Mängutööstus: kuidas alustada oma mänguarendusettevõtte loomisega?

Foto: Pixabay

Mängutööstus on kasvav valdkond, mis pakub palju võimalusi loovatele inimestele oma unistuste mängude loomiseks. Mänguarendus on loov ja tehniline protsess, mis nõuab kirge, pühendumist ja valmisolekut pidevalt õppida ja areneda. Hea ettevalmistus ja tugev meeskond on eduka mänguarendusettevõtte loomise aluseks. Kui olete kirglik mängude kasutaja ning unistate oma mänguarendusettevõtte loomisest, on mõned olulised sammud, mida peaksite järgima.

1. Põhjalik uurimistöö

Enne ettevõtte loomist on oluline teha põhjalik uurimistöö mängutööstuse kohta. Tutvuge turu suundumuste, konkurentide ja sihtrühma eelistustega. See aitab teil paremini mõista, millist tüüpi mänge arendada ja kuidas neid turustada.

2. Koosta äriplaan

Äriplaani koostamine on oluline, et mõelda läbi oma ettevõtte eesmärgid, tootearenduse, turundusstrateegiad ja finantsplaanid. Äriplaan aitab teil selgelt määratleda oma tegevuse suuna ning võimaldab potentsiaalsetel investoritel või partneritel mõista teie ettevõtte potentsiaali.

  1. Eesmärgid ja Visiioon: Selgita välja, milliseid mänge soovid arendada ja milline on ettevõtte pikaajaline visioon.
  2. Turuanalüüs: Uuri, millised mängud on turul populaarsed, kes on sinu konkurendid ja kes on sinu sihtturg.
  3. Finantsprognoosid: Koosta eelarve, sealhulgas arendus- ja turunduskulud, ning prognoositud tulud.

3. Vali õige meeskond

Edukas mänguarendusettevõte vajab mitmekülgset meeskonda, kus igaüks on oma valdkonnas pädev. Valige meeskonnaliikmed, kellel on kogemus mängude arendamisel, disainil, programmeerimisel ja turundusel.

  1. Tuumikmeeskond: Värba andekad arendajad, disainerid, heliloojad ja turundusspetsialistid.
  2. Projekti Juhtimine: Kasuta agiilseid metoodikaid, et hoida projekti graafikus ja eelarves.

4. Loo prototüüp

Enne peamise mänguarendusega alustamist on soovitatav luua prototüüp, mis aitab teil kontrollida idee teostatavust ning saada tagasisidet mängu toimivuse kohta. Prototüüpide alla kuuluvad ka kõik algelised mängud ja ka veebispõhinevad rakendused. Nutz online kasiino ja Sims on näiteks kaks täielikult vastanduvat veebimängu kuid kategoriseeruvad mõlemad ka prototüüpide kategooriasse. 

5. Turundus ja levitamine

Turundus on oluline osa mänguarenduse protsessis. Looge turundusstrateegia, mis aitab teil jõuda sihtrühmani ja luua põnevust oma mängu ümber. Lisaks mõelge erinevatele platvormidele ja levituskanalitele, kus teie mänge müüa või pakkuda.

  1. Brändi Loomine: Loo tugev bränd ja visuaalne identiteet.
  2. Turundusstrateegia: Kasuta sotsiaalmeediat, mängude messidel osalemist ja pressiteateid.
  3. Müügikanalid: Määra, kus müüd oma mänge (nt Steam, App Store, oma veebisait).

Tuntumad mängudearendajad Euroopas ja maailmas

1. Valve Corporation

  • Asutatud: 1996
  • Peakorter: Bellevue, Washington, USA
  • Tuntud mängud: “Half-Life” seeria, “Portal” seeria, “Counter-Strike” seeria, “Dota 2”
  • Lisainfo: Valve on tuntud ka oma digitaalse mängude jaotuskeskkonna Steam poolest, mis on üks suurimaid PC mängude platvorme maailmas.

2. Epic Games

  • Asutatud: 1991
  • Peakorter: Cary, North Carolina, USA
  • Tuntud mängud: “Fortnite,” “Gears of War” seeria, “Unreal Tournament”
  • Lisainfo: Epic Games on tuntud ka Unreal Engine’i arendamise poolest, mis on laialdaselt kasutatav mängumootor mängude ja teiste interaktiivsete kogemuste loomiseks.

3. Riot Games

  • Asutatud: 2006
  • Peakorter: Los Angeles, California, USA
  • Tuntud mängud: “League of Legends,” “Valorant,” “Teamfight Tactics”
  • Lisainfo: Riot Games on tuntud oma e-spordi ja mängijate kogukonna toetamise poolest.

4. CD Projekt Red

  • Asutatud: 2002
  • Peakorter: Varssavi, Poola
  • Tuntud mängud: “The Witcher” seeria, “Cyberpunk 2077”
  • Lisainfo: CD Projekt Red on tuntud oma detailse ja sügava mängumaailma ning lugu jutustamise poolest.

5. Bungie

  • Asutatud: 1991
  • Peakorter: Bellevue, Washington, USA
  • Tuntud mängud: “Halo” seeria, “Destiny” seeria
  • Lisainfo: Bungie oli varem Microsofti omanduses, kuid on nüüd iseseisev ja omab oma IP-sid nagu “Destiny.”

6. Mojang Studios

  • Asutatud: 2009
  • Peakorter: Stockholm, Rootsi
  • Tuntud mängud: “Minecraft”
  • Lisainfo: Mojang loodi Markus “Notch” Perssoni poolt ja on tuntud ühe maailma populaarseima mängu “Minecraft” loojana. Ettevõtte omandas Microsoft 2014. aastal.

7. Supercell

  • Asutatud: 2010
  • Peakorter: Helsinki, Soome
  • Tuntud mängud: “Clash of Clans,” “Clash Royale,” “Brawl Stars,” “Boom Beach”
  • Lisainfo: Supercell on tuntud oma mobiilimängude poolest, mis on saavutanud ülemaailmse populaarsuse ja edu.

Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.