda väärt sisu loomisele.Foto: Shutterstock

Facebooki reklaamidele võib raha kulutada lõpmatult, kuid tegelikult ei ole see sugugi mõistlik. Hästi kirjutatud ja kujundatud lood nimelt on võimsamad mistahes muudest turundustööriistadest. Seega – lõpeta Facebookis raha raiskamine ning pane oma äri kasvama seeläbi, et lood ja kujundad veebitekstid, mis panevad otsingumootorid sinu kasuks tööle ja toovad veebilehe otsingutes esile.

Millest alustada ja kuidas luua tekstid, mis oleksid maitsekalt kujundatud ning kavaldaksid SEO üle? Siin on mõned väärt juhised kodulehtede majutust pakkuva ettevõtte Voog spetsialistidelt.

1. Pane paika eesmärk ja mõtle läbi kõige tähtsam küsimus 

Esmalt, juba enne tekstide juurde asumist pead paika panema oma veebilehe eesmärgi. Eesmärk on oluline kahel põhjusel. Esiteks aitab see sul oma lehe külastajaid paremini suunata ning teiseks aitab eesmärk vältida veebilehe ebaolulise infoga ülekülvamist. 

Kõige suurem viga, mida sa veebilehel teha saad, on see, et kirjutad asjust, mis sulle olulised tunduvad. Et kirjutada tekstid, mis sind ka Google’i otsingutulemustes esile tõsta aitaksid, pead asetama end oma kliendi kingadesse. 

Kõik, kes su veebilehele varem või hiljem jõuavad, otsivad vastust mingile konkreetsele küsimusele. Sinu kui veebilehe haldaja jaoks on seega kõige tähtsam küsimus: mida mu veebilehe külastajad otsivad?

Et sellele vastata pead endale selgeks tegema, kes su potentsiaalsed kliendid üldse on. Veel parem – pane paika, millisele kliendisegmendile sa oma veebilehe suunad.

2. Segmenteerimine

Kindla kliendisegmendi ja sihtrühma määramine aitab hoida veebilehe sisu selge ja asjakohase. Lisaks võimaldab see sõnastada konkreetsed müügisõnumid, mis ka päriselt töötavad. Pea meeles, et sõnumid, mis kõnetavad kõiki, ei kõneta tegelikult mitte kedagi.

Et segmenteerimisega algust teha, küsi endalt järgmised küsimused. 

  • Millised on minu kõige kasumlikumad kliendid?
  • Mis on minu klientide kõige suurem probleem?
  • Millised minu tugevused on kliendile kõige olulisemad?
  • Millised on põhilised müügitakistused/vastuargumendid?
  • Mis on minu klientide jaoks oluline või millised väärtused neid kõnetavad?

3. Kuidas alustada tekstide kirjutamisega?

Enne kui ruttad tekste kirjutama, pea veel korraks hoogu! Kellele iganes sa oma veebilehe suunad, mõtle, kuidas nad sinu veebileheni jõuavad. 

Statistiliselt tuleb 30 protsenti veebiliiklusest otsingumootoritest. Seega tasub pidada plaani, kuidas Google’i abil oma saidi külastatavust tõsta. Enamik inimesi trükib Google’isse, kas konkreetse küsimuse või mõne tabava märksõna. Lisaks sellele on oluline aru saada ka Google’i missioonist – serveerida inimestele just seda informatsiooni, mida otsitakse.

See tähendab, et sinu ülesanne on nüüd välja mõelda, millised on need märksõnad, mis sinu äriga kõige paremini seostuvad. Oma tekstid peadki kirja panema just nendest märksõnadest lähtuvalt. Kõlab lihtsalt? Püsi veel siin ja loe edasi, sest tegelikult on asi veidi keerulisem kui paistab.

4. Märksõnade analüüs – sinu edu võti

Korralikult tehtud analüüsi abil leiad parimad märksõnad, mida sisu kirjutades kasutada. See tähendab, et pärast märksõnaanalüüsi oled välja sõelunud sellised, millega on sul võimalik tuua kõige rohkem inimesi Google’ist oma veebilehele. Aga kuidas seda teha?

