Millega su ettevõte ka ei tegeleks, alati on kasulik leida tee klientideni. Selleks, et tagada võimalikult suur kliendibaas ja saavutada suurepärane koht Google’i ning teiste otsingumootorite otsingutulemustes, on veebileht sinu ettevõtte jaoks hädavajalik, kuid ainuüksi sellest tihtipeale ei piisa.
Kui tegutsed Eestis või mõnes muus sarnases riigis, kus sinu potentsiaalsed kliendid räägivad mitmes erinevas keeles, tuleks sul tõsiselt kaaluda mitmekeelse veebilehe loomist. Kui jätad tähelepanuta tõsiasja, et suurem osa internetiotsingutest tehakse oma emakeeles, riskid sellega, et osa potentsiaalsetest klientidest ei leia sinu äri üles.
Miks tasub kaaluda mitmekeelse veebilehe loomist?
Paljudel mitmekeelsetel veebidel on kõik alalehed tõlgitud kahte või enamasse keelde. Tihti on need lahendatud aga nii, et täismahus on esitatud ainult põhileht, teistesse keeltesse on tõlgitud vaid avaleht ja võibolla ka mõned maandumislehed. Sellest ei pruugi alati aga piisata.
Esiteks ei pruugi paljud sinu potentsiaalsed kliendid nii sinu lehte üles leida. Teiseks nõuab kõikide alalehtede tõlkimist sinu sihtriigi seadusandlus.
Vaata siit VOOGi pilkupüüdvaid mitmekeelsete veebilehtede kujundusi.
Näiteks Kanadas sõltuvad keeleseadused provintsist või territooriumist, kus ettevõte tegutseb. Kanadas tervikuna peab ametlik info olema seaduse järgi kättesaadav nii inglise kui prantsuse keeles. Erinevates haldusüksustes on mängureeglid mõnevõrra erinevad.
Näiteks Quebecis on inglise keel laialt kasutusel, kuid kõik dokumendid tuleb esitada ning asju ajada prantsuse keeles. Seega – kui teed äri Quebecis, on prantsuskeelne leht su ärile hädavajalik. Isegi kui tundub, et mitmekeelset veebilehte pole vaja, siis arvesta, et paljude konkurentide veebilehed on mitmes keeles ning mõtle, kelle potentsiaal on sellistel turgudel suurem?
Sarnaste probleemiga tuleb arvestada ka Šveitsis. Riik on jagatud kantoniteks ja neis kehtib lausa neli riigikeelt – prantsuse, saksa, itaalia ja retoromaani keel.
Valais, Fribourg’i ja Berni kantonid on kakskeelsed ning ametlikeks keelteks on seal nii prantsuse kui ka saksa keel. Graubündeni ametlikeks keelteks on prantsuse, itaalia ja retoromaani keeled.
See omakorda tähendab, et kogu paberimajandus tõlgitakse kõigisse neisse keeltesse. Šveitsis äri ajades tuleb sellega kindlasti arvestada ja tõsiasi on, et sellega satuvad ettevõtted sageli raskustesse.
Miks on mitmekeelsete veebilehtede loomine nii keeruline?
Kui ehitad veebilehte mõne vana hea tööriistaga nagu näiteks WordPress ja soovid lisada lehele uue keele, pead alustuseks installeerima terve rea pluginaid või tegema keerulise seadistamistöö ära hoopiski käsitsi. Sama võib öelda ka siis, kui ehitad mitmekeelset veebilehte näiteks Wixi abil.
Wixis on mitmekeelse veebilehe loomine küll võimalik, aga protsess seisneb pigem nipitamises. Sisseehitatud funktsiooni uue keele loomisel Wixis pole. Selleks, et seal mitmekeelset lehte luua, tuleb dubleerida olulised alamlehed. Seejärel on vaja uuesti ja uuesti lisada leheikoonid ja menüüelemendid, kuna paljud neist ei ilmu iseenesest dubleeritud lehele.
Voos taolisi raskusi ei esine, sest lehe disain kantakse uude keelde tervenisti üle automaatselt. See tähendab, et sul pole vaja teha muud, kui sisestada muukeelne tekst automaatselt kopeeritud lehtedele.
