Vaata säravat galeriid ja loe, miks peaks aega kulutama terve nädala kestvale häkatonile?

GrowUp Hackaton
Maikuus nädal aega väldanud GrowUp Hackaton.Fotod: Daria Prasko/ KoFounder

Kui kuuleme väljendit häkaton, siis kangastub silme ette lühike, 24-48 tunnine intensiivne rühmatöö formaat, kus leitakse kiiresti uus lahendus närivale või vinduma jäänud probleemile, mida pidevalt vaiba alla lükatakse. Kui nüüd tore Hispaania auhinnareis korraks unustada, siis kuidas peaks suhtuma häkatoni, mis kestab terve nädala? 

Hiljuti saigi läbi üks selline maraton – Tallinnas toimus esimene GrowUp Hackaton, mis kestis 7.-14. mai. Ürituse tagant leiab arendusteenust pakkuva ettevõtte KoFounder tegevjuhi Aive Uusi, kes on mentoriks olnud kümnetele Soome idufirmadele, kuid koostööd on tehtud ka ettevõtetega Eestist, Inglismaalt, Leedust ja Singapurist.

“Kõikide koostööde juures startupidega olen märganud mustreid, mis ikka ja jälle kipuvad korduma,” osutab peakorraldaja Uus.

GrowUp Hackatoni eestvedaja Aive Uus.Foto: erakogu

Millistest mustritest Uus räägib?

Üheks on growth hacking väljendi mõistmine. Paljud kasutavad seda moodsa sõnana turunduse kohta. Tegelikult on tegemist süstemaatilise ning loomingulise protsessiga, mis aitab kavalal ning targal moel ettevõtte kasvu luua. “Growth hacking sisaldab endas nii koodi kirjutamist, andmete anlüüsimist kui ka pidevate eksperimentide läbiviimist,” räägib Uus.

Kuid miks terve nädal? Nii pikk periood oli tingitud soovist juba toimivas startupis luua reaalne mõõdetav ja hüppeline kasv. “Esimesel päeval seati endale eesmärgid – valiti selle ajahetke kõige tähtsam mõõdik ning seejärel viidi nädala jooksul läbi loomingulisi ja toetavaid tegevusi, et saavutada hüppeline kasv,” selgitab Uus. Nädala jooksul oli igal päeval oma fookusteema ning aeg, kui küsida mentoritelt lisaabi.

GrowUp Hackatoni teemad päevade kaupa:

  • toote kasutajate empaatiline mõistmine
  • innovatsiooni toetavate tiimide ülesehitamine
  • digitaalne turundus
  • kiired ning tagasisidet toetavad arendusprotsessid
  • iseenda heaolu

Miks just need teemad?

Uus märkis, et kõik need teemad pakuvad ettevõtte kasvu juures väljakutseid ning vajavad kindlasti tähelepanu. Häkaton on hea ja efektiivne viis oma mõtted just ühele tähtsale teemale fokusseerida ning anda sellele tõuge, millele muidu kuluks tavalises töövoos kuid. Lisaks soosib häkatonil tekkiv õhkkond loominguliste ideede tulva.

Uus on häkatonide korraldamises oma ala professionaal, olles korraldanud erinevaid häkatoni formaate. Näiteks testimise häkatonid, toote idee häkatonid, tehniline ajasäästmise häkaton, müügi protsessi loomise häkaton jne. “Alati leiab ettevõttes mõne väljakutse või probleemi, mis on venima jäänud ning julgen garanteerida, et häkaton annab sellele uue hüppe ja hingamise,” märgib ta.

Seitse punkti heaks hüppeks

Maikuisel häkatonil planeerisid startupid oma tegevust läbi seitsme praktilise punkti:

  1. Mõõdetav eesmärk
  2. Milleks on see eesmärk vajalik saavutada?
  3. Kuidas selle eesmärgini liikumise juures õppida?
  4. Millised tiimi tugevused toetavad sinna jõudmist? Millised oskused/teadmised on puudu?
  5. Mis tegevusi tuleb selleks teha?
  6. Kuidas neid tegevusi muuta default’iks? (näiteks tühjendada oma kalender muudest kohtumistest)
  7. Kes saavad tiimi selle teekonna juures inspireerida ja/või tagant tõugata?

GrowUp Hackatoni toetasid kogenud mentorid, žürii, koolitajad, sponsorid jt. GrowUp Hackaton sai teoks KoFounderi ja Estonian Business Schooli koostöös – kusjuures üritus korraldati ära kahe kuuga! “Sellest sai alguse traditsioon, mida loodame kord aastas korraldada ning aidata rohkematel idufirmadel jõuda eduni,” räägib Uus. 

Häkatoni viimasel päeval toimunud finaalis valis žürii võitja, kelleks osutus nädalaga kõige väärtuslikumat kasvu loonud ettevõte – Vocal Image. Auhinnaks meeskonnareis Barcelonasse, kus mõnusas villas oma strateegiat edasi arendada.

Maikuus toimunud esimese GrowUp Hackatoni võitjaks osutus Vocal Image.Foto: Dasha Prasko/Kofounder

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.