Sisuturundus

Mõttekoht kõikidele jaemüügiettevõtetele! Eesti juurtega finantsteenuste pakkuja teeb e-poepidaja eest kogu töö ära ja lubab ka müüki kasvatada

ESTO pakutavad lahendused on mugavad nii kaupmehele kui ka ostjale.Foto: Shutterstock

Kaupmehe suurimaks mureks on alati see, kuidas kliente saada ja kasumit teenida. Järgmisena tuleb mõelda, milliseid maksevõimalusi kliendile pakkuda. Kui siinkohal tekib küsimusi, siis tasub ühendust võtta Eesti juurtega makseteenuste ettevõte ESTO-ga.

“Kui me 2016. aastal alustasime, pakkusime ainult täisautomaatset järelmaksu. Pakkusime ühte lahendust, järelmaksu, mille pikkus oli kuni 48 kuud. Nüüd on järelmaksu periood 60 kuud. Lisaks on meil saadaval kõik muud vajalikud maksevõimalused, sealhulgas kaardimaksed ja populaarsed osta-kohe-maksa-hiljem lahendused, erinevate makseplaanidega” selgitas ESTO AS-i partnersuhete juht ja kaasasutaja Martin Ustaal.

Tema sõnul oli see klientide jaoks ilmselt algusaastate kõige köitvam makseviis, kuna ESTO oli esimene, kes pakkus reaalajas otsust tegevat järelmaksulahendust, mis hindas klienti ja kinnitas või lükkas järelmaksutaotluse tagasi 1 minuti jooksul. “Lisaks olime täielikult automatiseeritud pakkudes juurde mõningaid lisafunktsionaalsusi, mida keegi varem polnud pakkunud ja siiamaani ei suuda pakkuda.”

Mida aeg edasi, seda rohkem tekkis klientidel ja koostööpartneritel vajadusi uute maksalahenduste järgi. Nii sündiski kõikehõlmav ESTO Checkout (ehk Kassa), mis koondab kõik makselahendused ühes tervikuks. Kaupmees saab integreerida ESTO Checkouti nii oma veebi- kui ka offline kauplustesse. Kogu haldamine käib läbi ESTO partnerportaali, mis on mugav ESTO Checkouti haldamiseks.

Erinevate makselahenduste laiem pakkumine sai hoo sisse aastatel 2018-2019, mil ESTO nägi, kuidas kolmeosalise makselahenduse pakkumine muutus teistes riikides üha populaarsemaks.

ESTO 3 on mugav makseviis. Foto: ESTO

ESTO 3-osaline makse

„Koostöös Kaup24-ga lõime esimese pilootprojekti kohalikul turul, kus tutvustasime klientidele 3-osalist maksevõimalust. See Kaup24-s SLICE nime all pakutav teenus sai kiiresti väga populaarseks. Teistele koostööpartneritele pakume seda aga ESTO 3 nime all,” rääkis ta.

ESTO 3 on tootena väga hästi tööle hakanud, kuna sellega ei kaasne kliendile lisakulusid ja intressi, sest Eesti seaduste järgi ei ole tegemist krediiditootega. See on ka kõige populaarsem mitmeosaline makseviis. “ESTO 3 teenust on Eestis kasutanud juba üle 120 000 inimese.”

Osta kohe, maksa hiljem

Lisaks on ESTO Checkouti teenustes makselink “osta kohe, maksa hiljem”, kus kliendil tuleb tellitud toodete eest tasuda 30 päeva möödudes. “Kliendil on reaalselt võimalik valida, kas tasub ta kogusumma 30. päeval ilma lisatasudeta või saadame talle 31. päeval uue makseplaani, kus saab valida erinevate tagasimaksevõimaluste vahel,” tutvustas Ustaal.

Makseid saab teha kõikide Baltikumi ja Soome paknade kaudu. Foto: ESTO

Koostöö Baltikumi ja Soome pankadega

2021. aastal avanes ettevõttel võimalus hakata pakkuma olemasolevate teenuste eest tasumist pangalingi kaudu. “Pakume maksevõimalustena pangalinke kõikidesse Eesti, Balti ja Soome pankadesse. Teatud tingimustel pakume seda kaupmehele isegi ilma tehingutasudeta, igaveseks. Pangamaksete lahendusega suudame katta 95 protsenti kõigist klientide eelistatud makselinkidest.”