Wixis esinevad probleemid illustreerivad, miks kogenud veebiarendajad kulutavad veebilehtede lokaliseerimisele sageli tohutult aega ja miks ettevõtjad, kes on parajalt hõivatud oma ettevõtte muude tegemistega, ei jaksa tihti mitmekeelset veebilehte püsti panna ega seda korralikult hallata.
Teinekord lahendatakse mure nii, et kodulehe avaleht tõlgitakse mitmesse keelde, aga muu sisu jäetakse tõlkimata. Kuidas paistab see aga välja sellistele klientidele, kelle emakeel on su veebilehel puudulikult esindatud?
Kui sul puudub võimalus esitleda oma ettevõttet mitmes erinevas keeles, kaotad sa potentsiaalseid kliente. Nagu öeldud, tuleb raske töö sageli ise ära teha. See on mõistagi aeganõudev ja keeruline.
Suurem osa ettevõtjaid, kes tegelevad samaaegselt ärijuhtimise ja veebilehe loomisega, ei saa lehtede dubleerimisele nii palju aega raisata. Sellepärast soovitame mitmekeelse veebilehe loomiseks kasutada Voo tunduvalt lihtsamat ja kiiremat lahendust.
Miks luua mitmekeelne veebileht Vooga?
Turg on praegu veebilehe ehitamiseks mõeldud rakendusi paksult täis. Neid on lausa nii palju, et kui eraisik või ettevõtja üritab leida seda õiget, mille abil raiuda oma aken maailma, avaneb tema ees peadpööritavalt lai valik, mis ajab pigem segadusse kui toob selgust.
Meil Voos on vastus olemas.
Voog aitab sul keskenduda veebilehe ehitamisel olulisele ja muudab protsessi lihtsaks ja arusaadavaks. Mõistame, et vajad suurepärast veebilehte, et aidata külastajatel leida nende jaoks vajalikku informatsiooni. Kui aga vajad midagi veel erilisemat kui meie standarkujundused, on hea teada, et Voog on number üks tööriist ka paljude veebiarendajate jaoks.
Voog erineb konkurentide pakutust oma kiiruse poolest – lehtede loomine ja avaldamine teistesse keeltesse on võimalik kõigest tunniajase tööga.
Tekstid on muidugi tarvis tõlkida ja soovitame selleks kasutada professionaalse tõlgi abi. Äärmisel juhul võid kasutada ka spetsiaalset tõlketarkvara, kuid hoidu Google Translate’i kasutamisest.
Voog pakub sulle turvatunnet ja meelerahu ning garanteerib, et sinu veebileht näeb kõigis keeltes välja kaasaegne ja professionaalne. See aitab sul ja sinu äril jõuda rohkemate inimesteni.
Mitmekeelse e-poe ehitamine
Seda, miks sul on vaja mitmekeelset veebipoodi, tead ilmselt juba niigi. Kuid siingi võib ette tulla probleeme. Näiteks mitmekeelse veebipoe ehitamine Shopifyga tähendab mitmesuguseid takistusi, mida juba ka eelnevalt mainisime (lehtedest käsitsi koopiate loomine ja muu selline, ilma et veebilehe arendaja sellele otsest tuge pakuks).
Voog on n-ö kõik ühes e-poe lahendus, mis toetab kõiki peamisi makseviise – krediitkaardimakseid, Eesti pangalinke, Paypali ja ka PDF arveid pangaülekannete sooritamiseks.
Lisaks on meie süsteem ehitatud ennetama seda, et Google’i algoritmid hakkavad pidama sinu veebilehe erinevas keeles olevat sisu duplikaadiks. See võib põhjustada olukorra, kus otsingumootor peidab osad lehtedest otsingutulemuste seast. See omakorda vähendab lehe efektiivsust ja tulusust.
Kui vajad abi, oleme igal sammul olemas! Uuri meie kasutajatoe juhendeid või võta meiega ühendust kontaktivormi kaudu Voo veebilehel SIIN.