Proovi näiteks Andrus Purde meetodit! Purde on pannud kirja, kuidas võiks teha märksõnanalüüsi, mida selle jaoks kasutada. Parimad märksõnad saad välja selgitada lihtsa valemiga: otsingute igakuine maht + madal konkurents + relevantsus = sisu, mida peaksite looma.

 Kui märksõnade analüüs on tehtud, ongi aeg asuda kirjutama tekste. 

5. Teksti kirjutamise praktilised soovitused

Kui hakkad sõnu paberile ritta sättima, soovitame meeles pidada üht lihtsat tõsiasja –

tegelikult ei loe sinu veebilehte mitte keegi ja parimal juhul lastakse sellest silmadega lihtsalt diagonaalis üle.

Aga mõned praktilised soovitused on järgmised. 

  • Väldi erialast “slängi” ja  keerukaid konsturktsioone ning kirjuta lihtsale inimesele.
  • Hoia tekstilõigud võimalikult lühikesed ja konkreetsed. 
  • Kirjuta nii palju kui vaja, kuid nii vähe kui võimalik.
  • Jäta lõikude vahele tühja ruumi. 
  • Kasuta teksti liigendamiseks pealkirju ja alapealkirju.
  • Kõige olulisem mõte anna edasi juba pealkirjas.
  • Lähtu kirjutamisel märksõnadest ja kasuta neid.

6. Teksti väljanägemine – kuidas valida font?

Veebilehte luues on väga oluline ka sobiva fondi ehk digitaalse kirjatüübi valik. Õigesti valitud font toob veebilehe sisu hõlpsasti lugejani, jäädes ise samal ajal üsna märkamatuks. 

Missugune on väärt kirjatüüp ja kuidas valida selline, mis ei oleks nii üldlevinud nagu Times New Roman ning millistest kirjatüüpidest lisaks Comic Sansile veel hoiduda?

Põhitõed on siin üsna lihtsad. Näiteks ei ole soovitatav kasutada ühel veebilehel liiga palju erinevaid kirjatüüpe. Enamasti soovitatakse piirduda kuni kahe, harvem kolme erinevaga. Fontidega liialdamine muudab veebilehe liiga kirjuks ja häirib lugeja keskendumisvõimet. Hea lihtne on kasutada läbivalt ühte või näiteks pealkirjas üht ja sisutekstide puhul teist fonti.

Pea siiski meeles, et seriifide ehk graafiliste elementidega kirjatüübid (näiteks joonisel olev PT Serif) on selgemini loetavad ja sobivad enamasti sisutekstideks paremini kui seriifideta (joonisel Open Sans) kirjatüübid. 

Dekoratiivsetest ja stiliseeritud fontidest võiks pigem hoiduda, ehkki mõnel veebilehel võivad need pealkirja või märksõnade esiletõstmisel tegelikult ka toimida.

Teksti stiliseerimine Voo platvormil

Veebilehele lisatud tekstid võiksid kokku sobida ka ülejäänud kujundusega. Vooga on see lihtne.

Voo platvormil saab tekstide toimetamiseks kasutada selleks spetsiaalselt mõeldud tekstihaldustööriista. Kogu veebilehe üldise disaini haldamine ja kirjatüüpide vahetamine toimub aga läbi disainitööriista menüü. 

Ehita enda veebileht koos Vooga

Voo disainitööriistas on juba olemas arvestatav valik seriifidega ja ka seriifideta fonte, mille hulgast leiad kindlasti endale meelepärase. Mitmed neist  (Open Sans, Lato, Ubuntu, Arvo, PT Sans ja PT Serif) on ka Google Web Fontsi veebilehtede jaoks soovitatud nimekirjas.

Ka uue fondi lisamine Voo platvormile võimalik ja selleks on tarvis kasutada rakendust Koodimuutja. Fondi lisamise kohta saad lugeda täpsemalt Voo veebilehelt siit.

Koli oma veebilehega Voo peale, siin on veebilehe haldamine niivõrd lihtne, et saad keskenduda hea sisu loomisele.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.