Ustaali sõnul on ESTO suurim eelis võrreldes teiste teenusepakkujatega see, et nad saavad pakkuda nii pangalingiga tehtavaid otsemakseid, kaardimakseid, vahepealset hübriidmakset, kus klient saab osta kohe ja maksta hiljem kolme kuu jooksul ning täisautomaatset järelmaksu, mis on alati kindel lahendus suuremate ostude puhul (periood kuni 60 kuud).

Eestis üle 150 000 kliendi

“Kogu meie ESTO profiiliga kliendibaas ulatub Eestis umbes 180 000 inimeseni,” ütles Ustaal. ESTO-l on Eestis kokku umbes 1200 aktiivset e-kaubanduspartnerit. Samuti on kokku üle 1600 füüsilise kaupluse, kus ESTO teenuseid pakutakse. 

Sama struktuuri ja tingimustega tegutseb ESTO ka Lätis ja Leedus. Ainuüksi see asjaolu on muutnud ESTO peamiseks partneriks paljudele Baltikumi tippkaupletajetele nagu Sportland, Studio Moderna, Elkor, Mööbel1, BIGBOX, Weekendshoes, Tradehouse, Loverte jt.

Klientide hulgas mitmed tuntud ettevõtted

Ustaali sõnul on ESTO erinevate makselahenduste kasutajate hulgas ka mitmeid Eestis tegutsevaid suuri ja tunnustatud ettevõtteid. Näiteks on nende suurimateks klientideks lisaks Kaup24-le Valge Klaar, Goldtime, Expert, Shoppa.ee, Rademar, Jahipaun, Home4you, Sotka, Asko, Veloplus, iDeal jne.

“Meie fookus Eestis on olnud suurte ja tuntud kaupmeeste enda alla saamisel. Sellegipoolest oleme väga uhked ka paljude väiksemate nišipoodide üle, mis on meie kliendid ja moodustavad olulise osa tegevuspüramiidist. Pakume oma partneritele mitmesuguseid koostööpõhiseid turundustegevusi, mis aitavad neil kasvada ja müüki suurendada.”

Esto teenused on mugavad kaupmehele ja tarbijale. Foto: ESTO

ESTO Checkout pakub kaupmehele tasuta teenust

ESTO Checkout on põhimõtteliselt “kassa-aparaat” koos kõigi makselahendustega. Ustaali sõnul pakuvad nad ESTO Checkouti teenust integreerivatele kaupmeestele väga häid tingimusi. “Näiteks saame pakkuda oma partnerile pangalingi teenuseid koos kõikide Baltikumi ja Soome pankadega täiesti tasuta ja teatud tingimustel isegi igavesti.”

Lisaks on senine praktika näidanud, et kolmes võrdses osas tasumise pakkumine aitab kaupmehe käivet kasvatada märgatavalt, kuna klientidele tekitab see psühholoogilise efekti, et nad saavad ESTO 3 maksevõimalust nähes lubada endale kallimat kaupa või rohkem tooteid.

Pealegi toob see kliendi sageli tagasi kordusostu tegema. “Partnerile on oluline ka see, et ESTO 3 makseviisi konversioonimäär oleks suhteliselt kõrge, kuni 95 protsenti, mis tähendab, et ESTO 3-le saab heakskiidu kuni 95 protsenti kaupmehe klientidest,” lisas Ustaal. Tegemist pole krediiditootega, vaid makseviisiga, millel on tohutu positiivne mõju müügile ja kaupmehe kliendikogemusele üldiselt.

Ostukorvi keskmine suurus on ESTO 3 makseviisi valinud klientidel tavaliselt kuni 220 eurot ning maksimaalne ostusumma on seni olnud 10 000 eurot.

Järelmaks seevastu aitab kaupmehel palju lihtsamalt kliendile ka kallimaid tooteid müüa. “Keskmine järelmaksu ostukorvi hind on 450-600 eurot, oleneb kaupmehe müüdavatest toodetest ja nende hindadest.”

2016. aastal loodud Eesti juurtega ESTO on oma klientidele erinevaid finantsteenuseid pakkuv ettevõte. Bränd sai alguse vajadusest uue põlvkonna makselahenduste järele, mis sobiksid nii tarbijale kui müüjale.

Tänaseks pakub ESTO Baltikumi suurimat valikut erinevaid makselahendusi ning nende partnerite võrgustikku kuulub enam kui 1600 partnerit ja üle 200 000 tarbija.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.